שתף קטע נבחר

צוחקים לסרטן בפנים

בלי להסתיר את הכאב, הפחד, החרדות והחששות והתחושות המגעילות - צעירים חולי סרטן רוצים לדבר על הכל וגם לצחוק כשאפשר. ערב התרמה שכולו צחוק ייערך ב-30.1, ובו יעלו על הבמה גדולי הקומיקאים הישראלים, ביניהם גם הגשש החיוור בהופעה ייחודית, במטרה לגייס תמיכה למאבק למען זכותם של עשרות אלפי חולי סרטן צעירים בישראל בגילאי 18-40 לקבל טיפול מותאם במערכת הבריאות

בשיתוף עמותת מרכז טל

 

הם אנשים צעירים באמצע החיים שפתאום הכל נעצר עבורם, כלומר החיים סביבם ממשיכים, אבל הם צריכים להתמודד עם הסרטן, עם המילים הקשות, עם המבטים המרחמים ועם הבדיקות, התוצאות, החרדות ומה לא.

 

אבל הם לא רוצים שירחמו עליהם, או שהסובבים יצקצקו בלשונם, הם פשוט רוצים לחיות ולדעת שגם מותר להם לצחוק ולבלות, ולא להיות מתויגים באופן מכליל כחולי סרטן. כשייכים לקבוצה הנחשבת לחולים צעירים - גילאים 40-18 - הם מבקשים לקבל את ההתייחסות המתאימה.

 

"מחלת הסרטן פוגעת בכל גיל. בדומה להתייחסות שיש לילדים ולמבוגרים, נדרשת התייחסות ייחודית ומותאמת גם לצעירים. ההתייחסות צריכה להיות בטיפול, במחקר ובהיבטים הפסיכוסוציאליים. קשה לומר שהסטטוס הנפשי, הביולוגי או המערכת ההורמונלית של בחורה צעירה בת 25 דומה לאישה מבוגרת בגיל 60 או 70. מערכת הבריאות צריכה לערוך את ההתאמות בהתאם להתפתחות באירופה ובארה"ב," מסבירה שירה סגל קופרמן, מנכ"לית עמותת מרכז טל.

 

העמותה יזמה ערב שכולו צחוק - ב-30.1 - במטרה לגייס תמיכה למאבק למען זכותם של עשרות אלפי חולי סרטן צעירים בישראל בגילאי 18-40 להיות מוכרים על ידי מערכת הבריאות כקטגוריה נפרדת על מנת להעניק מענה מותאם לצרכיהם הייחודיים. יצירת התייחסות מותאמת לקטגוריית הצעירים החולים בסרטן תביא ליצירת מארג טיפולים מותאם, פיתוח מחקרים בקרב אוכלוסייה זו ויצירת מודעות רחבה שתסייע גם לאבחון מוקדם ובהתאם לנעשה בשנים האחרונות במדינות רבות בעולם. ברחבי העולם וגם בישראל קיימת עליה מתועדת של צעירים המאובחנים במחלת הסרטן. בישראל מאובחנים מידי שנה כ-4,000 חולים צעירים.

 

 

ביום שלישי, 30.1, יתכנסו על במה אחת בהיכל התרבות בתל-אביב, גדולי הקומיקאים הישראלים מכל הזמנים לטובת ערב התרמה - "ערב של צחוק בריא 2" של עמותת מרכז טל - לצעירים חולי סרטן. בין האמנים שיופיעו: ישראל קטורזה, עדי אשכנזי, גורי אלפי, אלי יצפאן, ציפי שביט, אורנה בנאי, חנה לסלאו, עינב גלילי, רועי בר נתן וגיא מזיג, שלמה בראבא, רמי ורד ועוד. בשיאו הערב צפויים לעלות לבמה "הגשש החיוור" בהופעה ייחודית – שייקה, גברי ולצדם פולי בהולוגרמה. 

 

 

גם הם יצחיקו אותנו (צילום: חנן אדלאר)
גם הם יצחיקו אותנו(צילום: חנן אדלאר)
 

עמותת מרכז טל השיקה לפני כשנה את המיזם הדיגיטלי לצעירים 'חלאסרטן' בתמיכת MSD ומאז הצטרפו אליו למעלה מ-18,000 חולים ומחלימים צעירים. המיזם הוא המענה היחיד בישראל שהפך ל"בית" של הצעירים ולזירה מרכזית המעניקה לחולים ולמלווים תמיכה בתחומי החיים שנפגעים כתוצאה מהמחלה. הפלטפורמה מנגישה ידע רלוונטי ומידע מהימן משלל הגופים הקיימים בארץ ומאפשרת חיי קהילה ומינוף חוכמת המונים "מסורטנים", כמו גם מפגישה כל חולה חדש עם התקווה שלו - לוח הבוגרים שהחלימו ומלווים את החולים החדשים.

  

אומני ישראל נרתמו בהתנדבות מלאה לטובת מטרה זו. לרכישת כרטיסים: זאפה 9080*

 

בשיתוף עמותת מרכז טל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חנן אדלאר
"מי שגורם לאנשים שמחה, יש לו חלק בעולם הבא"
צילום: חנן אדלאר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים