שתף קטע נבחר

דובדבן מתחילה בתהליך בנייה מחדש

בקרוב תתחיל היחידה בתוכנית אימונים מפורטת, ויתמנה לה מפקד חדש. קצינים בפיקוד מרכז אמרו כי העובדה שבני גנץ נכנס לתפקיד מפקד איו"ש, מעט אירונית לאור העובדה שהוא השתתף בוועדת החקירה שבדקה את פעולת דובדבן

יחידת דובדבן, אחרי כשלון פעולת לכידת המבוקש מחמוד אבו הנוד, בה נהרגו שלושה חיילים, תתחיל כבר היום (יום א') בתהליך של בנייה מחדש, שיכלול כתיבת תוכנית אימונים מפורטת להעלאת כשירותה המבצעית. התוכנית תיכתב בפיקוד מרכז, והיא תאושר על ידי מפקד זרוע היבשה, אלוף משה עברי סוקניק. על פי החלטת הרמטכ"ל שאול מופז, והמלצת ראש ועדת החקירה, אלוף שי אביטל, לא תשתתף היחידה בתקופה הקרובה בבמצעים מורכבים.
בימים הקרובים אף ימונה ליחידה מפקד חדש, לאחר התפטרותו של המפקד הקודם, סא"ל מיקי, בעקבות כשלון הפעולה. על פי המלצת האלוף אביטל, המפקד החדש יהיה קצין שפיקד בעבר על גדוד.

חילופי תפקידים

הרמטכ"ל מופז מינה את תא"ל בני גנץ למפקד אוגדת יהודה ושומרון, במקום תא"ל שלמה אורן, שהתפטר בעקבות הפעולה. גנץ, בן 41, היה מפקדה האחרון של יחידת הקישור ללבנון. קודם לכן שימש כמפקד חטיבת הצנחנים וכמפקד חטיבת חברון. תא"ל אורן ימונה לתפקיד בכיר אחר. המינויים ייכנסו לתוקפם בשבועות הקרובים.
קצינים בפיקוד מרכז דיברו באירוניה על כך שבני גנץ, מפקד האוגדה החדש, השתתף גם בוועדת החקירה ש"שחטה את אוגדת איו"ש בביקורת קשה, גם אם עניינית", והוא יהיה זה שירש את תפקיד מפקד האוגדה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה`ל
אורן. התפטר
צילום: דובר צה`ל
אפי שריר
מופז. היחידה לא תשתתף במבצעים מורכבים
אפי שריר
צילום: שלום בר טל
המפקד הבא. בני גנץ
צילום: שלום בר טל
מומלצים