שתף קטע נבחר

"אנשים מבשלים אורז ושקשוקה בחדרי המלון"

מטיילים שפותחים מטבח שלם ומלכלכים את החדרים, חבר קבוצה שהטריד מינית חברה אחרת (ליד אשתו) ותיקים של נוסעים שמתמלאים בסנדביצ'ים מחדרי האוכל. בעקבות תקרית ישראייר, מדריכי הטיולים פותחים את הפה באולפן ynet

אחרי אירועי "טיסת השוקולד", כבר הספקנו להבין שלתת שירות למטיילים הישראלים בחו"ל או בארץ, זו משימה לא פשוטה. קל וחומר כאשר מדובר במדריכי הטיולים שמבלים שעות ארוכות עם קבוצת תיירים מישראל, צריכים להשגיח עליהם, לתת מענה, להשאיר אותם סקרנים ורגועים והכל למול עיניהם של התושבים בחו"ל.

 

יו"ר הארגון הישראלי של מדריכי הטיולים בחו"ל, אלי הראל זקן ונעמי ניר, מנהלת בית ספר להדרכת מורי דרך ומדרכי טיולים, הגיעו לאולפן ynet לספר על הקשיים עמם צריכים להתמודד - ועל לא מעט בעיות שנוצרות בטיולים מאורגנים.

 

צפו בראיון באולפן ynet:

 

"אנחנו צריכים להיות לא רק המדריכים, אלא גם הפסיכולוגים של הקבוצה" מספר הראל זקן, ונזכר בלא מעט מקרים מבישים בהם נתקל במשך 25 שנותיו כמדריך קבוצות בחו"ל. "החזרתי מישהו לארץ מתוך טיול בתאילנד לאחר שהטריד מינית מישהי בקבוצה, למרות שהיה שם עם אשתו" נזכר יו"ר הארגון.

 

ניר מספרת על לא מעט מקרים לא נעימים, בלשון המעטה, שחוותה בטיולים אותם ליוותה ובעיקר כאלה הקשורים לאוכל. אם זה פקיד קבלה במלון לונדוני שפנה אליה לאחר שחלק מחברי הקבוצה בישלו אורז בחדר, או מקרים של גניבת אוכל מארוחות הבוקר בבתי המלון, "אנשים משלמים הרבה כסף עבור טיול ולא מבינים שלא יישארו ללא מזון, מעולם לא נתקענו במדבר ללא אוכל" אומרת ניר.

 

לפני שנה נערך כנס ראשון מסוגו בהשתתפות של כ-200 מדריכי טיולים. הצלחת הכנס והצימאון של המדריכים לארגון משלהם, דחף את אלי הראל זקן לקחת את המושכות לידיים ולהקים אחד כזה, בתוספת זריקת העידוד שקיבל ממנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל וממנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. באוגוסט 2014 הוקם הארגון והפך לחוקי ורשמי.

  

אין ספק שלאחר סרטון הטיסה לורנה השבוע וקריאת אינסוף עדויות של דיילים, מדריכים ונותני שירות נוספים בתחום הטיולים בחו"ל, ארגון שכזה חשוב וחייב לקום ולדאוג לאותו ציבור שמצד אחד רוצה שחווית הטיול תהיה גדולה וטובה ככל שניתן, ומצד שני צריך לגשר על פערים ולשמור על תקינות ונימוסים במהלך הטיול בארצות אחרות ובארץ.

  

בתחילת חודש מרץ השנה ייפתח אתר האינטרנט של הארגון. "זהו אתר כפול, חלקו פתוח לציבור עם מידע לנוסעים ולסוכנים וחלקו סגור לחברי הארגון, ויכיל מידע רב ערך למדריך בכל התחומים", מספר הראל זקן וקורא לכל המדריכים הפעילים להצטרף לארגון "ולתרום את חלקם ולקבל בחזרה כלים ראויים להתמודדות במקצוע הקשה והמאתגר שבחרנו, וזאת בנוסף לשיפור מעמד המדריך ותנאי עבודתו" מסכם יו"ר הארגון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך סרטון טיסת ישראייר
אלי הראל זקן. "אנחנו לא רק מדריכים, אלא גם הפסיכולוגים של הקבוצה"
נעמי ניר. "אנשים לא מבינים שלא יישארו באמצע הטיול ללא מזון"
מומלצים