שתף קטע נבחר

אקו"ם: פרסי מפעל חיים לאריק איינשטיין ולשם טוב לוי

"שיריו מאחדים אנשים וחודרים לליבותיהם של צעירים ומבוגרים כאחד", כתבו השופטים בנימוקיהם על הבחירה באיינשטיין. עוד בין הזוכים: שם טוב לוי (מפעל חיים למלחין), אהוד בנאי (אלבום השנה) ועמיר בניון (שיר השנה, "ניצחת איתי הכל")

הנהלת אקו"ם פירסמה את שמות הזוכים בפרסי אקו"ם בתחום הזמר העברי לשנת תשס"ד: פרס מפעל חיים למחבר, בסכום 30,000 שקל, יוענק השנה לאריק איינשטיין על מכלול יצירתו. חבר השופטים כתב בנימוקיו: "בשיריו לאורך השנים מייצג איינשטיין את האדם הפשוט באמצעות כתיבה לכאורה פשוטה, כתיבה שיש בה קסם ותיאור אמיתי של מציאות החיים. שיריו מאחדים אנשים וחודרים לליבותיהם של צעירים ומבוגרים כאחד תוך שהם מייצרים אמירות הנשארות והופכות לנכס צאן ברזל של התרבות והחברה הישראלית".

 

פרס מפעל חיים למלחין, בסכום 30,000 שקל, יוענק השנה לשם טוב לוי על מכלול יצירתו. בנימוקיהם למתן הפרס כתבו השופטים: "לוי הוא מלחין שרמת הדיוק בהלחנה שלו מפתיעה ומפעימה כאחד. ליבו לא נגרר אחר אופנות ומוזיקה משתלחת ורגעית. משנות ה-70 ואילך יצר שם טוב לוי רצף עשיר ופורה של יצירה שהמאפיין המרכזי שלה הוא הלחנה מורכבת אך עם זאת ישירה המדברת אל תוך הלב ומרגשת".

  

פרס אלבום השנה ע"ש נעמי שמר ז"ל, יוענק לאהוד בנאי על תקליטו "ענה לי". הפרס, בסכום 15,000 שקל, יוענק לבנאי על מקוריות וייחודיות: "אין היוצר יוצר יש מאין אלא הופך את הנסתר לגלוי. אהוד בנאי מוכיח שוב כי המקוריות מנצחת. הוא מצליח לשמור על הקו הייחודי לו, ושוב הוא דומה רק לעצמו. המוזיקה שלו שובה צעירים ומבוגרים כאחד, זוהי שירת האדם הפשוט שמביאה כתיבה מקורית, מלים המחוברות אחת לאחת ואלבום המשלב את המיסטי עם היומיומי". 

 

"שירת הנשמה של בניון"

 

פרס שיר השנה ע"ש משה וילנסקי יוענק לעמיר בניון על "ניצחת איתי הכל". הפרס, בסכום 15,000 שקל, יוענק לבניון על מה שהגדירו השופטים כ"שירת הנשמה": "זהו שיר שהצליח במשפטים ספורים לפצח קוד מוזיקלי ולהנציח את התחושות הכמוסות שמעבירה המוזיקה באנשים. זוהי שירת הנשמה של עמיר בניון".

 

חברי להקת "אלג'יר" זכו בפרס המחבר ע"ש מרדכי זעירא על אלבומם "מנועים קדימה". הפרס, בסכום 10,000 שקל, יחולק שווה בשווה בין חברי הלהקה, אביב גדג' וגבריאל בלחסן. בנימוקיהם כתבו השופטים: "ניתן להרגיש כי היוצרים עומדים במאה אחוז מאחורי המילים. אם אדם הוא תבנית נוף מולדתו הרי שבטקסטים של 'אלג'יר' קיימים כל הסימוכין לכך".

 

עוד ברשימת הזוכים: רואי לוי, חבר להקת "שוטי הנבואה", שיקבל את פרס המלחין עבור האלבום "מחפשים את דורות"; פרס למעבד המוזיקלי יוסי פיין על עבודתו באלבום "חומר מקומי" של הדג נחש; פרס תגלית השנה למומי לוי על אלבומו "היפ סול"; פרס עידוד פרסום היצירה למלחין במוזיקה פופולרית, שיוענק לקרולינה על Funset Live Ragga Pumpkin; ופרס לעידוד פרסום היצירה למחבר במוזיקה פופולרית, שיוענק לטל גורדון על אסופת השירים שכתבה.

 

בוועדת השיפוט כיהנו השנה מרגלית צנעני, מוקי, יהלי סובול ונועם נתנאל. פרסי אקו"ם בתחום המוזיקה הפופולרית יוענקו בטקס חגיגי שיתקיים ב-14 באפריל בתיאטרון גבעתיים. הטקס יועבר בשידור ישיר בערוץ 1.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איינשטיין. מייצג את האדם הפשוט
איינשטיין. גרסת 79'
צילום: סער יעקב, לע"מ
צילום: שמואל יערי
בניון. נשמה
צילום: שמואל יערי
צילום: חיים אסיאס
בנאי. ייחודי
צילום: חיים אסיאס
לאתר ההטבות
מומלצים