שתף קטע נבחר

נווה: אנשי ערפאת אנסו נוצריות בבית ג'אלה

השר דני נווה השיב על הצעה לסדר שהוגשה בעקבות האיסור על ערפאת להגיע לבית לחם בחג המולד ואמר כי "ערפאת אינו נוצרי קדוש אלא מוסלמי טרוריסט". בעקבות הדברים פרצו בכנסת עימותים שכמעט הגיעו לחילופי מהלומות. הישיבה הופסקה ומשמר הכנסת הוזעק למליאה. ח"כ ברכה: "נווה היה היום נאצי"

שוב מהומה בכנסת: אתמול (ד') נרשמו חילופי דברים קשים במליאה לאחר שהשר דני נווה אמר כי "ערפאת לא נוצרי קדוש אלא מוסלמי טרוריסט". בהמשך הישיבה הוצאו חמישה חברי כנסת ערבים מהמליאה והיא הופסקה למספר דקות.
השר נווה השיב בשם הממשלה להצעה לסדר שהוגשה בעקבות האיסור על ערפאת לנסוע לבית לחם לרגל חג המולד. בתשובתו: "ערפאת לא נוצרי קדוש אלא מוסלמי טרוריסט", וחזר על הדברים כמה פעמים מה שעורר גל של צעקות מהאגף הערבי במליאה, צעקות שהפכו למהומה כאשר נווה הוסיף: "בבית ג'אלה אנסו פלסטינים מוסלמים ואנשי ערפאת נערות נוצריות".
חברי הכנסת הערבים צעקו לעברו של נווה כי הוא מסית ו"מתנחבל" ובתוך המליאה פרצו עימותים בינם לבין חברי כנסת מהימין, שבשיאם כמעט והחליפו מהלומות חברי הכנסת אורי אריאל ומוחמד ברכה שצעק לעברו: "לך מפה יא זבל".
יו"ר הישיבה, ח"כ יחיאל לסרי, שלו זו היתה הפעם הראשונה כמנהל ישיבת כנסת, הזעיק את משמר הכנסת שהוציא מהמליאה את חברי הכנסת טיבי, ברכה, כנעאן וטאלב א-סנע. לאחר שהוצאו הישיבה הופסקה לכמה דקות, אולם גם במהלך ההפסקה נמשכו העימותים.
כשחודשה הישיבה הבהיר נווה, כי הדברים שאמר הם ציטטות מתוך ידיעה בעיתון וחזר עליהם: "היחסים בין הנוצרים למוסלמים בבית לחם החריפו, המוסלמים פוגעים בכנסיות ובצלבים ופגעו מינית בצעירות נוצריות. אחרי התיאור הזה איך ערפאת יכול לנסות להצטייר בעולם כקדוש נוצרי כשתחת שלטונו זה קורה?".
ח"כ אופיר פינס (עבודה) וח"כ יוסי פריצקי (שינוי) יצאו כאות מחאה מהאולם וח"כ אבשלום וילן (מרצ) צעק לעבר נווה: "נדפק לך השכל". מנגד הצדיק ח"כ ניסים זאב מש"ס את השר נווה ואמר כי "גם אנשיו של ערפאת והפלסטינים מייחלים למותו".

טיבי וברכה: נווה "היה היום נאצי"

במסיבת עיתונאים לאחר מכן האשימו חברי הכנסת ברכה וטיבי את נווה בגזענות וכינו אותו נאצי: "נווה הידרדר לתחתית התעמולה הפאשיסטית, הוא היה היום נאצי בדברים שאמר", אמר ברכה. "זו תעמולה שלא היתה מביישת את גבלס, זה לא דני נווה, זה דני גבלס. כנראה שהוא לא הצליח לייחצן את עצמו מאז שהוא נאלץ לעזוב את הבית", אמר טיבי.
גם לאחר שמליאת הכנסת עברה לדיון בנושא אחר המשיכה המהומה. ח"כ טאלב א-סנע, שעלה לנאום בנושא שכלל אינו קשור לעניין, כינה את נווה בשורה של כינויי גנאי ולאחר שסירב לחזור בו מדבריו כבקשת היו"ר, הוריד אותו זה באמצעות מאבטחים מדוכן הנואמים. ח"כ אופיר פינס וסיעת רע"ם פנו בתלונה על דברי נווה לועדת האתיקה של הכנסת וליועץ המשפטי לממשלה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודו פריד
נווה. התשובה עוררה סערה
צילום: דודו פריד
ברכה. "זה דני גבלס"
מומלצים