שתף קטע נבחר

גניבת הנשק מהמשטרה: "תקלה שאין כמותה"

מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, סבור כי גניבת כלי הנשק מתחנת משטרה בצפון, היא מחדל חמור: "חייבים לבדוק את הסיפור הזה לעומק ולהסיק מסקנות". גורם במשטרה בצפון הוסיף: "מדובר בתקלה שהיא בלתי נסלחת"

במשטרה מנסים עדיין להבין כיצד הצליחו פורצים לגנוב כלי-נשק באין מפריע, במקום שאמור להיות הכי בטוח, תחנת משטרה בצפון הארץ.  במשטרה מתייחסים אל הגניבה כמקרה חמור. מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, סבור כי מדובר במחדל חמור. אתמול (יום ג') התיר בית המשפט לפרסם את הפרשה החמורה.

 

חפץ, שהביע שאט נפש מהקלות בה נגנבו כלי הנשק, אמר ל-ynet: "אין ספק שיש כאן מחדל חמור ותקלה שאין כמותה. המשטרה דורשת מאחרים, אבל לא דורשת מספיק מעצמה. חייבים להפיק את הלקחים במהרה ולדאוג שמקרה כזה לא יישנה. מתקן בו מוחזק נשק צריך להיות במצב שהוא בלתי ניתן לפריצה. יכול להיות שבעקבות המקרה הזה נגלה שגם מקומות אחרים אינם ממוגנים דים".


החקירה נמשכת (צילום: אביהו שפירא)

 

המפכ"ל לשעבר הסביר, כי מפני שמדובר במקרה כה רגיש, חייבים לפעול בהתאם לנהלים: "יש תקנים לגבי מיגון חדרי נשק. השאלות שצריכה המשטרה לשאול את עצמה ולבדוק - הן קודם כל האם המתקן עמד בתקן האבטחה? אם המתקן עמד בתקן ופעל לפי התקן ובכל זאת אירעה הפרת האבטחה הזו, אז צריכים לשנות את התקן. אם לא עמדו בסטנדרטים הנחוצים לאבטחת מתקן משטרתי - מישהו צריך לתת על כך את הדין".

 

חפץ הוסיף: "צריכה להתקיים בדיקה כללית של המשטרה, אותה צריך לערוך ראש אגף האבטחה במשטרה. הוועדה צריכה להיות פנימית ולא חיצונית. כל מערכת צריכה לפעול מתוך נקודת הנחה שאפשר לפרוץ אותה, ואז להיות מספיק מתוחכמת בכדי שההתארגנות לחבל בה תהיה קשה ולא כדאית". לדבריו, מדובר במקרה חמור מאין כמוהו. "התקנים באשר למתקנים משטרתיים מסוג זה הם מחמירים, מטבעם. חייבים לבדוק את הסיפור הזה לעומק ולהסיק מסקנות".

 

נתפסו 30 כלי-נשק שהוחזקו ללא רשיון

במקביל, במרחב הגליל במשטרה ובמחוז הצפוני לא הסתירו את תחושת התסכול מהמקרה. "זה מקרה חמור ולא סתם הוחלט להקים ועדה שתבדוק את הנושא ותגיע למסקנות נחרצות. מדובר בתקלה שהיא בלתי נסלחת, ולכן היחס אליה הוא בהתאם", אמר גורם משטרתי.

 

במסגרת מבצע "יריית פתיחה" אספו לאחרונה שלושת מרחבי המחוז הצפוני מאות כלי נשק, חלקם שייך לנפטרים שבני משפחתם החזיקו בהם, חלקם הוחזקו ללא רישיון בתוקף, וחלקם גנוב. בנוסף נאספו עשרות רובי ציד ואמצעי לחימה מגוונים. "מצד אחד משקיעים מאמצים באיסוף נשק ומצד שני בקלות כזו מאפשרים לגורם עוין, להיכנס למתקן באישון לילה ובמשך דקות לשהות בו, ולהימלט בלי שאף אחד שם לב?", תהה שוטר ששירת בעבר במבנה סמוך למקום שנפרץ. אותו שוטר הוסיף, "זה מקום שפועל שנים רבות עם נהלים ברורים, אולי צריך לחדד אותם כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. אבל עם האחראים יש למצות את הדין".

 

גורמים במשטרה טענו, כי לוּ היה מידע מוקדם על ניסיון לפרוץ לאחד המתקנים המשטרתיים בצפון, היה הדבר מסוכל מבעוד מועד' אבל כאן היתה מבחינתם בפירוש הפתעה.

 

בצל הפריצה שהעיבה על יומם של רבים במשטרה, השיגו שוטרי מרחב גליל גם הישג מסוים במלחמתם בנשק הלא חוקי. אתמול  נאספו 30 כלי-נשק, 24 מהם באחת התחנות בגליל המערבי. המחזיקים בהם נחקרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
התחנה ממנה נגנב הנשק
צילום: אביהו שפירא
חפץ. מחדל חמור
צילום: ירון ברנר
מומלצים