שתף קטע נבחר

הקסם של קפלוניה: אי יווני יוצא דופן שלא תוכלו אלא להתאהב בו

כולם היו ביוון, כולם מכירים את רודוס, אתונה, מיקונוס ומה לא, ונראה שאין חדש תחת השמש עד שמגלים את השמש של קפלוניה שמלטפת לא פחות ומביאה עמה לא מעט חידושים תחתיה

בשיתוף קשרי תעופה

 

קפלוניה הוא אחד האיים היפים והייחודיים ביותר ביוון. הוא נמצא במערב המדינה, אוכלוסייתו מונה כ-32,000 תושבים ועם שטח של כ-700 קמ"ר, הוא האי הגדול ביותר בקבוצת איי יוון. הוא גם נקרא אי החיים הטובים. הוכחה לכך היא העובדה שלא מעט מעשירי אירופה רוכשים לעצמם בתי קיץ באי, ויום יום פוקדים את הברים המציעים אלכוהול בשפע, פינגר פוד מעניין, אווירה טובה ומוסיקה עד השעות הקטנות של הלילה. היין המשובח מגיע היישר מהיקבים שבאי, המסעדות מציעות אוכל יווני אותנטי, הדגים מגיעים היישר מהים לצלחת, והכל מאוד טבעי ובתולי - ומה עוד יש לעשות? בואו נתחיל:

 

קפלוניה של רוסלה רודינה - לא תצטרפו אליה?

 

מצעד החופים

בקפלוניה יש עשרות חופים שתוכלו לבלות בהם יום שלם של בטן-גב או של פעילויות מים מגוונות. לכל חוף נוף, אווירה ואופי ייחודיים לו ולכם נשאר רק לבחור.

קפלוניה - קסם של מקום (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
קפלוניה - קסם של מקום(צילום: באדיבות קשרי תעופה)

מירטוס (Myrtos) – החוף שמככב לא רק ברשימת החופים הכי יפים ביוון, אלא גם ברשימת החופים היפים בעולם. זהו חוף גדול והוא הידוע והפופולרי ביותר בקפלוניה, בעיקר בזכות החול הלבן, המים בצבעי טורקיז והצוקים היפהפיים שמשקיפים עליו מלמעלה. אפילו הירידה לחוף בעצמה היא חוויה בלתי נשכחת ואם כבר הגעתם לכאן, אנחנו ממליצים לכם להישאר עד לשקיעה.

 

מפרץ מירטוס (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
מפרץ מירטוס(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

קוסטה קוסטה (Costa Costa) – זהו החוף הכי מסודר באי והיוונים נוהגים לומר שאלוהים ברא אותו כדי שיהיה ביתם של כל החושים כי האוכל כאן טעים וטרי, הנוף יפהפה, הניחוחות משגעים, צלילי הגלים מרגיעים והחול נעים למגע. זהו חוף מאובזר עם מסעדה, בר, שירותים, פינוקים כמו עיסויים ויוגה, ופעילויות ספורט מים, כאשר הכול נקי ומאוד מטופח.

 

פוקי פיסקארדו (Foki Fiskardo) – זהו חוף שנקרא על שם הכפר השכן, פיסקארדו. בזכות הנוף החלומי שמקיף את החוף, הוא אחד מיעדי הצילום החביבים על תיירים. רצועת החוף כאן קטנה, מי הים צלולים וזהו המקום המושלם לבילוי של יום שקט ונעים בחיק הטבע. ואם תשחו רחוק מספיק, תוכלו להגיע למערה קסומה שנמצאת בקרבתו (למען האמת, אפשר להגיע אליה גם בשביל הליכה).

עוד הצצה למירטוס (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
עוד הצצה למירטוס(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

מעבר לכל אלו קיים מספר לא מבוטל של חופים נוספים, כמו האנטיסמוס (Antisamos) שגם בהוליווד מסכימים על יופיו ולכן צולם בו סרט הקולנוע 'המנדולינה של קפטן קורלי' בכיכובם של פנלופה קרוז וניקולס קייג'. הסקאלה (Skala) שזה אחד החופים המועדפים על משפחות שכן הוא נמצא במרחק הליכה מהנמל, שם תוכלו למצוא מסעדות, בתי קפה ואפילו סופרמרקט. חוף הלורדס (Lourdas), שהוא חוף מסודר הכולל מיטות שיזוף ושמשיות להשכרה, כמו גם פעילויות של ספורט מים, ברים ואפילו שווקים קטנטנים (חשוב לציין שבמקומות מסוימים המים עמוקים מאוד). וחוף פטאני (Petani) שהמצוקים בו ממש נוגעים במי הים הצלולים והנוף מהפנטת.

 

קסם העיירות והכפרים

ראשית, חשוב לדעת שקפלוניה הוא אי יחסית גדול ולכן, אם אתם רוצים לטייל בין הכפרים והעיירות, מומלץ לשכור רכב ולצאת לדרך בנוחות, בלי להיות תלויים במוניות. אפשרות נוספת וחסכונית ואהובה על המון מבקרים היא פשוט לצאת לסיורים באי, שייקחו אתכם לכל מקום שתרצו, אפילו לאיים השכנים.

 

משסגרנו את ענייני התחבורה, באילו מקומות קסומים הכי כדאי לבקר באי המיוחד הזה ומה תוכלו למצוא שם?

 

ארגוסטולי (Argostoli), עיר הבירה של האי, מוגנת מפני הים הפתוח ועם חוף שנמתח לאורכו של מפרץ קטן. העיר נודעה בעבר בזכות הארכיטקטורה האלגנטית שלה מהעידן הוונציאני העתיק, אבל כמעט כל המבנים הללו נהרסו ברעידת האדמה של 1953. העיר החדשה היא הגדולה ביותר באי והיא תוססת ומודרנית עם נמל, שווקים, מסעדות וחנויות לרוב.

 

ארגוסטולי - בתים שעושים שמח (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
ארגוסטולי - בתים שעושים שמח(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

בכיכר וליאנו, שממוקמת במרכז העיר, תמצאו מקומיים שבאים לשוחח ולאכול במסעדות הטובות הרבות. בקיץ, מוזיקאים משוטטים ברחובות ושרים שירים מסורתיים בליווי גיטרה או מנדולינה ובליתוסטרוטו (Lithostroto), רחוב השופינג, תמצאו מדרחוב היסטורי שופע בוטיקים ובתי קפה נעימים.

 

אם אתם מעדיפים עיירת נמל ציורית שתיקח אתכם אחורה בזמן, פיסקארדו (Fiscardo) היא המקום בשבילכם. זוהי העיירה היחידה ששרדה את רעידת האדמה שפקדה את האי ולכן הצליחה לשמור על הצביון המסורתי שלה. יש כאן מבנים ונציאנים עתיקי יומין, מנזרים וכנסיות, בתים בכל צבעי הקשת ונמל שהשיטוט בו מרגיש כמו הליכה בתוך ציור ואשר מציע שלל של בתי קפה וטברנות. מפיסקארדו, תוכלו לצאת במעבורת לאי הסמוך, לפקדה (Lefkada). המעבר בין האיים במעבורת אורך שעה ו-45 דקות ונופשים רבים מנצלים את האפשרות לקפוץ מאי לאי.

ארגוסטולי (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
ארגוסטולי(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
  

אחד הכפרים הציוריים שפשוט אסור לכם לפספס באי הוא אסוס (Assos). הכפר נח על לשון יבשתית בחלקו הצפוני של האי, הוא מוקף בים ומולו ניצבת מצודה ונציאנית מהמאה ה-16. גם כאן תוכלו למצוא בתים צבעוניים, מזח עם טברנות, מסעדות דגים מעולות ובתי קפה. הביקור במצודה הוא המלצה חמה ואפשר להגיע אליה ברכב או בהליכה רגלית של כחצי שעה מהכפר. כשתטפסו למצודה, הנוף שיתגלה לעיניכם יעתיק את נשימתכם, וזאת הבטחה.

אסוס - פלא של מקום (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
אסוס - פלא של מקום(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

אם כבר בכפרים ציוריים עסקינן, אחת האטרקציות הפופולריות ביותר באי הוא כפר הדייגים אגיה אפימיה (Agia Efimia), שמציע עשרות טברנות ומסעדות, וכולן פשוט מצוינות. אבל, אם אתם מעדיפים להישאר בסביבת עיר הבירה, תוכלו לעשות קפיצה קטנה לפראטאטה (Peratata), כפר קטן וקסום שנבנה על מדרונותיה של גבעה, מוקף בנוף ירוק ויפהפה ומלא בארכיטקטורה יפהפייה.

 

הייחוד שבאטרקציות

כמו כל דבר בקפלוניה, גם האטרקציות כאן הן מיוחדות במינן. כמובן שגם כאן תמצאו ספורט ימי (כמו בכל אי יווני שמכבד את עצמו) אבל גם עוד הרבה פעילויות שאין בשום מקום אחר. הנה טעימה קטנה ממה שמצפה לכם באי המופלא הזה.

 

אם קמתם בבוקר מלאים באדרנלין ויש בכם חשק לבלות קצת בפעילויות ימיות, אל דאגה, האי קפלוניה עשיר בפעילויות מים ובמרכזי ספורט ימי. בין היתר, תוכלו לבחור לשוט בקיאקים סביב לאי או בסירות פדלים רגועות, לצאת לים בסירות מנוע, לקרוע את הגלים על אופנוע ים, לעשות קצת סקי מים וכמובן, לצלול.

 

מרביתו של הספורט הימי מוצע בחופים המתוירים והמוכרים יותר, כאשר רובם יספקו לכם שירות ידידותי ומקצועי.

 

דבר אחד ממש לא מומלץ לפספס בקפלוניה והוא הטבע הייחודי שבאי. למי שרוצים להירגע ולנקות את הראש עם בילוי איכותי בטבע, אין מקום מושלם יותר לכך מאשר המערה התת קרקעית של אגם מליסאני (Melissani). המערה והאגם נחשבים לתופעה גיאולוגית מרשימה ויוצאת דופן. לפי המיתולוגיה היוונית, מערת מליסאני הייתה ביתן של הנימפות ואחת מהן, ששמה היה מליסאני, התאהבה באל פאן אך התאבדה כשזה לא השיב לה אהבה.

 

אגם מליסאני (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
אגם מליסאני(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

אפשר להתבונן אל האגם התת קרקעי מלמעלה, מתוך חור שנפער בתקרת המערה ודרכו חודרות קרני השמש, פוגשות במי האגם הצלולים ויוצרות צבעים מרהיבים ביופיים. אם תעדיפו מבט מבפנים, וזה בהחלט מומלץ, תוכלו לשוט לתוך המערה אל האגם התת קרקעי וליהנות מהמראות, מהצבעים הקריסטליים ומהאווירה התת קרקעיים.

 

ולקינוח, כבר אמרנו שקפלוניה הוא אי החיים הטובים והרי אין חיים טובים בלי יין משובח. קפלוניה הוא אי עשיר ביקבים שמייצרים יין מסורתי, כאשר המפורסם ביותר הוא רובולה, או בשמו המלא Robola Cooperative. היקב זכה בלא מעט פרסים ותחרויות יין, הוא פתוח למבקרים ויש בו גם מוזיאון קטן ומקסים שילמד אתכם על ההיסטוריה של המקום. כמו כל דבר בקפלוניה, גם הנסיעה ליקב רצופה בנופים שישאירו אתכם ללא מילים וכשתגיעו, הצוות הידידותי יהפוך את הביקור שלכם למהנה מאוד. רק אל תשכחו למנות נהג תורן, כדי שכל היתר יוכלו ליהנות מטעימות היין בחוסר אחריות מוחלט.

 

אז אם בא לכם להיזרק בטן- גב על חופים קסומים שרואים רק בסרטים, ליהנות מפעילויות ספורט מים, לצאת לטיולים בטבע שכמוהו לא תראו בשום מקום אחר לשוטט בכפרים ציוריים, לבקר במבנים היסטוריים, לשתות יין טוב ישר מהיקב, לבלות את שעות הלילה בברים עם מוזיקה טובה ואווירה ידידותית, וללקק את האצבעות אחרי ארוחה יוונית אותנטית ובאמת איכותית, קפלוניה הוא היעד המושלם בשבילכם. והוא ממש כאן, מעבר לפינה.

 

בשיתוף קשרי תעופה

 

 

 


פורסם לראשונה 22/05/2018 15:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות קשרי תעופה
להתאהב ביוון מחדש - קפלוניה
צילום: באדיבות קשרי תעופה
מומלצים