שתף קטע נבחר

תוססת, מפתיעה ומתאימה לכולם: הכירו את העיר אודסה

היא תפורה על משפחות עם מגוון שופע של פעילויות לילדים, מושלמת לזוגות שרק רוצים לבלות סוף שבוע ארוך ורומנטי יחד מבלי לפשוט רגל, וכמובן - מתאימה לצעירים, עם חיי לילה תוססים כמו בקבוק משקה תוסס שנוער לפני שנפתח

בשיתוף קשרי תעופה

 

אודסה שוכנת על גדת הים השחור, ומבורכת במזג אוויר נעים במיוחד. לעיר אופי ייחודי, הנובע מהשילוב המושלם בין תרבות עתיקה ואורח חיים מודרני, ובין חיים אורבניים שוקקים ופינות חמד שקטות ונעימות. אז מה מחכה לכם באודסה, "פנינת הים השחור" היפהפייה, המלאה באינספור עצים ירוקים והפתעות להן לא ציפיתם? אספנו לכם את ההמלצות החמות ביותר:

כל אחד ימצא מה לעשות בה - אודסה (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
כל אחד ימצא מה לעשות בה - אודסה(צילום: באדיבות קשרי תעופה)

קודם כל, נאכל משהו

בכל הקשור באוכל, באודסה תוכלו למצוא הכל מהכל, עם מגוון רחב של אפשרויות קולינריות בטוב טעם, גם לאניני החך. לכן, כל עוד אתם כאן, עזבו אתכם מהדיאטה. אבל החדשות הכי טובות הן המחירים. אפילו ארוחה יקרה באודסה נחשבת זולה לכיס הישראלי - בסופה של סעודה הכוללת גם אלכוהול, תמצאו את עצמכם משלמים כ-10 יורו לאדם. וכל זה מבלי לוותר על איכות השירות המעולה.

 

נוסף על כל הטוב הזה, משפחות עם ילדים יגלו הפתעה נעימה - מסעדות רבות מכילות בתוכן מעין מיני-ג'ימבורי ומתקני משחק שונים, המאפשרים להורים לאכול בשקט, ולילדים לעשות את מה שהם עושים טוב כל כך: לפרוק אנרגיה.

 

מי שמעדיף אוכל רחוב באווירה מגניבה, וודאי ייהנה מאוד מביקור במתחם שוק האוכל אודסה סיטי פוד מרקט (Odessa City Food Market), המושך אליו הרבה מאוד צעירים בזכות שפע הברים. מבחינת אוכל, זהו מתחם של דוכנים המגישים מאכלים מגוונים הנעשים במקום – מבר המגיש דגים מקומיים טריים, דרך מסעדת בשר בה מעשנים בשרים בעצמם, בר פיצה איכותית, בית קפה אשר מגיש מאכלים יווניים ועוד מגוון רחב של ברים קטנים ומדליקים שיגישו לכם מכל טוב.

  

ומה עשתה רוסלה רודינה באודסה? צפו

 

ואם כבר הגעתם לאודסה - איך אפשר להתאפק ולא לטעום מהמאכלים המסורתיים? המטבח האוקראיני מוכר לחלקנו מהבית, אך למי שעדיין לא פגש בו - מצפה לכם חוויה קולינרית טעימה במיוחד. מרבית האוכל הוא פשוט, ועושה שימוש במוצרי מזון בסיסיים כמו סלק, תפוח אדמה, מוצרי חלב ומאכלי ים רבים. שימו לב שהאוקראינים מרבים להשתמש בשומן או בבשר חזיר, אך לשומרי הכשרות ישנן מספר מסעדות כשרות בעיר.

 

בנוסף, תוכלו למצוא ברחובות השונים, ביניהם רחוב דריבסובסקיה, שפע של מסעדות בשרים המציעות מגוון רחב של סלטים, המזכירים את מסעדות הבשרים האהובות עלינו פה בארץ, ובעיקר - במחירים שווים לכל נפש. המקום הטוב ביותר לטעום מהמאכלים המקומיים הוא שוק צימס (Tsimes), בו תמצאו מבחר של יינות בוטיק, אוכל ביתי, עוגות ומטעמים נוספים.

 

נסו גם לא לפספס את השוק הסיטונאי הגדול פריבוז (Privoz), שוק האוכל הגדול ביותר בברית המועצות לשעבר, שהתפתח לכדי שוק עצום ומגוון שיש בו מכל הבא ליד. ביקור בפריבוז הוא חוויה בפני עצמה, ותוכלו למצוא בו ממש הכל - מבגדים, דרך עבודות יד, יצירות אמנות, וכמובן – אוכל.

 

ועכשיו, כשהבטן מלאה, אפשר להתחיל לטייל ברחובותיה הנקיים למשעי של אודסה :

 

יוצאים לסיבוב בעיר

האתר המפורסם ביותר בעיר הוא מדרגות פוטיומקין (Potemkin 192) המדרגות מסמלות את הכניסה לעיר דרך הים, ויש להן היסטוריה ענפה. כשתגיעו למעלה (אם תרצו, אפשר לעלות ברכבל), תוכלו להשקיף על הנוף המרהיב של המרינה. כשתרדו בחזרה, המשיכו לטיול בטיילת הקסומה ושוקקת החיים של המרינה, המציעה גם אינספור מסעדות, בתי קפה וחנויות מקומיות.

 

אתר מפורסם נוסף בעיר הוא בית האופרה והבלט, שהוא בגדר חובה לחובבי האמנות, המוזיקה והמחול. אם אתם מחפשים פעילות ייחודית באמת, רדו לקטקומבות: רשת סבוכה של מנהרות תת-קרקעיות שאורכן הכולל עולה על 2,000 קילומטרים, והן נחשבות לארוכות ביותר בעולם! שימו לב - הביקור במנהרות אפשרי רק במסגרת סיור מודרך שאליו יש להירשם מראש.

בית האופרה והבלט (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
בית האופרה והבלט(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

ולחובבי השופינג – את מבוקשכם תמצאו במרכז העיר, ובעיקר ברחוב דריבסובסקיה (Deribasovskaya), הרחוב הראשי בעיר שכולו מדרחוב אחד ארוך ומרכז של בילויים וקניות. החנויות כאן מגוונות מאוד, ממותגי יוקרה כמו טומי הילפיגר, ארמני וגוצ'י, ועד חנויות בגדים זולות, שכמותן תמצאו רק באירופה. גם בכל הנוגע לשופינג, המחירים כאן מושלמים לכיס הישראלי, וחובבי השופינג יגלו גן עדן של מחירים נוחים.

 

עייפתם מהעיר? אם כן, הגיע הזמן לבקר בחופים. המפורסמים והמאורגנים ביותר הם חוף ארקדיה (Arkadia) וחוף לנזרון (Lanzheron). שני החופים הם נוחים מאוד, ותמצאו בהם מיטות שיזוף ושמשיות, מגלשות מים, מרכזי ספורט ימי ותשתיות מפותחות.

 

את הילדים תוכלו לקחת לביקור בדולפינריום במלון נמו - הנחשב לאחד מהטובים באירופה, ובו תוכלו לראות מופעי דולפינים, ואף לשחות ולהצטלם איתם - או למוזיאון המדע, שם יוכלו לערוך ניסויים במגוון תחומי מדע. אם אתם מחפשים בילוי אנרגטי יותר, תמצאו אותו בפארק המים של אודסה, שהוא הגדול במדינה ונמצא במרחק של כ - 25 דקות נסיעה ממרכז אודסה. מעט קרוב יותר תמצאו את פארק המים הוואי, שלמעשה מותאם גם למבוגרים, וממוקם ברובע ארקדיה, מרחק של כרבע שעה נסיעה ממרכז העיר. הוואי מציע אזור למבוגרים ואזור לילדים - כך שלא רק הילדים, אלא גם אתם יכולים ליהנות יחד ממתקנים מותאמי גיל.

מלונות לכל סוג חופשה (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
מלונות לכל סוג חופשה(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
   

לאחר שבילינו יום עמוס בפעילויות והערב ירד, מגיע תורם של חיי הלילה:

 

לאן יוצאים?

המוניטין של עיר ההופעות והמועדונים שיצא לאודסה הוא לגמרי מוצדק. בעיר כולה פזורים אינספור ברים קטנים ומדליקים, המציעים הופעות חיות או מנגנים מוזיקה טובה. למחפשי מועדוני הענק - מוקד בילויים מעט שונה הוא רובע ארקדיה, שלעולם לא הולך לישון - ביום, הוא ביתם של רצועת החוף היפהפייה ופארק המים, ובלילה הוא משנה כיוון ומארח את חיי הלילה הטובים ביותר בעיר, עם מועדוני ענק, ברים ומסיבות חוף עד השעות הקטנות של הלילה.

 

המועדונים המפורסמים ביותר ברובע, ובעיר כולה, הם איביזה (Ibiza Beach Club) ואיתקה (Itaka Beach Club): מועדון איביזה הוא בין המועדונים היוקרתיים והנחשבים ביותר באוקראינה. המועדון ניצב על שפת הים השחור, והבילוי בו אפשרי בכל שעות היום. בבוקר, המתחם מציע מיטות שיזוף ושמשיות, מסעדה ובר. בלילה, מתקלטים בו מטובי הדי-ג'ייז בעולם בשתי רחבות ריקודים נפרדות. לעומת זאת, למועדון איתקה סגנון שונה - זהו מועדון גדול, מעוצב כמעין אמפיתיאטרון ענק, ומושך אליו המוני מקומיים ותיירים כאחד. הוא נמצא בתוך אתר נופש, ממש על החוף, ומציע מוזיקת האוס וטכנו בקומה העליונה ומוזיקת פופ ליד הבריכה שבקומה התחתונה.

 

לחובבי הסלבס, מועדון קפטן מורגן (Captain Morgan), שנמצא במרכז העיר, הוא המקום בשבילכם - המועדון מהווה מוקד משיכה למפורסמים, הן מקומיים והן מרחבי העולם. אפשרות נוספת היא מועדון פלדיום (Palladium), בו תוכלו לאכול במסעדה בשעות היום ולרקוד בשעות הלילה. ואחרון חביב, למי שמעדיפים אווירה מעט אחרת -נסו את מועדון פארק רזידנס (Park Residence), שמעוצב בסגנון מודרני ומושך אליו את כל היפים והנכונים בעיר.

 

תנו לשים ת'ראש

כשתסיימו לחגוג ודאי תרצו לשים את הראש באיזה חדר נעים. אבל איפה? הגיע הזמן להוריד הילוך- ואפשר להירגע בארק ספא (Ark Spa), הנמצא ברובע ארקדיה, ובו חדרי טיפולים המציעים יותר מ-100 סוגי עיסויים, סאונות ב-10 סגנונות שונים, ג'קוזי יפני, בריכה חצי אולימפית מקורה, חדר מנוחה בצורת מערה, אמבט מלח ועוד מתקנים מפנקים רבים.

 

לאוהבי הדולפינים, מלון נמו (Nemo Hotel) הוא חוויה מושלמת. המלון – ברמת חמישה כוכבים - מכיל בתוכו את הדולפינריום, יש בו ארבע מסעדות שונות, ספא איכותי, מועדון אקסקלוסיבי, בית קולנוע, מתחם לילדים עם צוות מקצועי וכל זה רק על קצה המזלג.

מלון נמו (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
מלון נמו(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

ולמי שמעדיף מלון "מעונב" יותר, ימצא את מבוקשו במלון בריסטול (Hotel Bristol), הממוקם במרכז ההיסטורי של אודסה. תמצאו בו מסעדה מצוינת, ספא מפנק, בריכה, ועוד.

 

ולבסוף, מלון הספא לונדונסקאיה (Londonskaya SPA Hotel), הוא מלון 4 כוכבים השוכן כ – 6 דקות הליכה בלבד מהחוף, 10 דקות מרחוב דריבסובסקיה הראשי וכדקה אל מדרגות פטיומקין, וכ- 300 מטרים בלבד מבית האופרה והבלט.

 

בשיתוף קשרי תעופה

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות קשרי תעופה
לגלות את אודסה
צילום: באדיבות קשרי תעופה
מומלצים