שתף קטע נבחר

עזוב את הכתר, שים כובע: כשהנסיך וויליאם פגש בשמש הישראלית

אין ספק שאחד האתגרים של הנסיך וויליאם בישראל הוא ההתמודדות עם השמש הישראלית הקופחת. בישראל אין גשם ומזג אוויר סגרירי כמו בבריטניה - אצלנו הנסיך ימצא בעיקר שרב, לחות ושמש חזקה במיוחד. עבור אירופאים בעלי עור בהיר ישנה חשיבות גדולה מאין כמותה להגנה מהשמש - אז מה עושים בנדון?

בשיתוף Life

 

הנסיך וויליאם בעיצומו של הביקור המלכותי באזורנו, והדברים הבולטים שאפשר לראות בתמונות שלו מכל רחבי הארץ - חוץ מהחיוך והנימוס כלפי כולם - הוא עור הפנים האדמומי, ההסתנוורות מהשמש הקופחת והניסיון המקסים להיראות נינוח עם ג'קט ומכנסיים מחויטים ב-120% לחות בתל אביב.

הנסיך ווילאם נפגש עם נטע ברזילי בתל אביב (צילום: gettyimages)
הנסיך ווילאם נפגש עם נטע ברזילי בתל אביב(צילום: gettyimages)

השמש הישראלית החזקה עלולה לגרום לנזקים רבים לעור, כגון כתמים, כוויות, התייבשות, ואף לסרטן העור. הקרניים האולטרא-סגולות של השמש, הן אלו שחודרות את העור ועשויות לגרום לנזקים משמעותיים, הבעיה עיקרית היא שהנזק לא נראה לעין במיידי, העור זוכר את הקרינה מהשמש שצברנו ברבות השנים, וגם אם נדמה לנו שמה שרואים אלו הנזקים היחידים - עור אדום מלווה כוויות ושלפוחיות - חשוב  לדעת שחלק גדול מהנזקים מסתתר ולמעשה מתפתח במהלך השנים, גם שגם שנים אחרי החשיפה העיקרית לשמש, עלולים להופיע נזקים, לרבות סרטן עור, הזדקנות מוקדמת של העור, ריבוי כתמים, קמטים ופגיעה בגמישות העור.

 

בתור נסיך בריטי ונצר למשפחה שכוללת בהירי שיער למכביר, וויליאם בעל העור החיוור ככל הנראה יכול רק להישרף בשמש, ולא ממש מסוגל להשתזף. לרוע מזלו, לבעלי עור בגוון כמו שלו, יש סיכוי גבוה יותר לפתח מחלות עור ולגרום לנזקי שמש בעת חשיפה לא מבוקרת לשמש. מה יכול הנסיך הבריטי לעשות כדי להגן על עצמו בביקור במזרח התיכון הלוהט?

 

ראשית כל, חשוב לזכור להשתמש בתכשירי הגנה מהשמש לפני כל יציאה מהבית, בעיקר בקיץ. וויליאם, למשל, קיבל תזכורת בדמות שלט חוצות ענק של מותג Life שקידם את פניו בכניסה לירושלים, שם עברה השיירה של הנסיך. השלט הוא חלק ממגמה עולמית בשנים האחרונות, שמנצלת אירועים חדשותיים המתקיימים בזמן אמת. הפנייה הנרגשת של לייף הצטרפה באופן טבעי ומבודח לשיח על הביקור בתקשורת וברשתות החברתיות. אפילו קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, צייץ בטוויטר על השלט ההומוריסטי, שפנה לוויליאם בתור מי שהוא - תייר אירופאי מעט לבנבן, שרוצה ליהנות מהביקור בישראל מבלי להישרף ומבלי לגרום לעצמו נזקים.

  (צילום: מתוך הטוויטר של דני דיין)
(צילום: מתוך הטוויטר של דני דיין)
 

 

 

דבר חשוב נוסף הוא להתלבש היטב. לא בגדים דקים ובהירים, אלא בדים יותר צפופים וכהים, שמסננים טוב יותר את הקרינה של השמש. אם הוא מוכן לעשות הצהרה אופנתית, היינו ממליצים לו גם להסתובב עם כובע רחב שוליים, שיגן לו גם על הפנים וגם על העורף הלבנבן.

 

בתור בעל עיניים בהירות, כדאי לנסיך גם להצטייד במשקפי שמש עם מסנני קרינה UVA ו-UVB.

הנסיך וויליאם  (צילום: gettyimages)
עדיין מחכים לכובע ולמשקפי השמש(צילום: gettyimages)
 

 

בנוסף, אם עדיין אפשר לשנות את לוח הזמנים של הביקור, כדאי לכוון את היציאה לשמש אל שעות אחר הצהריים המאוחרות, אז הקרינה מעט פחות חזקה. באופן כללי, הקפדה על שהייה בצל תעזור לו לצלוח את הביקור עם פחות סיכון.

 

שימו לב שבכל מקרה, תמיד חשוב להשתמש בקרם הגנה משום שאפילו בצל אנחנו עלולים להיות חשופים לקרינה מהשמש ולהישרף, כל שכן ביום בו מנשת רוח נעימה בשילוב של שמש - האשליה של מזג אוויר נעים יכולה לגרום לנו לנזקים לעור.

הנסיך וויליאם  (צילום: gettyimages)
יופי למשקפיים - קרם הגנה שמת?(צילום: gettyimages)
  

תהיו חכם בשמש, זה הכל

עבור בהירי עור כמו וויליאם, חובה להשתמש בתכשיר הגנה עם מקדם של יותר מ- SPF15, ועדיף עם מקדם של SPF 50, המגן מפני קרני UVA ו-UVB. לקראת משחק הכדורגל ביפו, סיור בשדרות רוטשילד או הביקור בחוף הים, אנחנו מקווים שהוד מעלתו התמרח היטב בכל האזורים החשופים, כחצי שעה לפני היציאה לקיץ הישראלי.

  

 בשיתוף Life

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הנסיך וויליאם
צילום: רויטרס
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים