שתף קטע נבחר

האינדיפנדנט הכריז על תל אביב כבירת הטבעונות של העולם

אחרי שתל אביב הוגדרה כ"מכה" של הטבעונות, הכתיר אתמול (ב') העיתון הבריטי אינדינפנדנט את תל אביב כעיר הבירה הטבעונית של העולם. איתן שוורץ, עיריית תל אביב-יפו: "לא רק איל שני שר שיר הלל לעגבניות הישראליות"

העיתון אינדינפנדנט הבריטי הכתיר אתמול (ב') את תל אביב כבירה הטבעונית של העולם. "עם 400 מטבחים, מסעדות ובתי עסק צמחוניים וטבעוניים, שמשרתים אוכלוסייה של 200,000 טבעונים בישראל, היכולת לאכול אוכל נטול מזון מן החי היא לא רק קלה בתל אביב, היא גם הזדמנות לטעום את האוכל הטוב ביותר בעיר" נכתב בידיעה. "הודות לאקלים הקיצי, פירות וירקות איכותיים הם אף פעם לא רחוקים מדי, אפשר לראות את זה בצבע, להרגיש את זה בטעם ולהריח את זה מהארומה שעולה מהצלחת".

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

מסעדות טבעוניות בארץ שכדאי לכם להכיר

הגלגול החדש של מסעדת "זכאים"

פרויקט תגלית: "תל אביב היא המכה של הטבעונים"

מהשדה לצלחת. ארוחה ב"משק ברזילי" (צילום: בן יוסטר)
מהשדה לצלחת. ארוחה ב"משק ברזילי"(צילום: בן יוסטר)

"זה היופי שבשוק, כולם מאכילים זה את זה", אומר ג'ו כהן מ"קפה קאימק", אחד מבתי הקפה הטבעוניים הראשונים שהוקמו בתל אביב. כהן חושף כי במהלך תשע השנים האחרונות, את כל המצרכים למנות המוגשות בבית הקפה הוא משיג משוק הכרמל הסמוך. "המטבח שלנו הוא רב תרבותי, ואפשר למצוא בו מנות מטורקיה, יוון, יפן, מרוקו, תוניס, וכמובן מהמזרח התיכון", מוסיף כהן.

 

ישראלים הם מאוד ליברליים

בהמשך הידיעה מציין האינדינפנדנט כי בשש השנים האחרונות הגידול החד במספר המסעדות הצמחוניות והטבעוניות בעיר, הפכו את ישראל למדינה שבה שיעור הטבעונים מקרב האוכלוסייה הוא הגבוה בעולם: "משרד התיירות הישראלי מקדם כיום את ישראל כ'אומה טבעונית', ותל אביב נמצאת בלב התופעה".

 

"ישראלים הם מאוד ליברלים, אנחנו תמיד חושבים איך לנוע קדימה", אומרת מרב ברזילי ממסעדת "משק ברזילי". "בישראל השינוי אכן קרה מהר מאוד", מחזקת את דבריה בלוגרית האוכל הטבעונית, אורי שביט: "מסעדת 'ננוצ'קה' היא דוגמה מצוינת לשינוי הזה - מסעדה שבמשך 16 שנה הגישה תפריט גיאורגי-רוסי שהתבסס על בשר וגבינות, עברה שינוי בין לילה והפכה את התפריט שלה למאה אחוז טבעוני, כשהבעלים עצמה (ננה שרייר) הפכה גם היא לטבעונית.

ננה שרייר. הפכה לטבעונית בעצמה ()
ננה שרייר. הפכה לטבעונית בעצמה
 

"זה היה צעד אמיץ בשביל המסעדה עמוסת הבשרים", אומרת שביט וממשיכה: "ולמרות השינוי - הסועדים ממשיכים להגיע, גם אלו שאינם טבעוניים. כך למשל, כופתאות החינקלי הגיאורגיות שלה במילוי דלעת ותפוחי אדמה, חצילים, סלסה ואפילו פטריות העונה - הן כל כך טובות שהן אהובות גם על הקרניבורים המושבעים ביותר".

אהובות גם על הקרניבורים המושבעים ביותר. כופתאות הקינקלי (צילום: אורי שביט)
אהובות גם על הקרניבורים המושבעים ביותר. כופתאות הקינקלי(צילום: אורי שביט)
 

"תל אביב היא עיר צעירה ומסעירה, וחלק מהקסם שלה הוא האוכל המצויין שבה", אומרת מריה מקלסקי, מהמסעדה האייקונית "אורנה ואלה" שברחוב שינקין התל אביבי, שם מגישים כבר משנת 1992 תפריט יצירתי שכמעט כולו טבעוני. מנות הדגל במסעדה הן לביבות תפוחי אדמה וכופתאות בטטה מטוגנות.

תפריט טבעוני ויצירתי. אצל "אורנה ואלה" (צילום: יובל חן)
תפריט טבעוני ויצירתי. אצל "אורנה ואלה"(צילום: יובל חן)
 

עבור שני השפים של המסעדה הטרנדית "באנה" בתל אביב, טבעונות היא דרך חדשנית ויצירתית של בישול. "המנות של באנה הן בעלות טעם העמוק, מעניין ומלא טעמים וריחות - החל מהלחם במילוי קישואים ודלעת, דרך תבשיל התאנים והחיטה, ועד לקינוח האגסים בציפוי חלב שקדים ופודינג צ'יה" מתארת שביט את המנות היצירתיות שמוגשות במסעדה. לדבריה, זוהי הדרך הטובה ביותר לקדם קולינריה יצירתית ללא אשמה או פגיעה בבעלי החיים.

לא רק סלט ירקות. מנה טבעונית במסעדת "באנה" (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
לא רק סלט ירקות. מנה טבעונית במסעדת "באנה"(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
 

"לא רק איל שני שר שירי הלל לעגבניות הישראליות", מסר בתגובה איתן שוורץ, מנכ"ל מנהלת "עיר עולם ותיירות" בעיריית תל אביב-יפו. "גם העולם הגדול גילה את העגבניות והמלפפונים, האגסים והתמרים הישראליים – ובעיקר את השילובים הטבעוניים המופלאים שהשפים שלנו יוצרים מהם. משרד התיירות והעירייה משקיעים משאבים עצומים לחשוף את הקולינריה המקומית בעולם, ובשנה הבאה אף נארח את ועידת המזון העולמית". 

טבעוניים וזמינים. פלאפל וחומוס (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
טבעוניים וזמינים. פלאפל וחומוס(צילום: ירון ברנר)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
תל אביב הוכרזה כבירת הטבעונות העולמית
צילום: ירון ברנר
מומלצים