שתף קטע נבחר

דווקא בשעות העומס: שיבושים בתנועת הרכבת

בעקבות חשש שאדם פרץ למסילה באזור כפר חב"ד, הרכבת הונחתה להאט את התנועה. התוצאה: שיבושים, ביטולים ועומסים בכל המרכז. "לוח הזמנים השתגע", סיפרו נוסעים מתוסכלים. "הכרוז ברכבת האשים את המשטרה"

 

 

 

שוב שיבושים בתנועת הרכבות בשעות העומס. נוסעי רכבת ישראל דיווחו הערב (יום ה') על שיבושים ועומסים יוצאי דופן בתנועה באזור המרכז. מהרכבת נמסר כי בעקבות חשש מכניסתו של אדם שפרץ לשטח המסילה באזור כפר חב"ד, הנחתה המשטרה לנסוע באיטיות יתר, ועל כן היו שינויים בתנועת הרכבות. אך התקרית כאמור גרמה לעיכובים וכתוצאה מכך לעומסים על הרציפים ובקרונות שנחשבים חריגים גם ביחס לימי חמישי הצפופים.

 

"עיכובים קשים ברכבת ישראל החל מסביבות השעה 17:00", סיפרה הנוסעת לירון בשיחה עם ynet. הרכבת מתחנת תל אביב-אוניברסיטה לרחובות של 16:50 סיימה נסיעה בלוד, הרכבת שאחריה בוטלה וזאת שאחריה איחרה בעוד 20 דקות. עובדי הרכבות לא ענו על שאלות ורק אמרו ש'עוד כמה דקות' תגיע הרכבת".

דחוסים בקרונות הרכבת, הערב (צילום: איתמר זיגלמן) (צילום: איתמר זיגלמן)
דחוסים בקרונות הרכבת, הערב(צילום: איתמר זיגלמן)
 

"במקביל רכבות מתל אביב לבנימינה בוטלו, הרכבת של 18:05 לא יצאה לדרכה, וגם זו שאחריה לא", הוסיפה הנוסעת המתוסכלת. "הרכבת הראשונה שיצאה מתחנת האוניברסיטה יצאה ב-18:58. הכרוז ברכבת האשים את משטרת ישראל בטענה שהם דרשו מהרכבת לנסוע לאט באזור תחנת כפר חב"ד".

 

אלי שנסע גם הוא ברכבת הערב ציין כי הרכבת לאשקלון שתוכננה לצאת מתל אביב בשעה 17:19 בוטלה. נוסעת אחרת סיפרה שנוסעים הורדו בתחנת לוד מהרכבת ומשם התבקשו להחליף לרכבת אחרת. מעוז ינון, המפעיל את עמוד הפייסבוק "בארכבת" הגיע לתחנת תל אביב השלום כדי לנסוע לביתו שבבנימינה ותיעד את העומסים הכבדים בתחנת השלום בתל אביב.

 

"הגעתי לרציף לכיוון צפון ולפתע כרוז הודיע על עיכובים ולוח הזמנים החל להשתגע", סיפר נוסע נוסף, איתמר, שניסה לעלות מתחנת השלום בתל אביב ולנסוע לכרמיאל. "חזרתי מחופשה באירופה והבלגן ברכבת מורגש אפילו יותר".

 

מרכבת ישראל נמסר: "בשל מידע על אדם בקרבת המסילות, הנחתה משטרת ישראל על נסיעה איטית ומבוקרת בקרבת כפר חב"ד. הדבר גורם לעיכובים מסוימים ומשפיע על תנועת הרכבות ברשת".

 

ימי חמישי, כמו יתר ימי סוף השבוע, מאופיינים בביקושים גבוהים העולים על היצע מקומות הישיבה ברכבת. הסיבה העיקרית לעומסים ברכבות היא העלייה המתמדת בביקוש לצד היצע דל של תשתיות של מסילות. אם בשנת 2000 נספרו ברכבת ישראל כמעט 13 מיליון נסיעות, ב-2010 מספר הנסיעות טיפס ל-36 מיליון ובשנת 2016 הוא עמד על 60 מיליון נסיעות; ברכבת צופים שבשנת 2020 הוא כבר יגיע ל-80 מיליון נסיעות.

 

לצד הגידול בביקושים, היצע התשתיות דל. אמנם המדינה מתחה בשנים האחרונות את מסילות הרכבת צפונה ודרומה, אך באזור איילון, שהוא צוואר הבקבוק בתנועת המסילות, יש שלוש מסילות בלבד. התוכנית להוספת מסילה נספו באיילון תבוצע רק בעוד כמה שנים, ובינתיים ההפקעה הנדרשת לצורך הקמתה מתעכבת במשא ומתן מול "מקווה ישראל" – שמחזיקה בחלק מהשטח.

 

בתוך כך מגדילה הרכבת את מצבת קרונות הנוסעים. מהרכבת נמסר שבימים אלה נכנסים לפעילות 14 קרונות קומותיים חדשים ואליהם יצטרפו 74 קרונות נוספים, כך שחלק מהרכבות יוארכו לשמונה קרונות. במקביל, העבודות על מערכת האיתות החדשה של הרכבת (ETCS) צפויות להסתיים בשנת 2021 אז המערכת תעבוד באופן ממוחשב, עובדה שתוכל לסייע בהקטנת זמן הביטחון שבין רכבת לרכבת, כך שבשעות העומס ינועו עוד שלוש רכבות לכל כיוון בציר איילון.

 

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתמר זיגלמן
ערב עמוס ברכבת
צילום: איתמר זיגלמן
מומלצים