שתף קטע נבחר

הקרב על המילקי: יולו עם קצפת של תנובה - יותר שוקולדי, יותר יקר

תנובה חשפה מעדן יולו עם קצפת שתחל למכור לקמעונאים השבוע במחיר נמוך מיולו, אבל גבוה ממילקי. יש בו 3 טעמים, כשהמריר מביניהם אפילו מכיל שוקולד עם 70% מוצקי קקאו, אבל הרכיבים העיקריים בו הם חלב וסוכר. איך הטעם?

בקרוב תראו במקרר החלב את יולו קצפת: מעדן פרימיום שיתחרה במעדן העממי האהוב ביותר מבין המעדנים בישראל: מילקי. המחיר שלו יהיה גבוה יותר משל מילקי, המשקל שלו מעט נמוך יותר משל מילקי וכמות השומן בו גדולה בכגרם אחד. בניגוד למילקי, יש ביולו קצפת גם שוקולד אמיתי ואף כזה המכיל אחוז גבוה של מוצקי קקאו, אם כי רכיב השוקולד מהווה רק 5% מהמעדן.

   (הדמיה)
יולו קצפת(הדמיה)
 

 

מי זוכר את מחאת המילקי

תנובה משיקה את יולו קצפת בשלושה טעמים: שוקולד מריר 70, שוקולד חלב 42 ושוקולד BLOND 36. המספרים מעידים על אחוזי הקקאו שברכיב השוקולד במעדן, אך הרכיבים העיקריים בו הם בכלל חלב וסוכר. המחיר שלו לקמעונאים יעמוד על כ-2.5 שקלים: נמוך בכ-17% ממחיר יולו "רגיל", אם כי גודל האריזה הינו 120 גרם לעומת 123 גרם ליולו רגיל.

 

המחיר שלו לעומת מילקי - גבוה, מילקי נמכר במחיר של 2.90-2.50 שקלים ברשתות וצפוי שיולו עם קצפת יימכר ביותר מ-3 שקלים, תלוי בקמעונאים. במילקי יש גם יותר נפח: 133 גרם, אם כי מבחינה קלורית לא בטוח שהצרכן צריך את התוספת הזאת. כך, ארבע שנים אחרי מחאת המילקי, אז צרכנים השתמשו במילקי כהוכחה להבדלי המחירים בין ישראל לברלין, מושק בישראל מתחרה במחיר גבוה יותר.

 

"השקענו 20 מיליון שקל ביכולות הייצור של המעדן", מסבירה לילך כהן שולומון, מנהלת אגף שיווק חטיבת החלב בתנובה. "עבדנו עם שוקולטייר כשהשוקולדים של חברת לינדט היו ההשראה שלנו בקונספט מוצקי הקקאו. הורדנו את המחיר לעומת יולו רגיל בכך שויתרנו על המכסה במוצר וכן משום שיש בו פחות מעדן שוקולד, כי הוא מכיל קצפת".

   ()
  

ובכל זאת הוא יקר יותר ממילקי.

"כן, זה יהיה מוצר יותר יקר ממילקי. זה מותג עם שוקולד אמיתי בניגוד למילקי והוא פונה לקהל מסוים. אני מצפה שנהיה 10% משוק מעדני הקצפת ושנגיע ל-15% מקטגוריית המעדנים שכיום אנחנו מהווים 9% ממנה".

 

קשה להתחרות במילקי אפילו עם שוקולד אמיתי

בתנובה מדגישים שזה לא בדיוק מוצר שאמור להתחרות ישירות במילקי, אולי מפני שעל אף טעמו הטוב של יולו קצפת (ראו פירוט בהמשך), מילקי של שטראוס הוא מותג רב עוצמה.

 

   ()

מילקי מהווה 48% מקטגוריית המעדנים ובנישה הזאת - אין לו אף לא מתחרה אחד מבחינת השליטה שלו בקטגוריה. מעדן מו - מעדן הקצפת של טרה, אמנם הגדיל את נתח השוק שלו ב-2018 מ-6.6% ל-7.6% (בזכות הכניסה למגזר החרדי) וגם יולו מתחזק מ-8.2% ל-9% - אך נתחי השוק שלהם זעירים לעומת מילקי. ספלנדיד שהיה אמור להיות התשובה של שטראוס ליולו, מתרסק בשנה החולפת מ-5.5% ל-3% נתח שוק. גם מעדני הילדים בירידה: נתח השוק של דני של שטראוס ירד מ-8.1% ל-7.1% ונתח השוק של קרלו של תנובה ירד מ-9.1% ל-7.7%.

 

קמעונאי אמר ל-ynet: מילקי זה מוצר לילדים, יולו זה מוצר למבוגרים, אלה קהלים אחרים. אני מאמין שבהתחלה זה יעשה רעש, כמו מעדן האורז של טרה, אבל לא בטוח שזה יימכר טוב בהמשך, תנובה פחות טובה בהשקות של מוצרים חדשים".

 

ואיך הטעם?

לא ערכנו מבחן טעימה רב משתתפים, אך מהתרשמות ראשונית נראה שמדובר במעדני יולו משודרגים מבחינת השוקולד. הטעם של החלק השוקולדי במעדן עשיר יותר משל יולו "רגיל" ואין מה לומר: מדובר במעדן שוקולד טעים מאוד. הקצפת אוורירית ועומדת יפה במבחן היציבה הזקופה והערבוב עם התחתית השוקולדית. יש פה בהחלט תחרות למילקי מבחינת הטעם, אבל כנראה שהמחיר והנאמנות הצרכנית למילקי יבלמו את יולו קצפת מלקבל את נתח השוק שבאמת מגיע לו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים