"תמיד רציתי לספר סיפורים מהצבא. כמו הרבה ישראלים ששירותו בקרבי, גם אני אובססיבי לסיפורים משלוש השנים המשמעותיות בחיי. עם השנים זה החמיר והתחלתי לראות ביוטיוב סרטונים של סוף מסלול ממחזורים אחרים. ואז הגיעה הקורונה".
עומר הברון, המוכר לכם בוודאי כראפר ג'ימבו ג'יי, ידוע כאחד המשחיז מילים, כשכמעט בכל סוף משפט שלו מסתתר סיפור עם פאנץ'. כבר בקריירה המוזיקלית שלו התכתב לא מעט עם סיפורים מהשירות הצבאי, וכשהקורונה סגרה אותו בבית ומנעה ממנו להופיע הוא החליט להגשים חלום וליצור דוקו. ההיכרות הקרובה שלו עם אולפן ההקלטות הובילה אותו להתחיל להקליט סיפורים מהשירות הצבאי בחיל התותחנים בתחילת המילניום.
"אני שואל אנשים 'מה אתה זוכר מהשירות שלך?' ואנשים לא זוכרים. זה מוזר לי ששלוש שנים משמעותיות בחיים שלנו אנשים שכחו. כשקשה לי אני אוהב להיזכר שפעם היה לי יותר קשה, כששמח לי אני אוהב לחזור לסיטואציות מצחיקות. מפתיע אותי כשלא כולם כמוני", מעיד ג'ימבו ג'יי.
בזמן הסגרים הוא התחיל להתקשר לחברים מהשירות שלא דיבר איתם שנים, והעלה נשכחות שאלמלא הפודקאסט היו נעלמות באבק הזמן, או לכל היותר עוברות לדור הילדים בארוחת שישי. "הפודקאסט היה עבורי מעין חוג לתסריטאות. יש בו סיפורים של אחרים שאני צריך לפרמט. כמו בשיר שאני כותב - יש חלקים שצריך למתוח או להביא לשיא כמו פזמון".
יחד עם חברו אוריה (אצבעות) ויצטום, הם החלו ליצור פודקאסט מגניב ביותר, "הצבא הכי בעולם" העמוס סיפורים מצחיקים, מרגשים ומטופשים שיכולים להתחבר לכל אחד בשירות הצבאי שלו, המשולבים בסאונדים מעניינים. באחד הפרקים חוזר ג'ימבו ג'יי לטקס הזיכרון ליצחק רבין שהופך למבצע סודי שמאיים להשתבש בכל רגע; בפרק אחר הוא חושף כיצד הוא וחבריו העלימו גופת חיה חסרת ישע; באחר חוזר למשחקי הותיקות-צעירות בקורס מפקדי התותחנים שנשמרו בסוד עשרות שנים.
אצבעות וג'ימבו משתמשים בפוד בהרבה כלים המוכרים יותר בעולם ההיפ הופ ופחות בפודקאסטים. "פתאום הבנתי שיריות, שהיו לי בקונוטציה שלילית בצבא, יכולות להיות מאוד כפיות אם למשל אמינם משתמש בהם. ככה הבנתי שהצבא שלנו נמצא בתוך תרבות הפופ, וחייל שהתגייס אתמול יכול להזדהות עם סיפורים שלי מלפני 20 שנה".
1 צפייה בגלריה
 ג'ימבו ג'יי. כלים של היפ הופ בפודקאסט
 ג'ימבו ג'יי. כלים של היפ הופ בפודקאסט
ג'ימבו ג'יי. כלים של היפ הופ בפודקאסט
(צילום: משה נחומוביץ')
הפקה: תיאטרון האינקובטור.
אורך פרק: 15-22 דקות.
שפה: עברית.
למי מיועד: לובשי מדי זית וחובבי לוף וקפה שחור.
בשורה התחתונה: סיפורים אמתיים על חיילים אמתיים עם סאונד אימתני.

המלצות האזנה נוספות: העתיד של ת"א, פרשת ילדי תימן ומתי הרובוטים יחליפו את בני האדם

העתיד של תל אביב | האמת היא
היא נראית כמו חפירה אחת גדולה, אבל גם זה, אומר רון חולדאי בעצמו, לא יהפוך אותה לעיר העתיד אלא רק ידביק פערים. בינתיים תל אביב ממשיכה לנקז אליה את קווי השבר הפיזיים והסמליים של שדה הקרב הישראלי. בפרק פתיחת העונה החדשה של "האמת היא", עפר שלח משוחח עם ראש העיר על טעות הרכבת הקלה, על החזון שלו ליפו, האיחוד שלא היה עם בת ים ושאלת "מדינת תל אביב".

פרשת ילדי תימן: המסתורין והפצע הפתוח | הכותרת
הדוח של משרד הבריאות מצא גזענות שבחלקה נמשכת עד היום, ונגנז כי נמצא לא מבוסס. בעקבות פתיחת קברי הילדים השבוע, סיון חילאי חזרה במנהרת הזמן לימי קום המדינה, לבחון עד כמה באמת נחקרו מקרי היעלמות הילדים, אילו מסמכים עדיין מוסתרים ומה נאמר למשפחות? עושים סדר בפרשה ובכאב שנמשך כבר יותר מ-70 שנה.

המפגש המסוכן בין רובוטים לבני אדם | ריפרש
החשש שהרובוטים ישתלטו על העולם עשוי להתגבר בקרוב, ולא סתם, כמו בסרטים הם הופכים לאנושיים. ד"ר הדס אראל, ראש תחום רובוטים חברתיים במעבדה לחדשנות במדיה באוניברסיטת רייכמן, מתארחת ב'ריפרש' להסביר כיצד רובוטים משפיעים על ההתנהגות האנושית, לאילו דברים אנחנו צריכים לשים לב כאשר אנחנו פוגשים אותם ומדוע רובוטים הומנואידים הם לא הפתרון הנכון.

הצטרפו לקהילת 'פודקאסט להמונים' בפייסבוק, וכמובן אל תחמיצו את שאר פרקי השבוע של הכותרת