שתף קטע נבחר

בין אתמול למחר: הסיפור של אתונה

היא נחשבת לערש התרבות, יש בה היסטוריה בת אלפי שנים והיא גם מצליחה לשלב אירופאיות עם מזג אוויר ותרבות ים תיכונית ובכלל, כל כולה שלמות - זה הזמן להכיר את אתונה כמו שצריך על כל ההפתעות שבה

בשיתוף קשרי תעופה

 

חיי לילה סוערים למרגלות מבנים בני 3,000 שנים, אאוטלט שמביא לכם את המותגים הכי חמים לצד קולינריה מסורתית ומפוארת, טבע פראי המקיף את העיר ומגלם את היצירה שבבריאה, ובתוכה שכונות מגניבות מלאות בצעירים מעודכנים. זו אתונה, מפגש של ישן עם חדש, מקום בו האופנה הכי חדשה רוחשת כבוד להיסטוריה, ואפילו המסורת הכי וותיקה (שבירת צלחות) מקבלת טוויסט מודרני.

 

גם רוסלנה רודינה גילתה את אתונה

 

 

 (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)

יוון האותנטית

היא בבמרחק של שעתיים טיסה ויש בה את הכל מכל – אתונה היא המקום לגלות את יוון האמיתית, להסתובב ברחובות ולספוג מעט אותנטיות ים תיכונית ובאותה הנשימה להרגיש שמבקרים במטרופולין אירופאי מרשים והיסטורי. הלילות של אתונה (עליהם מסופר בלא מעט שירים) סוערים וגדושים במוזיקה מקומית טובה, הטברנות מעוררות השראה, האוכל משאיר טעם של עוד, ובאופן כללי אתונה וסביבתה מתאימה לטיולים מגוונים בזוג, עם חברים או עם המשפחה בטבע פראי ומרהיב. אתונה זו עיר שפשוט יש בה הכל, ולפניכם - כל ההמלצות הכי שוות, לטיול מושלם בבירת יוון.

 

מזג האוויר הנעים והים תיכוני שלה הופכת אותה למקום שלנו כישראלים יהיה מאוד קל להסתגל אליו, שטחה המצומצם (כ-40 קמ"ר בלבד, בערך 80% ביחס לשטחה של תל אביב) יאפשר לכם לבחון בה אטרקציות שונות, בחופשה ארוכה או ב"עקיצה" של סופ"ש.

 

הטיסה לאתונה, כאמור, היא קצרה במיוחד - כשעתיים ואתם שם. הנחיתה היא בנמל התעופה הנמצא במרחק קצר ממרכז העיר.

 (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

האקרופוליס - כי איך אפשר בלעדיו

אי אפשר שלא להתחיל בסמלה הבלתי מעורער של העיר, בניו יורק יש את פסל החירות, לפריז יש את מגדל אייפל ולאתונה יש את גבעת האקרופוליס - זו נישאת מעל שאר שכונות העיר, כאשר מעליה שרידי המבנים המפוארים של תחילת התרבות המערבית - כמו הפרתנון (המקדש לאלה אתנה, האלה הפטרונית של העיר), תיאטרון דיוניסוס, ועוד שרידים רבים מתרבות זוהרת של לפני מעל 3,000 שנים. המבנים, העשויים אבן בארכיטקטורה דקדקנית ומעוררת השתאות (בעיקר כשאנחנו חושבים על ההיצע המוגבל של כלי עבודה דאז), ואחרי מבט אחד היא תותיר רושם גם בקרב מי שארכיאולוגיה פחות מדברת אליו.

 

גבעת האקרופוליס, היא גבעה שנוח ונעים לטייל בה - בעיקר בשעות אחר הצהריים, אז המקום בדרך כלל פחות עמוס ממבקרים. בתחתית הגבעה, שכונת הפלאקה העתיקה שנעים לטייל בה גם בבקרים, גם בשעות אחר הצהריים וגם בשעות הקטנות של הלילה. תמצאו שם מוסדות קולינריים מעוררי חושים, טברנות וברים, חנויות קטנות, וסימטאות עתיקות שמוחתמות בצעדים הראשונים של העולם המערבי. המלצתנו היא לשמור יום שלם לטיול בפלאקה ולקראת שעות אחה"צ להעפיל אל האקרופוליס - אם אתם ציפורי לילה, הישארו שם ללילה תוסס ודינמי באזורי הבילוי.

 

אגב, בשנת 2004 אירחה אתונה את המשחקים האולימפיים, ואם אתם כבר ביום של טיולים, שווה אולי לבקר גם באצטדיון האולימפי - ובמרחק כעשר דקות של הליכה, גם בבית הנשיא, בו תוכלו לצפות ב"מופע" החלפת המשמרות של החיילים היווניים, בסגנון כמעט אנגלי.

   (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

האוכל היווני שאתם חייבים לנסות

יוון ידועה בתפריט הים תיכוני שלה, העשיר בדגים, שמן זית, וירקות בעלי טעמים נפלאים. במטבח היווני הייחודי, תמצאו כמה מנות שאתם פשוט לא יכולים לסיים את החופשה מבלי לטעום אותן. הנה הרשימה של "אוכל רחוב" שחשוב שתכירו:

 

  • סופלאקי - מעין "לאפה" על הפלנג'ה, ממולאת בבשר לבחירתכם, בטעמים נימוחים. מאכל יווני דומה לסופלאקי הוא הג'ירוס, מדובר בשיפוד של בשר עוף או בשר חזיר, מתובלים באותו העושר האופייני לאזור
  • מאפי הרחוב - בכל פינת רחובות תוכלו למצוא דוכני מאפים מקומיים, שמזכירים את הבורקס שלנו או את הבייגל הפריך והחמים - מעדן אמיתי
  • יוגורט יווני וציזיקי - היוגורט היווני הוא בעל טעמים ייחודיים, אחוזי שומן גבוהים יחסית וסמיכות מפנקת, ושווה לנסות אותו. היוגורט המתובל או הציזיקי היווני (מעין "מרק" סמיך של יוגורט עם מלפפונים טריים ושמיר) הוא פינוק מרענן ובריא
  • לוקומדס - סופגניה קטנה וקלילה עשויה ברוטב של דבש וקינמון

 

יותר בעניין של מסעדת יוקרה מפנקת? תגלו כי אתונה מציעה גם מאלה בשפע, ביניהן בר הגלאקסי במלון הילטון -ומסעדת 2mazi.

   (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

לבלות אחרי רדת החשיכה - חיי הלילה של אתונה

מחפשים לבלות לילה יווני מהנה? אתונה מציעה לכם עוד שפע של מקומות בילוי -

 

  • ה"טיילור מייד" - בר ומבשלת בירה פופולאריים באתונה, שם תמצאו משקאות חריפים, קפה טוב, ואפילו תפריט פיצות מצוינות ליד השתייה שלכם
  • באזור הפלאקה עם רדת החשיכה, תגלו את הרחובות עמוסים במקומות בילוי - החל ממסעדות ביתיות וכלה בברים סוערים, כולל טברנות יווניות אותנטיות. קחו לכם ערב אחד להסתובב בין הרחובות המוארים ובניחוחות השכונה ההיסטורית.

 

אבל אם אתם מחפשים לא לחפש יותר מדי, אלא פשוט להגיע למקום בו הכול קורה, אתם מחפשים את שכונת פסירי. שכונת פסירי הייתה שכונה עתיקה שעיקר אוכלוסייתה מאופיינת באנשי צווארון כחול, היום יש בשכונה הרבה צווארונים בהרבה מאוד צבעים הודות לג'נטרפיקציה אורגנית שעברה השכונה. פסירי היא מרכז תרבות צעיר ותוסס הכולל שפע של מקומות בילוי, ברים וטברנות. אם אתם בעניין של להתחבר לקהל היווני ולא להסתובב בין המוני תיירים, זה המקום להתערות בצעירים המקומיים. כאן ההמלצה היא להסתובב ולהתארח בבר שילכוד את תשומת הלב שלכם, סביר מאוד להניח שלא תטעו בבחירה.

 

על המוזיקה היוונית אומרים - יאסו! 

בטברנות היווניות המוצלחות במיוחד, תמצאו הופעות מקומיות של זמר או זמרת בליווי להקת נגנים עשירה בכלי מיתר בעלי צלילים אופייניים (כמו הבוזוקי). חשוב לנו לספר לכם, שבמקום המנהג העתיק (והיקר) לנתץ את צלחות האוכל אל רצפת המועדון - היום תמצאו בכל טברנה חשובה, זרי פרחים למכירה, כאשר המנהג המקובל הוא פירוק אותו זר פרחים והשלכת פרחים אל עבר הלהקה - זאת אומרת, אם אתם מרוצים מביצועיה.

 (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

אם מוזיקה יוונית עושה לכם את זה, אתם חייבים לבלות לפחות ערב אחד במועדון בשם YTON, מועדון המציעה באופן שוטף הופעות של הזמר היווני המוכר ביותר היום - ניקוס ורטיס. מספרים על החוויה, כי היא לא פחות משמיימית. ההופעות במועדון מתחילות בדרך כלל בסביבות חצות הלילה, כשמופע הדגל של ורטיס צפוי להתחיל בסביבות 01:30. שריינו לעצמכם את כל הלילה לטובת מסע אל תוך מעמקי נשמתה של המוזיקה היוונית המפוארת.

 

חופים ואטרקציות בעיר

יוון מציעה חופים מאובזרים, נעימים ונקיים, שכיף לבלות בהם. אם שכרתם רכב ואתם מחפשים המלצה על חוף יווני כיפי - בדקו את חוף Kavouri, במרחק כחמישים דקות נסיעה מאתונה. אופציה נוספת היא חוף Cape Sounion שם ממש לא שווה לפספס את נופי הצוקים הסלעים שבוקעים מהים למרגלות המקדש של קופידון שמשקיף על האזור כולו. בהחלט מקום להתאהב מחדש.

 (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
 

שופינג באתונה? בוודאי!

אם גם אצלכם חופשה מושלמת היא כזו בה חוזרים עם מזוודה אחת יותר - בוודאי תיהנו מאאוטלט המותגים של אתונה, הממוקם כעשר דקות מנמל התעופה בעיר. מדובר בקניון, בשם Athens Designers Outlet McArthurGlen (אאוטלט המותגים של אתונה) בו תמצאו מותגי הלבשה, הנעלה, אביזרים, תכשיטים, ועוד הרבה - במחירים מפתיעים.

 

עוד, תמצאו חנויות ואזורי שופינג קטנים ומדליקים ברחבי העיר. טיול רגלי באזור המרכזי של העיר, יאשר לכם לגלות שפע של הפתעות, חנויות, מרכזי קניות מקומיים ועוד.

 

איפה ישנים? מלונות מומלצים באתונה:

  • מלון טיטאניה, מלון חמישה כוכבים השוכן ממש במרכז המטרופולין, באזור שופע אטרקציות, מסעדות ואזורי בילוי. חדרי המלון אטומים לרעש ומעוצבים בקפידה, וממסעדת הגג של המלון תוכלו ליהנות ממנות שף כשברקע גבעת האקרופוליס גלויה לעיניכם
  • מלון מטרופוליטן, גם הוא מלון של חמישה כוכבים, המציע לאורחיו חדרים מאובזרים; שלוש מסעדות ובר מעל גג המלון המציע מנות שף על רקע נופי העיר; בריכת שחייה, מסלול גולף וסאונה טורקית ועוד
  • אתר הנופש קייפ סוניו – אתר שמארח את אורחיו בווילות הממוקמות לצד שבילי אבן ועצי זית מקומיים. מעבר לנוף שמתגלה בכל מקום בו צועדים בתוך אתר הנופש (הודות לקרבתו לחוף קייפ סוניו) ניתן למצוא במקום ספא, בר מיצים, בריכה מקורה, חדר כושר ושלל מסעדות שמשקיפים על מקדש פוסידון שנמצא באזור


 (צילום: באדיבות קשרי תעופה)
(צילום: באדיבות קשרי תעופה)
  

אתונה היא מהערים העתיקות בעולם, עם היסטוריה מתועדת של מעל 3,500 שנים. היא נחשבת לערש הדמוקרטיה והתרבות המערבית, ויחד עם זאת, מדובר באחד מאותם יעדים קלאסיים שהזמן לא משפיע על הפופולאריות שלו. עיר שיש בה מפגש של עתיק ומודרני, טבע ונופים אורבניים, ואירופאי ששזור במזרח תיכוני. כל אלו מציפים מסקנה ברורה שכל אחד ימצא בה אפשרויות שיגרמו לו לרצות לחזור אליה שוב.

 

בשיתוף קשרי תעופה

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות קשרי תעופה
סודות האקרופוליס
צילום: באדיבות קשרי תעופה
מומלצים