שתף קטע נבחר

12 שנות מאסר לאם שהטביעה את בנה בגיגית

השופטים אישרו את עסקת הטיעון שנחתמה עם רגינה קרוצ'קוב, שהטביעה את בנה מיכאל בגיגית מים. בדיקה פסיכיאטרית העלתה: "האם הושפעה בין היתר מרצח רוז פיזם". אביו של הילד התנגד לעסקה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (יום א') 12 שנות מאסר על רגינה קרוצ'קוב, שהורשעה לפני כחודשיים בהריגת בנה מיכאל באמצעות הטבעתו בגיגית מלאה מים. ההרשעה ניתנה במסגרת עסקת טיעון, שבה הודתה קרוצ'קוב במעשה, אך אבי הילד הודיע כי הוא מתנגד לעסקה.

 

המקרה הטראגי אירע בספטמבר 2008. קרוצ'קוב נעצרה לאחר שטלפנה למוקד 100 ולחשה למוקדנית "הרגתי את הבן שלי". לפי כתב האישום, היא מילאה גיגית במים, חיכתה שאחיה יעזוב את הדירה ואז אחזה בראשו של בנה והטביעה אותו עד שחדל להתנגד לה.

 

 

קרוצ'קוב הורשעה בהסדר טיעון, שבמסגרתו תוקן כתב האישום המקורי בעניינה שייחס לה עבירת רצח, והיא הואשמה בעבירת הריגה בלבד. השופטים, חאלד כבוב, ד"ר דפנה אבניאלי ומאיר יפרח, התייחסו בגזר הדין למצבה של הנאשמת בתקופה שטרם ביצוע המעשה, שבה - לדברי אביה - סבלה מדיכאון חריף שלאחר הלידה, תוך שהיא אינה מתמידה בטיפול שניתן לה.


רגינה קרוצ'קוב נכנסת לאולם המשפט, הבוקר (צילום: ירון ברנר)

 

הגורמים המטפלים בקרוצ'קוב קבעו כי היא סובלת לפרקים ממחשבות אובדניות ושרויה לעיתים במצב של דיכאוני קליני עם הפרעות שינה קשות, ובאותה תקופה היא חשב כי היא ובנה הפכו להיות נטל ומעמסה על המשפחה ועל העולם. ביום האירוע, ציינו הגורמים, החליטה קרוצ'קוב לשים קץ לחייה ולחיי בנה מיכאל. היא תכננה להרוג אותו ואחר כך להתאבד, כדי שלא יתעורר חשד כי אביו הוא שביצע את המעשה. השוטרים שהגיעו מהרה לביתה שיבשו את תוכניתה להתאבד בקפיצה מגשר.

 

"הושפעה מרצח רוז פיזם"

בבדיקה פסיכיאטרית ציינה קרוצ'קוב כי טרם ביצעה את המעשה, שמעה על שני מקרים קודמים של אמהות שהרגו את ילדיהם, ובהם מארי פיזם ואולגה בוריסוב. בהתייחסם לעונש, כתבו השופטים בהחלטתם: "עם כל ההתחשבות בנסיבותיה האישיות של הנאשמת ובתלאות שהיו מנת חלקה, במצוקה הנפשית אליה נקלעה, בנסיבותיה הכלכליות הקשות, בנתק בינה לבין אביה, אין ספק בליבנו שהעונש שהיינו מטילים עליה היה חמור יותר מהעונש המוסכם בין הצדדים. גם לאחר תיקון כתב האישום והרשעת הנאשמת בעבירת הריגה, הדעת נותנת שהיה ראוי ונכון להטיל עליה עונש מאסר חמור יותר מזה שהצדדים המליצו עליו לפני בית המשפט", לשון ההחלטה.


אביה של קרוצ'קוב במסדרון בית המשפט (צילום: ירון ברנר)

 

עוד כתבו השופטים: "איננו יכולים להתעלם מהתוצאה הטרגית של אובדן חיי ילד שלא פשע ולא עשה מעשה שיכול להצדיק קצה קצהו של מעשה הנאשמת. ילד קטין שאיבד את חייו, שסבל סבל נורא בדקות חייו האחרונות דווקא על ידי מי שבטח בו ונתן בו את אמונו המוחלט, ואין מי שיזעק את זעקתו". בית המשפט גם התייחס לאביו של הילד, שאף הגיע היום לבית המשפט, ועליו כתבו השופטים כי הוא "קורבן של מעשיה של האם, וגם הוא זכאי לראות את מבצע המעשה בא על עונשו באופן הראוי".

 

"רגינה רצחה את מיכאל בכוונה"

סרגיי, אביו של הילד, התנגד להסדר הטיעון, אולם בפרקליטות, שם שקלו נושאים שונים ובחנו את חוות הדעת בנוגע למצבה הנפשי הקשה של האם - החליטו להסתפק בהרשעתה בעבירת הריגה. התובע, עו"ד דניאל בן טולילה מפרקליטות מחוז תל-אביב, אמר כי אי אפשר להתעלם מהמצב הנפשי הקשה בו היתה שרויה קרוצ'קוב בזמן ביצוע המעשה והדבר היה חייב להילקח בחשבון.

 

במכתב לשופטים כתב האב, כי "אינני מתיימר להיות פסיכולוג, אך אני בטוח ויודע שרגינה רצחה את בני, לא בשוגג וכאשר הייתה שפויה לחלוטין. היא אף ניסתה לעשות זאת מספר פעמים עד שלבסוף הצליחה. אחרי פחות משבע שנים היא תשוחרר מהכלא ותחיה, ובני שלי לא ישוב אלי לעולם. היכן הוא הצדק עבור בני מיכאל שאיננו?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרוצ'קוב. הודתה והורשעה
צילום: ירון ברנר
צילום: עמית מגל
הבן מיכאל. הוטבע בגיגית
צילום: עמית מגל
מומלצים