שתף קטע נבחר

הגיע הזמן לשים סוף למלחמות הגירושים

נכון, בן הזוג הוא מעצבן, מרגיז, מאכזב, פוגע, לא הוגן, מעליב וממש לא מי שחשבת שהוא כשעמדתם ביחד מתחת לחופה. אבל דווקא בגלל זה לא עדיף לסיים ולהתקדם הלאה? להפסיק לאסוף מטען מר להמשך החיים?

אל תהפכו את הילדים שלכם לכלי במריבות שלכם (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אל תהפכו את הילדים שלכם לכלי במריבות שלכם(צילום: Shutterstock)

 

גם מי שאינו דתי מרגיש לפעמים שראש השנה ויום הכיפורים הם זמן לעצור לרגע, להתבונן על החיים ולעשות חשבון נפש אישי. לבחון מה עשינו בשנה האחרונה שתרם לחיים שלנו, ואיזה מהמעשים שעשינו פגעו באחר. זהו גם הזמן שבו מקבלים החלטות על פתיחת דף חדש, גם אם לא מקיימים אותן אחר כך.

 

לא פחות מחשבון הנפש, חגי תשרי מאפשרים שהות רבה במחיצת בני המשפחה, על הדבש ועל העוקץ שבכך. יש משפחות שנהנות מההזדמנות לבלות זמן רב ביחד, ויש כאלה שעבורן החופשים הארוכים מציפים את כל מה שחורק, צורם ואינו עובד כבר זמן רב.

 

מחקרים מראים שחגי תשרי בארץ, כמו תקופת חג המולד בארה"ב, מעצימים את תחושת הבדידות והמצוקה של אנשים מסוימים ומציפים משברים משפחתיים. חלק מהמשפחות מגיעות לחגים כשהן בעיצומו של משבר הפרידה של ההורים. לעתים הפרידה מתנהלת ע"י בני הזוג בצורה פרטית ובאופן שהילדים נחשפים למינימום חיכוכים בין ההורים, אולם לא פעם הדי המריבות בין בני הזוג מגיעים עד הילדים עצמם, כשבמקרים החמורים יותר הילדים הופכים לכלי משחק במאבק הכוחות בין ההורים, ואף למשתתפים פעילים בסכסוך הפרידה.

 

הילדים האלה נתלשים ללא הכנה מוקדמת מילדותם, והופכים לחיילים בקרב, ולעיתים אפילו למבוגר האחראי בבית. לילדים האלה אין קבוצות תמיכה בפייסבוק או בטוויטר, בדרך כלל הם מתביישים במה שעובר עליהם ונמנעים מלשתף את חבריהם. הצלקות הנחרטות בבשרם תשארנה שם לתמיד.

 

אם אתם מזהים את עצמכם ונמצאים בימים אלו במאבק פרידה כוחני, נסו לנצל את התקופה הזו לחשבון נפש. זה הזמן לשאול את עצמך מה יצא לך מכל זה? נניח שבן הזוג יצא חבול ומוכה מתהליך הפרידה, האם זה הבסיס לאושר האישי שלך? וגם - מה המחיר שהילדים שלכם משלמים על המלחמה הזו? האם באמת כדאי לנתק את הילדים מאחד ההורים?

 

ואולי במקום לרשום את בני המשפחה בספר השרוטים, שווה לחשב מסלול מחדש, ולבחור בנתיב שיאפשר לכל בני המשפחה לחזור בהקדם לשגרה, לבחור בחיים ולא בהתכתשות. נכון, בן הזוג הוא אולי מעצבן, מרגיז, מאכזב, פוגע, לא הוגן, מעליב וממש לא מי שחשבת שהוא כשעמדתם מתחת לחופה, אבל דווקא בגלל זה לא עדיף לסיים ולהתקדם הלאה? להפסיק לאסוף מטען מר להמשך החיים?

 

ההחלמה ממלחמה זוגית היא ארוכה וממושכת. זה הזמן לעצור רגע, לקחת אוויר ולנסות להידבר. במובן הזה אין סיבה שלא לבחור בגישור, מתוך החובה שלכם לעצמכם ולילדים שלכם לשים סוף לדרך החתחתים הזו, ולכתוב את עצמכם בספר הבוחרים בחיים.

 

 

הכותבת הינה מגשרת-עו"ד בתחום המשפחה, בעלת הכשרה בטיפול זוגי ומשפחתי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
הילדים הם הנפגעים הראשונים מהמלחמות
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים