שתף קטע נבחר

"האיש שתקף אותי מינית היה החונך שלי"

הוא היה החונך שלו מטעם פרויקט פר"ח. איש מוכר בישוב שהגיע אליו הביתה כדי לעזור לו עם שיעורי הבית. אלא שאותו חונך החליט לנצל את הכוח שלו, ובמשך שנים הוא תקף מינית את אבידב. לא שותקים לאונס, עדות מספר 3

 

(תחקיר והפקה: מיכאלה חזני, עריכת תוכן: לורי שטטמאור, צילום: חגי דקל, בימוי ועריכת וידאו: אסף קוזין)

 

"אנשים צריכים להבין שפגיעה מינית זה לא סקס, זה לא יחסי מין, זה לא רגש של אהבה. אונס, פגיעה מינית, זה אקט של כוח, אקט של שליטה, והאנשים שעושים את הדברים האלה עושים את זה כי הם יכולים", מסביר אבידב גולדשטיין (29), שהותקף מינית במשך מספר שנים ברצף על ידי מי שהיה החונך שלו מטעם פרויקט פר"ח. 

 

לסרטונים הקודמים בסדרת "לא שותקים לאונס":

גם גבר חזק יכול להיאנס. אונס קורה לכולם 

 

"הייתי תלמיד בכיתה ג', לא הייתי מהתלמידים הכי טובים, והחליטו להצמיד לי חונך במסגרת פר"ח. בן אדם מאוד כריזמטי, מאוד יצירתי, מאוד מקובל חברתית, ומבחינתי זו היתה הזדמנות ומאוד מאוד שמחתי שהוא החונך שלי", הוא מספר. אלא שאותו חונך כריזמטי ויצירתי, החליט לנצל את הכוח שלו כדי לפגוע ולחרב את נפשו של אבידב. "בפעם הראשונה שזה קרה אני זוכר אותו שהוא התקרב אליי, ככה לגעת בי, ולאט לאט הוא הוריד את הידיים שלו למטה והתחיל לעסות לי את האיבר על המכנס, ואז הוא הכניס את היד שלו לתוך המכנסיים שלי. עוד פעם ועוד פעם. וכל פעם שהייתי מגיע אליו זה היה מחמיר יותר ויותר, והוא היה שוכב עליי עירום אחרי שהוא יצא מהמקלחת והוא היה עושה לי דברים נוראים".

אבידב גולדשטיין. "זה השכן והחבר של ההורים, זה כאן אצלנו" ()
אבידב גולדשטיין. "זה השכן והחבר של ההורים, זה כאן אצלנו"
 

שנתיים אחרי זה, החליט אבידב סוף סוף לספר למישהו. הוא שיתף חבר מהכיתה. הוא לא שיער בנפשו כיצד אותו חבר יחליט להגיב: "ביום ראשון, כשהלכתי לבית הספר, פתאום כל המחזור של החבר הזה הכיר את הסיפור שלי, ומשך שבועות או חודשים אני פשוט עברתי התעללות נוספת על ידם, והתחלתי לקבל עקיצות והקנטות. אגב, באותו הזמן עדיין המשכתי ללכת אליו. וככה זה המשיך והמשיך. כיתה ו', כיתה ז', כיתה ח'... בשלב מסויים, בסוף כיתה ח', ככה בחופש הגדול, הלכתי עם אחותי ביישוב והיא אמרה לי: 'אתה חייב להפסיק ללכת אליו'. ואז היא אמרה לי שכמה בנות מהיישוב וביניהן עוד אחות שלי, אחרת, הגישו תלונה במשטרה נגדו על פגיעה מינית. ואז זו בעצם היתה הפעם הראשונה שבה הבנתי שאני לא לבד".

 

"זה לא שם", מסביר אבידב. "זה לא בעיר השנייה, זה לא באיזה ישוב אחר. זה כאן, זה אצלנו. זה השכן, זה החבר של ההורים, והאנשים שעושים את הדברים האלה עושים את זה כי הם יכולים. וכשאנשים יבינו את העניין הזה, אז הם גם יפסיקו להאשים את הקורבנות. אותו אדם שפגע בי נידון לפני שנה לשלוש שנות מאסר. כן, זה מה שקורה אצלנו במדינה. משהו במערכת פה לא עובד כמו שצריך, ואני חושב שצריך לתקן את זה. אנחנו חייבים ליצור את המקום הזה שגברים יבואו ולא יחשבו שמשהו לא בסדר אצלם, ולא יחשבו על מה יגידו עליהם ומה יחשבו עליהם. אנחנו צריכים לייצר כאן מקום שיאפשר לגברים שנפגעו מינית לבוא ולספר את הסיפור שלהם, לבוא ולהפסיק לשתוק".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבידב גולדשטיין. אונס זה אקט של שליטה
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים