שתף קטע נבחר

צמחונים וקרניבורים על שולחן אחד

יציאה כמשפחה למסעדה מלווה בדרך כלל בקשיים, כי לכל אחד יש רצונות ודרישות אחרות, בשרי, חלבי, דגים או צמחוני. איך בכל זאת אפשר לשבת יחד על שולחן אחד שיתאים לכל המשפחה? שוקי האוכל המוכן והקולינריה שכבשו את העולם הגיעו גם לישראל. הכירו את המתחם הקולינרי "אושימרקט" שנפתח לאחרונה בכפר סבא

בשיתוף אושימרקט

 

ארוחה משפחתית יכולה להיות עסק מורכב למדי, מכיוון שגם במשפחות הכי טובה יש ריבוי דעות, קולות וטעמים. כשיוצאים לאכול בחוץ, האמא רוצה סלט מפנק עם קוקטייל מעוצב, הילדה המתבגרת עפה על סושי, הבכור חש חיבה מיוחדת דווקא לאוכל המקסיקני, הקטן אוכל רק פיצה, ואבא חייב בשר לנשמה.

 

עכשיו דמיינו מה קורה במשפחה שבה יש גם נציג טבעוני, צמחוני או אחד שרגיש לגלוטן או ללקטוז - אין מסעדה מספיק מגוונת שתצליח לרצות את כולם, וזה עוד לפני שהזכרנו את עניין נוחות הישיבה של משפחה ישראלית ממוצעת בת חמש נפשות. אנחנו רוצים גם וגם, סקרנים לטעום קצת מהכול, אוהבים שיש מגוון אפשרויות ולא מוכנים להתפשר - לא על האיכות ולא על המחיר. למסעדות אין שום סיכוי לספק אותנו.

 

תפוח אדמה אפוי שמחביא הפתעות טעימות ומוקרם בגבינה - או סושי.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
תפוח אדמה אפוי שמחביא הפתעות טעימות ומוקרם בגבינה - או סושי. (צילום: מאיה שוסטר)

 

מניו יורק דרך מדריד - לישראל

בעולם הגדול הבינו כבר מזמן שהעתיד שייך למתחמי בילוי עם מגוון מסעדות שמציעים מעבר לאוכל גם בילוי. השינוי קשור גם לתפיסת השוק שהשתנתה מקצה לקצה. השווקים הפכו למתחמים קולינריים עם דוכנים שמגישים מנות שף באווירה מלאת סטייל, שעונה על הצורך שלנו לא בארוחה שמטרתה הזנה לגוף, אלא בחוויית בילוי בה לוקחים חלק כל החושים.

  

מתחם בילוי וקולינריה. מסעדת הסושי באושימרקט (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
מתחם בילוי וקולינריה. מסעדת הסושי באושימרקט(צילום: מאיה שוסטר)

 

מהפכת הבילוי הקולינרי התחילה כמו כל חדשנות קולינרית בניו יורק, במתחם Eeataly. בהמשך קם השוק המקורה במדריד, "סן מיגל", שהפך לאחד מאתרי התיירות המרכזיים בעיר, וכמוהו גם השוק The Ferry Plaza Farmers Market שבסן פרנסיסקו. כיום יש שוק כזה בכל עיר גדולה בעולם, וגם בכפר סבא נפתח בימים אלה מתחם שוק שמביא את הבשורה הקולינרית החדשה לאזור השרון כולו.

  

הילד עם הפיצה, ההורים יכולים ליהנות בינתיים עם קוקטייל טעים.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
הילד עם הפיצה, ההורים יכולים ליהנות בינתיים עם קוקטייל טעים. (צילום: מאיה שוסטר)

 

"אושימרקט" הוא מתחם שוק עם שלושה חניוניים חינמיים שבו לוקחים את מגמת השווקים החדשנית צעד אחד קדימה. כאן מציעים חוויית בילוי ייחודית המשלבת מנות שף וחווית שרינג. זה אומר שבמקום תוכלו להרכיב ארוחה מכל המסעדות הפועלות בשטח השוק ולאחר מכן לאכול אותה בחלל משותף שבו מגוון סגנונות עיצוב ושלל אפשרויות ישיבה.

 

את האוכל מזמינים או במסעדות עצמן או מהמלצר שמזין את ההזמנה לתוך טאבלט שיודע לשלוח את הזמנה של כל מנה למסעדה הנכונה. כשהמנות מוכנות, עובדי המסעדות מביאים אותן לשולחן ואפשר להתחיל לחגוג.

 

סלט שווארמה מטונה אדומה.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
סלט שווארמה מטונה אדומה. (צילום: מאיה שוסטר)

 

 חומוס טרי שמכין חכים מלך החומוס מטירה.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
חומוס טרי שמכין חכים מלך החומוס מטירה. (צילום: מאיה שוסטר)

 

המסעדות בשוק הקולינרי מציעות את הגיוון האופטימלי ואת השילוב המושלם בין המנות המתוחכמות שינעימו לחך של ההורים, לבין האוכל הפשוט שמדבר אל הילדים הקטנים והמנות הטרנדיות שיכבשו את המתבגרים.

 

כך למשל סלט שווארמה מטונה אדומה (49 שקלים ב"בר דגים"), נאצ׳וס עם צ׳ילי קון קרנה צ'דר מוצרלה וגוואקמולי (35 שקלים ב"מקסיקנו"), פסטה ופיצות בבר אוכל איטלקי, קבב מבשר מובחר (47 שקלים ל-2 שיפודים ב"שיפודים"), חומוס קומפלט שמכין חכים מלך החומוס מטירה (35 שקלים ב"חומוס בר"), מנות בוקר מפנקות כמו בוקר שוק-שוקה (49 שקלים ב"מזונגו") ומיצים טבעיים שנסחטים במקום, אליהם אפשר להוסיף גם סופר פודס (15- 30 שקלים ב"ויטמין בר").

  

קרואסון בנדיקט מבית הקפה האפריקאי "מזונגה" עם ביצה עלומה רוטב הולונדייז גבינת סנט מור ועלי תרד מאודים.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
קרואסון בנדיקט מבית הקפה האפריקאי "מזונגה" עם ביצה עלומה רוטב הולונדייז גבינת סנט מור ועלי תרד מאודים. (צילום: מאיה שוסטר)

נאצ'וס עם צ'ילי קון קרנה צ'דר מוצרלה וגוואקמולי.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
נאצ'וס עם צ'ילי קון קרנה צ'דר מוצרלה וגוואקמולי. (צילום: מאיה שוסטר)

לונה פארק של טעמים שמציע המקום מאפשר להרכיב בקלות ארוחת mix&match מכל העולם מבלי להתרוצץ במתחם. הזמינו קרואסון בנדיקט מבית הקפה האפריקאי "מזונגו" (48 שקלים), את הפיש & צ׳יפס המפורסם של "בר דגים" (39 שקלים), את אחת הפסטות מהבר האיטלקי, בוריטו פיקנטי עם צ׳ילי קון קרנה מבר אוכל "מקסיקנו" (35 שקלים), תפוח אדמה אפוי מהפוד טראק וכמה רולים יצירתיים של סושי מהבר היפני "sushi man (28- 38 שקלים) וקיבלתם ארוחה משפחתית שאין אחד שיצא ממנה לא מרוצה.

 

להתמקם על הבר המקסיקני הצבעוני - ולא רק עם טורטיה מקסיקנית.  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
להתמקם על הבר המקסיקני הצבעוני - ולא רק עם טורטיה מקסיקנית. (צילום: מאיה שוסטר)

 

האוכל ב"אושימרקט" הוא רק חלק מהחוויה. מדובר על מתחם שמשתרע על פני 2500 מטרים ובו 832 מקומות ישיבה בחלל משותף אחד. בחלל הזה יש בית קפה אינטימי בעל עיצוב אפריקאי עם ספות עור ריהוט עץ, תקרת במבוק וגופי תאורה מעוצבים, בית אוכל יפני בעל עיצוב רומנטי, בר אוכל איטלקי עם כיסאות בר מרופדים וגם פוד טראקס, חומוס בר, ומסעדת גריל שבה פועלת מעשנה.

 

אז רק תבחרו אם למשפחה שלכם מתאים יותר להתרווח בנישה עם ספות מרופדות, "לפתוח שולחן" בשולחן פיקניק עם ספסלים, להתמקם על הבר המקסיקני הצבעוני או לתפוס את אחד השולחנות שמול הבמה, בה מדי יום רביעי יתקיימו הופעות חיות (החל מחודש פברואר). רוצים נישה קצת יותר אינטימית ונטולת המולת שוק? יש גם מתחם חיצוני מקורה עם שמשיות קש, בו יחנה בקרוב פוד טראק שיגיש קוקטיילים אלכוהוליים וריקשה שתציעה קינוחים.

 

קבב מבשר מובחר (47 שקלים ל-2 שיפודים ב"שיפודים").  (צילום: מאיה שוסטר) (צילום: מאיה שוסטר)
קבב מבשר מובחר (47 שקלים ל-2 שיפודים ב"שיפודים"). (צילום: מאיה שוסטר)
 

 

בימים הקרובים, להשלמת חוויית הבילוי המשפחתית יפתחו במקום גם פוד טראק עם נקניקיות, מעדניה מושקעת עם חנות יין, קצביה ורוטיסרי עליו ייצלו עופות, בר סלטים וכריכים חלביים בהרכבה עצמית מתוך מעל 50 מרכיבים טריים, דוכן פרחים ו-2 דוכנים בהם ימכרו מוצרים למטבח של החברות המובילות.

 

בשיתוף אושימרקט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיה שוסטר
מתחם הקולינריה באושימרקט
צילום: מאיה שוסטר
מומלצים