שתף קטע נבחר

הופסק משפטה של אם שהרגה את תינוקה

גלית אמזלג מבאר-שבע הואשמה לפני כשנתיים שהרגה את בתה התינוקת לאחר שנולדה. חוות דעת רביעית קבעה כי היא אינה כשירה לעמוד לדין, וההליכים נגדה הופסקו

כשנתיים לאחר שהוגש כתב אישום נגד תושבת באר-שבע, שהרגה את בתה התינוקת זמן קצר לאחר שנולדה, החליט בית המשפט המחוזי בעיר להפסיק את ההליך המשפטי, כיוון שחוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי היא אינה כשירה לעמוד לדין.

 

האם, גלית אמזלג בת 26, הטביעה את התינוקת שילדה לתוך השירותים, ולאחר מכן שלחה את חברתה להשליך את הגופה לפח האשפה - כיוון שהרתה לחבר בדואי מחוץ לנישואים וחששה מתגובת משפחתה.

 

חוות הדעת הראשונה קבעה כי היא אינה לוקה בנפשה, אך סובלת מאינטיליגנציה נמוכה. אבל, חוות דעת רביעית, מטעם הפסיכיאטר המחוזי, קבעה שהיא אינה כשירה לעמוד לדין. השופטת דנה אבניאלי הדגישה, כי אמזלג אינה מסוגלת לעמוד לדין כעת, אך ייתכן כי בעתיד תעמוד לפרקליטות זכות לבקש את חידוש ההליכים נגדה. אמזלג יוצגה על-ידי עו"ד תומר אורינוב מהסניגוריה הציבורית.

 

מכתב האישום עלה כי אמזלג הודיעה לאב המיועד כי נכנסה להריון ודחתה

 את הצעתו לממן עבורה הפלה. יממה לפני הלידה, ביקש האב המיועד להזמין עבור אמזלג אמבולנס, אך זו אמרה שאיננה מעוניינת לנסוע לבית חולים.

 

יום לאחר מכן נכנסה אמזלג לחדר שירותים לאחר שחשה כי היא עומדת ללדת והזעיקה צוות רפואי. במהלך השיחה עם מוקד מד"א אמרה אמזלג שהיא רוצה ללדת מבלי שהוריה יידעו על כך. זמן קצר לאחר מכן ילדה אמזלג ומסרה למוקדנית כי התינוקת נפלה לאסלה. מכתב האישום עולה כי אמזלג לא הרימה את התינוקת מהאסלה כפי שביקשה ממנה המוקדנית ואף הורידה עליה את המים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אמזלג. לא כשירה
צילום: הרצל יוסף
מומלצים