שתף קטע נבחר

בן גביר הורשע בתמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות

ההרשעה באה בעקבות השתתפותו בהפגנה שבה הביע תמיכה בתנועת "כך" והניף שלט שבו נכתב "לגרש את האויב הערבי". הוא זוכה בשלושה מקרים דומים. הפרקליטות שוקלת לבקש מאסר בפועל

עוד הרשעה לבן גביר: בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ב') את פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר בעבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות בכך שהחזיק שלט שבו כתוב: "לגרש את האויב הערבי" וכן שבו נכתב כי "הח"כים הערבים הם גיס חמישי".

 

עם זאת, בן גביר זוכה בעבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות בכך שאמר שהוצאת כך מחוץ לחוק היא בדיחה ובקריאות "מוות לערבים".

 

כנגד בן גביר הוגשו ארבעה כתבי אישום על ארבעה אישומים שונים שאירעו בין השנים 2001 ל-2002. באישום הראשון טענה המדינה כי בן גביר החזיק שלט ובו נכתב: "הרב כהנא צדק, הח"כים הערבים הם גיס חמישי", על כך בחר השופט חיים לי-רן להרשיע את בן גביר.

 

האישום השני עוסק באירוע לאחר הפיגוע בשכונת בית ישראל בירושלים, כאשר הניף בן גביר שלט ועליו נכתב: "ערבים החוצה" וקרא קריאות "מוות לערבים". על כך החליט השופט לי-רן לזכות אותו בטענה כי לא הוכח שבן גביר צעק את הדברים. האישום השלישי עסק בראיון לכלי תקשורת שבו אמר בן גביר כי הוצאת "כך" מחוץ לחוק היא בדיחה. על כך קבע השופט לי-רן כי אין בדברים משום תמיכה בארגון טרור.

 

בהחלטתו כתב השופט לי-רן: "נדמה לי כי קביעה לפיה יש במכלול הדברים שאמר הנאשם משום תמיכה בארגון טרור עלולה להציב את הזכות לחופש ביטוי

 בתחילתו של מדרון חלקלק בו תיאסרנה התבטאויות שנמצאות בשולי השיח הלגיטימי". עם זאת, על האישום הרביעי שבו החזיק בן גביר שלט שבו נכתב: "לגרש את האויב הערבי", בחר כאמור בית המשפט להרשיע אותו.

 

בסוף הדיון הודיע הפרקליטות שתשקול לבקש מאסר בפועל כנגד בן גביר. הוא מצידו הודיע כי יערער על ההחלטה ואמר ל-ynet בתגובה: "אותה מערכת משפט שנתנה חופש ביטוי לעזמי בשארה ולמשוררים ערבים היא בעצם מרשיעה אותי. שוב הוכח שחלק משופטי ישראל הם אנשי שמאל דו-פרצופיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוריאל הרשקו
בן גביר. הסתה לגזענות
צילום: אוריאל הרשקו
מומלצים