שתף קטע נבחר

לא תאמינו איך יראה אצטדיון בלומפילד: צפו בשיפוצים

עבודות שדרוג אצטדיון בלומפילד בתל אביב נמצאות בעיצומן וצפויות להסתיים בתחילת 2019 לכל המאוחר. האצטדיון יכלול 29 אלף מקומות ישיבה אחרי השיפוץ, ולפי האדריכלים "נבנה עם מחשבה רבה על האוהדים". צפו בהתקדמות העבודות

עבודות שדרוג אצטדיון בלומפילד בתל אביב נמצאות בעיצומן, כשעד כה הושלמו עבודות ההריסה, הכנת התשתיות מתחת ליציעים ומרבית עבודות קידוח הכלונסאות. עלות הפרוייקט, שצפוי להסתיים ב-2018 או תחילת 2019, עומדת על 450 מיליון שקל. בימים אלו מבוצעות העבודות ליציקת הרצפה והשלמת המבנה ההיקפי.

 

צפו בבלומפילד המחודש מתחיל לקבל צורה:

 

 

התכנון החדש אמור לשמר את המאפיינים הייחודיים של האצטדיון, הכוללים את היציעים הבנויים בו שתורמים לחוויית הצפייה בנוסף לקרבת המושבים לכר הדשא. בנוסף החליטו בעיריית תל אביב לשמור על מספרי השערים כך שהאוהדים השרופים ימשיכו להגיע לאותם היציעים.

 

איצטדיון בלומפילד החדש (הדמיה) (הדמיה)
איצטדיון בלומפילד החדש(הדמיה)

לרווחת הצופים, כך הסבירו בעירייה, יותקנו מספר רב של תאי שירותים, מערכות הסעדה שונות ומועדוני מנויים ל-VIP. בנוסף, על פי דרישת הקבוצות, נוספו 10 תאי צפייה ונעשה שינוי במערך המושבים של יציע ה-VIP.

 

במסגרת השדרוג הנחה ראש העיר רון חולדאי להגדיל את מספר מקומות הישיבה באצטדיון מ-24 אלף שתוכננו במקור לכ-29 אלף, לשפר את זוויות הראייה, וכן להקים עמדות צילום, אולפנים לשידורי טלוויזיה, מערכות תאורה, חדרי בקרה ואזורים ייעודיים לרכבי שידור.

 

האם יעמדו בזמנים? כך זה נראה היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
האם יעמדו בזמנים? כך זה נראה היום(צילום: מוטי קמחי)

באזור השחקנים, המופרד הקהל, תוכננו ארבעה מתחמי מלתחות הכוללים, בין השאר, חדרי מאמנים, חדרי שופטים, חדר לבדיקות סמים, חדר רופאים ובקרים. האצטדיון יהיה נגיש 100 אחוז לנכים, ובכל יציע יוקמו כיסאות ייעודיים לכך, חלקם בקומות הקרקע וחלקם עם גישה באמצעות מעליות.

 

חולדאי: "עומדים בלוחות הזמנים"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר הבוקר כי "זה פרויקט חשוב ובאתי הנה כדי להצהיר את זה. העבודה נמצאת בעיצומה ואנחנו מתקדמים בפרויקט הזה והעירייה נותנת את מלוא התמיכה מהעירייה ועד כה אנחנו עומדים בלוחות הזמנים".

 

עוד מהיום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עוד מהיום(צילום: מוטי קמחי)

חולדאי הוסיף כי "עם תחילת הפרויקט שמנו שלוש מטרות: להגדיל את כמות הצופים ל-29 אלף, לשמור את חוויית הצפייה של 'בלומפילד' שהוא מעיין 'בור' - לכן אין בנייה של הכול מחדש, והדבר השלישי הוא התאמת האצטדיון לסטנדרטים באירופה שיאפשרו קיום משחקים בדרג הגבוה ביותר".

 

חולדאי ציין כי הוספת תאי צפייה בקומות העליונות בטריבונה עלולה לעכב את סיום הפרויקט ב-2 או 3 חודשים. "אנחנו עומדים בקשר ישיר ורציף עם כל הקבוצות שישחקו באצטדיון ושומעים את הערותיהם גם בדברים שקשורים בהקמת מושבי VIP. כבר לא שואלים אותי היום 'אם נשחק בבלומפילד' אלא 'מתי נתחיל לשחק בבלומפילד. זה רק עניין של זמן".

 

וכך הוא יראה בלילה (הדמיה) (הדמיה)
וכך הוא יראה בלילה(הדמיה)

"כמות ימי הגשם בישראל קטנה ולכן מספיק קירוי חלקי"

האדריכלית של הפרויקט, יולי ויטנברג, שאחראית על תכנון האצטדיון, אמרה כי "בלומפילד היה אצטדיון יוצא דופן ויחיד במינו והיחידי שהיציעים שלו מתוכננים בצורה אליפטית, ממש כמו הקאמפ-נואו, דבר שמשפר את זוויות הראייה. בנוסף המושבים היו קרובים מאוד לכר הדשא דבר שיצר חווית צפייה אמיתית".

 

"עלינו כאדריכלים להתייחס למרכיבים האלה בכבוד ולכן לא בחרנו להתחיל את הכול כ'טאבולה- ראסה'. אני אוהבת מאוד כדורגל והנושא הזה קרוב לליבי. מספור השערים יישארו, כמו יציעים 4-5 של האוהדים השרופים. משחק כדורגל זאת ההצגה הכי טובה בעיר ואנחנו רואים בכך חלק מהתוכניות שלנו".

 

סוגיית קירוי האצטדיון עלתה גם היא. "כמות ימי הגשם בישראל היא יחסית קטנה ולכן מספיק קירוי חלקי. מעילי גשם מוסיפים לשמחה, ממש כמו שרואים באצטדיונים באירופה", הסבירה האדריכלית ויטנברג.

 

משיקולי תקציב ולוחות זמנים לא הוקמו מתחמי חניות והעירייה תבסס את ההגעה על הסדרי תנועה ומערך שאטלים מחניונים קיימים. "הקמת חניונים היתה מייקרת את הפרויקט ותאריך הסיום שלו ולכן בימים אלה עובדים על הסדרי התנועה באזור", הוסיף חולדאי, כי "יש לזכור שבעתיד תוקם בסמוך לאצטדיון תחנת רכבת הקלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים