שתף קטע נבחר

טרנד הטעמים המוזרים: אבקת חלבון בטעם קיורטוש

גלידת קוקוס, קרמל מלוח, חמאת בוטנים ועכשיו גם קיורטוש. למתאמנים נמאס מאבקות החלבון המסורתיות בטעם שוקולד וניל, והיצרניות לא מפסיקות לשבור את הראש כדי להציע את הטעמים שיזכירו למתאמן את המתוק שאסור לו לאכול

בעבר הלא רחוק, כשרצינו לקנות אבקת חלבון, קשת הטעמים היתה ברורה ומאוד מצומצמת – וניל, שוקולד, בננה או קרם עוגיות. אלא ששוק אבקות החלבון, שחווה פריחה של ממש בכל העולם, לוקח את נושא הטעמים צעד אחד קדימה ומציע היום טעמים שונים ומשונים – מגלידת קוקוס, דרך קרמל מלוח ועד עוגת קיורטוש שנוספה לאחרונה.

 

"לרוב האנשים פשוט נמאס מהטעמים הישנים", מספר ל-ynet שלומיק ייטב, ביולוג בהכשרתו ומנהלה המקצועי של רשת ישראלבודי, "הדור הוותיק של המתאמנים שזוכר את הטעמים הבסיסיים רוצה שינוי והקהל היותר צעיר נמשך לטעמים החדשים והמתוקים כתחליף לטעמים שנמנעים מהם בגלל תכניות התזונה הנוקשות שהם לוקחים על עצמם".

 

- על אילו טעמים חדשים מדובר?

"היום אפשר למצוא אבקות חלבון בטעמי גלידת קוקוס עם פתיתי קוקוס, שנותנים תחושה אמיתית של אכילת גלידה. בארצות הברית יש אבקות בטעם קרמל מלוח, שהפך שם ללהיט מיד עם יציאתו לשוק. בישראל הוא עוד לא נמצא. עוד להיט בחו"ל – אבקות חלבון בטעם עוגת יום הולדת, שנותן מענה למתאמנים שאם תגיד להם לאכול פרוסת עוגה, יחשבו שהשתגעת. אנחנו לאחרונה השקנו אבקת חלבון בטעם קיורטוש, אותו מאפה הונגרי בטעם קינמון".

 

תחליף לטעם המזון שאסור למתאמן אכול (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תחליף לטעם המזון שאסור למתאמן אכול(צילום: shutterstock)

- מה התגובות לטעם כזה?

"שמע, מי שלא אוהב את טעם הקינמון לא מתחבר לטעם הזה, גם מי שלא אוהב מתוק - גם יוותר. אבל אנשים בגדול מתלהבים, וממוצר שיועד להיות זמני, נהפוך אותו כנראה לקבוע".

 

- איך מייצרים את הטעם, זה לא כרוך בהוספת כימיקלים לא הכי בריאים?

"קיימות בעולם אבקות חלבון עם חומרים משמרים וצבעי מאכל, אנחנו נוותר על חומר כזה. למשל לאחרונה רצינו לפתח אבקת חלבון עם חתיכות של עוגיות אמיתיות. אלא שכדי שהעוגיות ישמרו טריות יותר מחצי שנה, צריך להוסיף להן חומרים משמרים. ויתרנו על ייצור הטעם הזה".

 

- מה לגבי המתיקות הרבה שקיימת בטעמים האלו, לא מעלה את הקלוריות במנה?

"המתיקות לא כרוכה בהוספת סוכר שמגדיל קלוריות משמעותית, אלא בממתיק סוכרלוז, שאמנם הוא מלאכותי, אבל יותר בטוח לשימוש וללא טעם לוואי".

 

- אילו עוד טעמים מצפים לנו באבקות החלבון?

"חוץ ממה שהזכרנו יש את חמאת הבוטנים שמאוד פופולרית בארצות הברית. מעבר לזה, גם הטעמים הישנים והטובים עוברים שדרוג. כך למשל לטעם הבננה יש חברות שמוסיפות בננות אמיתיות מיובשות, שמעניקות טעם ומרקם טרופי למשקה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יעל גרטי
הקיורטוש כבר בפנים
צילום: יעל גרטי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים