שתף קטע נבחר

"גם גבר חזק יכול להיאנס. אונס קורה לכולם"

אלעד היה איש צוות בידור באילת. לילה אחד נכנסה חבורת גברים אלימה ותקפה אותו מינית על הבמה. אלעד ניסה להתנגד, אבל דבר לא עזר. רק היום, שנים אחרי, הוא מבין את עוצמת החוויה הטראומתית שעבר, ויש לו מסר לגברים, ילדים, נשים ונערות: "אם הותקפתם במהלך החיים שלכם כדאי שתדברו, כדאי שתשתפו. רק ככה נוכל באמת לעצור את התופעה הזאת". לא שותקים לאונס, כתבה שנייה בסדרה

(תחקיר והפקה: מיכאלה חזני, עריכת תוכן: לורי שטטמאור, בימוי, צילום ועריכת וידאו: אסף קוזין)

 

"אנשים חושבים שקל לדבר על זה", מסביר אלעד (30) מבאר שבע. "הם אומרים לי 'אל תראה פחד, תהיה גבר'. אבל לא משנה אם אתה גבר חזק או גבר חלש, זה יכול לקרות לכל אחד". אלעד, אמן, יוצר ומוזיקאי, החליט להצטרף לפרויקט "לא שותקים לאונס" ולחשוף בגבורה ובאומץ את התקיפה המינית שעבר: "הייתי איש צוות בידור באילת", הוא משתף. "אם יש משהו שאני יותר אוהב זה לעשות שמח, להרים את האווירה.

"אתה מאבד את השפיות כשאתה מבין כמה צלקות קיבלת מהחוויה הזאת". אלעד ( ) ( )
"אתה מאבד את השפיות כשאתה מבין כמה צלקות קיבלת מהחוויה הזאת". אלעד
 

"הגיעו אורחים למלון, אורחים לא קרואים, אני לא מכיר את השמות שלהם אפילו. לא יודע למה, כל שניה הם שמו עליי עין, כל שניה. במהלך הסיטואציה הייתי עוזר למנחה, כמו שאני תמיד עושה, עוזר למנחה עם הדברים, עם הציוד. הם באו, הרימו אותי על הידיים ושיחקו איתי כמו איזה כדור. התמסרו איתי. אחר כך הם השכיבו אותי על הבמה, הורידו לי את המכנסיים, ניסו להוריד את המכנסיים שלהם גם. אמרתי להם: תפסיקו! תפסיקו! לא רוצה! אל תגעו בי! ניסיתי להתנגד, ובסוף קפאתי במקום.

 

"לא משנה אם אתה גבר חזק או גבר חלש, זה יכול לקרות לכל אחד. בסיטואציה כזאת כשיש לך כמה עליך, אתה לא יכול לבד. שאלו אותי מהאבטחה יום אחרי זה 'למה לא פנית אלינו? למה לא דיברת'?, ואני תוהה איך אתם מצפים שבן אדם יבוא כשהוא קפוא ולא יודע מה לעשות עם עצמו באותו רגע. אנשים חושבים שקל לדבר על זה, אבל. והיו לי צלקות כאלה. ניסיון למות, הפרעות אכילה, פוסט טראומה.

 

"אבל לא רק אני עברתי את זה, יש עוד מלא גברים ששותקים ולא מספרים מה הם עברו בחיים. ואני רוצה לנצל את הבמה כדי לפנות לגברים, ילדים, נשים ונערות. אם הותקפתם במהלך החיים שלכם כדאי שתדברו, כדאי שתשתפו. ככה נוכל באמת לעצור את התופעה הזאת ולהעיף את הסוטים האלה קיבינימט".

 

לכתבה הראשונה בסדרה: "מיוחד: אני שי ולפני 20 שנה נאנסתי"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלעד. "אנשים חושבים שקל לדבר על זה"
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים