שתף קטע נבחר

יום בחיי בוקר ישראלי

ים גורן, תושב מבוא חמה הוא מגדל בקר בדרום רמת הגולן. "מאז שאני ילד אני מסתובב פה. הזיכרונות שיש לי זה בעלי חיים, הטבע, האדמה", הוא אומר. איך הוא מתכונן ליום העצמאות ואיך הוא אוהב את הבשר שלו? צפו

בשיתוף מועצת הבקר

 

 

"אבא שלי עסק בגידול בקר במבוא חמה בעבר, הוא עזב את זה ואני בעצם המשכתי בזה כל החיים", מספר ים גורן, תושב רמת הגולן וחבר באגודת "מרעה גולן". "מאז שאני ילד אני מסתובב פה. זה ילד שנמצא בחוץ כל הזמן מהבוקר, לפנות בוקר, עד החשיכה. הזיכרונות שיש לי זה בעלי החיים, הטבע, האדמה".

 

לדבריו, הקושי במקצוע הזה הוא להיות בחוץ במשך כל עונות השנה. "לפעמים זה מאוד מתיש. אנחנו מחזיקים את מעט השטחים הפתוחים שנשארו עוד במדינת ישראל". לכן לדבריו, החשיבות של השמירה על השטחים הפתוחים מבחינתי זה ערך. "אנחנו בתקופה של הקיץ סובלים למשל משריפות קוצים. הן פוגעות במרעה שלנו ומכלות את השטחים הפתוחים".

 

"השטחים האלה הם לא בבעלותנו, הם בבעלות המדינה, ובעצם אנחנו יושבים פה, אפשר לומר, עם החרב על הצוואר. זה פוגע בביטחון התעסוקתי שלי, זאת אומרת אני יודע שמחר בבוקר יגידו לי: שמעו, קח את הדברים שלך, תמשיך הלאה. חוץ ממה שאני מאמין בו אין לי שום אחיזה בקרקע".

 

ואיך אתה חוגג את יום העצמאות?

"אוטוטו מגיע אלינו יום העצמאות ואני אמנם לא אכלן בשר גדול, אבל כשאני אוכל בשר, אני אוהב אותו הכי פשוט בעולם על האש עם קצת מלח. הכי איכותי והכי בטוח זה לאכול בשר מקומי. זה הכי ישראלי שיש".

 

בשיתוף מועצת הבקר

 

 


פורסם לראשונה 25/04/2017 13:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים