שתף קטע נבחר

הרגה את תינוקה ונידונה לארבע שנות מאסר

כדי להסתיר מהוריה את הולדת בנה . מרב אדרי חנקה את התינוק והשליכה אותו למכולה ליד ביתה. השופטים היו חלוקים באשר לחומרת העונש

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר ארבע שנים על מרב אדרי תושבת העיר שהורשעה בהריגת תינוקה.
לפני כשנה אדרי בת ה-19 ילדה תינוק וניסתה להסתיר זאת מהוריה שלא ידעו שהייתה בהריון. כשפרץ בבכי היא חנקה אותו עד שחדל לנשום. לאחר מכן עטפה אותו בשקית וכעבור כמה שעות השליכה אותו למכולת זבל שעמדה בסמוך לביתה.
נגד אדרי הוגש בתחילה כתב אישום על רצח, אולם הוא הומר לאחר מכן להריגה לאחר שהיא חתמה על עסקת טיעון עם פרקליטות מחוז הדרום. על פי העסקה התביעה היתה יכולה לבקש לגזור עליה 7 שנות מאסר בפועל. בעוד שההגנה היתה רשאית לטעון לכל עונש.
חוות דעת של פסיכיאטרים שהוגשו לבית המשפט קבעו שאדרי כשירה לעמוד לדין, ושהיא אינה חולת נפש ולכל היותר סובלת מפיגור שכלי קל. שרות המבחן המליץ להסתפק בחודשי המאסר שאדרי ישבה כבר בכלא, כיוון שעונש מאסר ממושך יגרום להידרדרות במצבה הנפשי.
השופטים לא היו תמימי דעים באשר לחומרת העונש. השופט ברוך אזולאי טען שיש לגזור עליה ארבע שנים בפועל: "יש להצטער על כך שהנאשמת לא מצאה במצוקתה את הכוחות לפנות לבני משפחה ולגורמים קהילתיים לקבלת עזרה וקיפדה את פרי בטנה בגלל החשש מתגובת אביה שהוא אדם דתי ומכובד בקהילה".
השופטת רות אבידע שעמדה בראש ההרכב חשבה שיש להקל בעונשה של אדרי. לדבריה המעשה שביצעה אדרי הינו מחריד ואיום: "מעשה המעורר פלצות אצל כל בן אנוש ושום עונש שהוטל עליה לא ידמה לעונש שהיא כבר הטילה על עצמה ולכן יש להסתפק בשלוש שנים מאסר בפועל.
השופט חביב עמאר היה המחמיר מכולם, לטענתו הנאשמת הפכה את עוללה הרך לעול, לנטל ולאות קלון שיש להיפטר ממנו זאת בשעה שנשים רבות אשר האל לא פקד אותן בפרי בטן משתוקקות ומייחלות לחבוק בזרועותיהן תינוק ולהעניק לו חום ואהבה. הוא חשב שיש לגזור עליה חמש שנות מאסר.
בסופו של דבר החליטו השופטים שהעונש הראוי הוא כאמור ארבע שנות מאסר בפועל ולאחר שחרורה היא תהיה תחת פיקוח של שירות המבחן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים