בנט נמנע, שקד התנגדה - ואלקין הפתיע והסכים: הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות.
הדיונים במשפט נתניהו נדחו בשבוע, עדותו של מומו פילבר לא תתחיל החודש.
השר הנדל אמר היום כי "הדבר הנכון אחרי פרישת נתניהו - שהליכוד ייכנס לממשלה".
המשטרה שתלה תוכנת ריגול בטלפונים של ראשי ערים.
וההרפתקן הצרפתי בן ה-75 שניסה לחצות את האוקיינוס בחתירה נמצא מת.

שתי רעידות אדמה הורגשו בצפון הארץ ביממה האחרונה

בשעה 23:36 אמש, דיווחו תושבים רבים כי חשו ברעידת אדמה. הרעש, דרומית לכינרת, הורגש בעיקר בצפון - אך גם על ידי תושבים רבים במרכז הארץ ובדרומה כשהרעידה הורגשה גם בירדן. על פי המכון הגאולוגי בישראל, עוצמת הרעש הייתה 3.7, והוא התרחש בעמק בירדן, 16 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני עוצמת הרעש הייתה מעט חזקה יותר, 4.1, ועומקו כ-2 ק"מ מתחת לפני הקרקע.
כ-12 שעות לאחר מכן, תושבי הצפון שוב הרגישו רעידת אדמה. לפי המכון הגיאולוגי, הרעידה התרחשה בשעה 12:28 ועוצמתה 3.5. מוקד הרעש - 16 ק"מ דרומית-מזרחית לטבריה. במשטרה הדגישו כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים או על נזק, ואין כל התרעה על צונאמי.
ד"ר אבי שפירא, סיסמולוג ולשעבר ראש ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, אמר כי "שתי רעידות האדמה שעברנו ביממה האחרונה אינם בהכרח רמז לבאות. אנחנו לא יודעים לבוא ולהגיד ולבשר משהו יותר מדויק בטווח זמנים. אנחנו כן יודעים שצריכה להיות רעידת אדמה חזקה בישראל".

כץ: "אם וכאשר נתניהו יילך - אפעל להרכיב ממשלה". רגב: "אין לך מנדט"

כן הסדר טיעון לא הסדר טיעון, קרבות הירושה בליכוד החלו. חבר הכנסת ישראל כץ הכריז הבוקר כי אם נתניהו יפרוש, הוא יפעל להיבחר ליו"ר זמני של המפלגה ולהקים ממשלה כבר בכנסת הנוכחית. ח"כ דוד ביטן אמר באולפן ynet כי הוא תומך בכץ, ולדבריו הוא יכול להקים ממשלה כיו"ר זמני של הליכוד "בלי שום בעיה".
לאחר שאתמול חברת הכנסת מירי רגב יצאה נגד כץ, היא כתבה היום: "אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד. הפסקנו להיות תמימים ופראיירים אנחנו מפלגה עם עמוד שדרה ואידיאולוגיה שהיא מעל תפקיד או כסא. על כולנו להיות מאוחדים סביב נתניהו ולפעול יחד כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת". כץ כתב "אני מדגיש בצורה ברורה שאני לא מקיים שום משא ומתן עם אף גורם בקואליציה ביחס להרכבת ממשלה - כי אין בזה טעם בשלב הזה".

ועדת הכנסת תקים ועדת משנה שתדון במספר הבקשות והאישורים שניתנו להאזנות סתר. כל דיוני הוועדה יהיו חסויים.
מחר הגשם יימשך מדי פעם, כשיום שלישי יהיה היום היחיד בלי גשם או שלג השבוע. ברביעי ובחמישי יהיה קר, גשום וסוער, ושלג כבד יירד בחרמון ובהרי הגולן, ואולי גם בגליל. ברביעי בערב ובחמישי בבוקר קיים סיכוי גם לשלג בהרי המרכז ובירושלים.
ישראל מדורגת במקום השני בעולם בשבעת הימים האחרונים במספר המאומתים לקורונה ביחס לאוכלוסייה, אחרי איי פארו. במקום השלישי מדורגת דנמרק, שבה גם כן מאובחנים עשרות אלפי חיוביים לקורונה בכל יום.
מפברואר 2020 ועד סוף נובמבר אשתקד אובחנו בדנמרק בסך הכול 487,401 חיוביים לקורונה. בחודש דצמבר אובחנו במדינה כ-300 אלף חיוביים ומתחילת ינואר נוספו עוד יותר מ-556 אלף חיוביים. כלומר מעל 24 אלף חיוביים ביום.
רק היום הודיע משרד הבריאות הדני על 39,263 נדבקים חדשים, לאחר שאתמול אובחנו במדינה 33,835 חיוביים לקורונה. ביום שישי נרשם השיא – 43,761 מאומתים חדשים לנגיף. מתחילת השנה מתו בדנמרק 341 חולי קורונה, המהווים כמעט 10% מסך כל המתים שהיו חיוביים לנגיף.
רזי ברקאי. אחרי 27 שנה - העיתונאי רזי ברקאי פורש מהגשת תוכניתו "מה בוער" שמשודרת בגלי צה"ל. ברקאי, 72, החל את דרכו בקול ישראל ב-1970 בשלל תפקידים וב-1993 עבר לגלי צה"ל, שם הפך לאחד מהשדרים הבולטים וייסד את התוכנית המיתולוגית "מה בוער".
1 צפייה בגלריה
רזי ברקאי
רזי ברקאי
רזי ברקאי
(צילום: אוראל כהן)
.
אחרי חשיפת כלכליסט על השימוש בתוכנת פריצה לטלפונים של NSO, המשטרה גמגמה. כתבנו לירן לוי ועומר כביר מכלכליסט בעקבות סערת פגסוס. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מי שרוכש ראוטר פרטי כדי להתחבר לסיבים האופטיים של חברות האינטרנט יכול בתאוריה לחסוך עשרות שקלים בחודש. רק בתיאוריה כי מערימים עליו לא מעט קשיים.
קבלו טריקים שאתם חייבים להכיר בספוטיפיי.
לראשונה יופעל קו טיסות ישיר בין ישראל לפיליפינים.
ועם קשית מוזהבת באורך מטר: כך שתו בירה לפני 5,500 שנה.
פורסם לראשונה: 19:10, 23.01.22