שתף קטע נבחר

הישראלים שנעצרו בפיליפינים לא ישוחררו

התובע במדינה האסייתית החליט שלא לשחרר בערבות שמונה ישראלים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד שביצעו עוקץ בהיקף מיליוני דולרים נגד אזרחים זרים בהשקעה בביטקוין. הקונסולית ביקרה אותם וניתנה להם אפשרות לתקשר עם משפחותיהם בארץ

 

התובע הכללי של הפיליפינים המליץ שלא לשחרר בערבות שמונה ישראלים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד למעורבות בהונאת ענק בביטקוין והשקעות און-ליין .הישראלים נעצרו בפשיטה של המשטרה על 3 מבנים ב"קלארק פריפורט זון" באנג'לס סיטי על יד היחידה למאבק בפשעי סייבר של משטרת הפיליפינים PNP.

 

ביחד איתם נעצרו עוד כ-476 אזרחים פיליפינים שעבדו בקול סנטר שהופעל על ידי אותם שמונה ישראלים. בזמן שהאזרחים המקומיים שוחררו בערבות, הישראלים נשארו במעצר בהמלצת התובע הכללי.

 

אחד מהחשודים זוהה כישי שאולוב. הם מואשמים בהפרה של החוק למאבק בפשעי סייבר והונאה. המשטרה טוענת כי הרשת פעלה ללא אישורים תחת השם "מיתוג בינלאומי פיתוח ושיווק בע"מ – IBD". הישראלים מואשמים בהונאת רשת בכך שגנבו מיליוני דולרים מקורבנותיהם במשך שנתיים וחצי – בממוצע מיליון דולר ביום.

הישראלים שנעצרו בפיליפינים  (צילום: סאנסטאר מנילה)
הישראלים שנעצרו בפיליפינים (צילום: סאנסטאר מנילה)

הישראלים שנעצרו בפיליפינים  (צילום: AP, Philippine National Police)
(צילום: AP, Philippine National Police)

הפשיטה על המשרדים שלהם יצאה לפועל לאחר שהתקבלו תלונות מאזרחים זרים מאוסטרליה ומדרום אפריקה שאיבדו את כל כספם וחסכונותיהם. על פי החשד, החברה הייתה משיגה את פרטי חשבונות הבנק של הקורבנות וכך היו מושכים את הכסף. החברה הייתה משנה את שמה מדי פעם.

 

הרשויות המוסמכות בפיליפינים הודיעו לשגרירות ישראל במנילה על דבר מעצרם של הישראלים ואף איפשרו את ביקורה של הקונסולית יפית קצב אצל העצורים. לדבריהם, ניתנה להם האפשרות לתקשר עם בני משפחותיהם בארץ. עו"ד מקומי מסייע להם ומייצג אותם.

 

שתי גמלאיות אוסטרליות, שנעקצו על ידי הרשת, הגיעו במיוחד לפיליפינים כדי לקבל את הכסף בחזרה. "כל החיים שלנו הלכו. המשפחה שלנו הלכה. הכסף שלנו הלך. המשפחה שלי סובלת בגלל שכל הכסף הלך", סיפרה אחת המתלוננות מאוסטרליה.

 

היא ציינה עוד שהסתקרנה והתלהבה ממודעה על ביטקוין שראתה ברשת. "לחצתי על הבאנר והדבר הבא היה שקיבלתי שיחת טלפון והתבקשתי לתת רק 250 דולר, ואמרתי לעצמי או קיי, את תעשי מלא כסף".

 

לטענתה, היא התבקשה לתת גישה לחשבון הבנק שלה כדי למשוך כסף להשקעות נוספות. "הם לקחו את המקסימום מכל כרטיס שיה לי. לקחו את הכול. אין לי כלום. אני לא יכולה אפילו לשלם חשבונות", אמרה האוסטרלית. "אני יכולה ללכת לקבר".


פורסם לראשונה 09/06/2018 23:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, Philippine National Police
הישראלים העצורים בפיליפינים
צילום: AP, Philippine National Police
מומלצים