שתף קטע נבחר

אולגה בוריסוב, שהטביעה את בנה למוות, שמה קץ לחייה

האישה שהטביעה ב-2008 את בנה בן ה-4 בחוף בבת ים השתחררה מהכלא לפני כשנה. ביום שני היא שמה קץ לחייה. בעלה לשעבר: "הייתה מאוד בודדה"

 

בוריסוב ב-2009 (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
בוריסוב ב-2009(צילום: יריב כץ)

אולגה בוריסוב (51), האישה שהטביעה למוות לפני שמונה שנים וחצי את בנה, שמה ביום שני קץ לחייה. בוריסוב ריצתה שמונה שנות מאסר לאחר שהורשעה בהריגת בנה אלון, בן 4 במותו. היא השתחררה מהכלא באפריל בשנה שעברה. "היא הייתה מאוד בודדה אחרי השחרור. ניסיתי לעשות ככל שיכולתי שתשתקם ותמשיך את חייה", אמר הבוקר (יום ד') ל-ynet בעלה לשעבר אילן יהודה.

 

לאחר מעצרה, ייחסה המשטרה לבוריסוב עבירת רצח, אולם בסופו של דבר היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירת הריגה.

 

לאחר מכן ערערה בוריסוב על חומרת העונש לבית המשפט העליון, אולם הערעור נדחה. היא אף פנתה לנשיא המדינה המנוח שמעון פרס לבקשת חנינה, אך גם בקשה זו לא נענתה. במהלך ריצוי מאסרה ביקשה בוריסוב להתחיל בהליך של הפריה חוץ-גופית ואף לעלות לקברו של בנה.

 (צילום: רועי תורג'מן) (צילום: רועי תורג'מן)
(צילום: רועי תורג'מן)

בן זוגה לשעבר יהודה, שליווה אותה במהלך מאסרה ואחרי שחרורה, אמר הבוקר: "אחרי השחרור היא הייתה בהוסטל באזור. היא לא הסתדרה שם ועברה לגור אצל אחותי בכפר סבא. היא התחילה לעבוד בחנות קוסמטיקה ולאורך הזמן היו לה געגועים רבים לבן שלנו שהיא רצחה. לא כעסתי עליה כי היא לא עשתה את זה מתוך רוע, אלא ממצוקה נפשית. היו צריכים לטפל בה בזמן אמת".

 

יהודה, שנישא בשנית ובנה משפחה חדשה, אמר עוד כי "היא רצתה לעבוד אבל הבדידות גברה עליה. לא היו לה חברים. כשהיא יצאה מהכלא העולם שלה נסגר. עולמה חרב עליה במכה אחת, ולא משנה מה היא הייתה עושה. עדיין יש לי כעס על הרשויות שלא הבינו את המצוקה שלה. האשימו אותה שהיא הייתה אימא לא טובה, למרות שהיא הייתה אימא למופת בדיכאון, ובזה היו צריכים לטפל".

קברה של בוריסוב בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
קברה של בוריסוב בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא(צילום: מוטי קמחי)

בוריסוב הובאה למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא. קומץ מלווים השתתפו בהלוויה, בהם גם יהודה. "זו סופה של טרגדיה גדולה. שהתחילה עם הבן שלי והסתיימה באולגה. אולגה הרגה את עצמה. לא חזיתי את זה ולא היו סימנים לאורך הדרך, כדי שאוכל להציל אותה. אין בי כעס, היא גם לא צריכה להביע חרטה או להתנצל, היא לא אשמה. מי שטעה זה הרשויות שראו ולא עשו כלום. לא טיפלו בה כמו שצריך. הם שהביאו למותה. הם אלה שלא הצילו אותה מעצמה. עכשיו היא שקטה".

 

עופרה קוטא, אחותו של יהודה שבביתה בוריסוב התגוררה בחצי השנה האחרונה, סיפרה כי היא מזועזעת מהתגובות שראתה ברשת. "אומרים עליה 'מפלצת', אומרים ש'טוב שהיא מתה' ו'טוב שהיא התאבדה'. אתם בכלל לא מכירים אותה, אל תשפטו אותה. היא שילמה את מלוא המחיר, תנו לאלוהים לשפוט". 

 

השליכה את הבן למים - ונמלטה 

בוריסוב הטביעה את בנה באוגוסט 2008 בחוף הים בבת ים. בעלה לשעבר דיווח אז כי היא נעדרת ואף הותירה אחרי שיצאה מהבית מכתב התאבדות. בשעת לילה התקבל דיווח מאזרחים על אישה שנראתה משליכה את בנה למים בחוף תאיו ונמלטת. צוותי מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הילד, ובוריסוב נעצרה.

 

במהלך משפטה אמרה בוריסוב לשופטים: "אני מתגעגעת לבן שלי, הדבר היחיד שמחזיק אותי הוא בעלי". בעלה לשעבר יהודה אמר אז בבית המשפט: "אני לא הבנתי את המצוקה שלה, לא ידעתי עד כמה היא בדיכאון ועד כמה היא חולה. לא הקשבתי לה. צעקתי עליה והמצב רק החמיר. אני יודע עד כמה היא הייתה אימא מסורה ואהבה את אלון, והיא מתגעגעת אליו".

 

בגזר הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב צוין כי "הילד היה זכאי לחיות, וככל בן אנוש היה זכאי לגדול ולהתבגר, אך אותה אם שהעניקה לו את חייו היא גם זו שגזרה עליו כליה. דמיו של הילד הזה זועקים מן הים בו נפח את נשמתו".

 

השופטים התחבטו רבות אם לאשר את הסדר הטיעון עם האם, "בשל החומרה האינהרנטית בקטילת חיי אדם; לא כל שכן ילד רך בשנים שרק החל לפסוע את פסיעותיו הראשונות בשבילי החיים. קטילתו לא באה מידי זר, אלא מידי אִמו-הורתו. יחד עם זאת, לאחר שסקרנו את הפסיקה כפי שהובאה לעיל, ראינו לנכון, בנסיבות חריגות של תיק זה, לאמץ את הסדר הטיעון שעליו הסכימו הצדדים", נכתב בגזר הדין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
אולגה בוריסוב
צילום: יריב כץ
מומלצים