שתף קטע נבחר

טיפוח מן הטבע: מה זה אומר רכיבים טבעיים

מתי בפעם האחרונה קראתם את מה שכתוב על קופסת קרם הלחות שלכם, מה זה אומר רכיבים טבעיים ואיזה יתרונות יש לרכיבים הללו כשזה מגיע לטיפוח העור שלנו? כל התשובות

 

בשיתוף שופרסל וניו פארם

 

בשנים האחרונות נדמה שבכל מה שקשור למוצרי טיפוח וקוסמטיקה, אנחנו חוזרים למקורות. יותר ויותר מותגים מצהירים בגאון כי הם משתמשים בחומרים טבעיים בלבד ולחלקנו לפחות, לא ממש ברור מדוע ומה זה בעצם אומר. הרי אם ברירת המחדל היא רכיבים טבעיים בלבד אז למה לא היה כך תמיד? ובכן, אחת הסיבות היא, שמוצרים המבוססים על שומן ומים לא יחזיקו מעמד ללא חומרים משמרים. קרם ללא חומר משמר לא יחזיק מעמד מעבר לכמה חודשים, תקופת זמן מאוד לא מספקת עבור מוצר שאנו קונים לטווח ארוך. לכן, ישנו תהליך ניסוי מתמיד על פיו מנסים למצוא משמרים טבעיים, ללא תופעות לוואי שיוכלו לשמר את המוצר באופן האידיאלי ביותר.

 

יחד עם זאת, מוצרים המכילים חומרים משמרים שאינם טבעיים אמנם עוזרים למנוע פעילות חיידקים, פטריות ועובש, אך גם נספגים בעור ועלולים לגרום לאלרגיות שונות, לייבש את העור ולהאיץ את תהליך ההזדקנות. לעיתים, החומרים הללו עלולים גם לפגוע באספקת החמצן לעור ומונעים הפרשת רעלים החוצה, מה שגורם להם להצטבר בגוף – מה שבסופו של דבר, עלולים לגרום לאקנה, דלקות שונות, גירויים בעור, אלרגיות והזדקנות העור.



 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

לכן, ישנה חשיבות אמיתית לשימוש ברכיבים טבעיים במוצרי הקוסמטיקה והנה כמה דוגמאות שישפכו אור, על העור שלכם:

 

לא רק לבישול: שמן זית

לא, לא התבלבלנו. שמן זית, המכונה לעיתים "הזהב הנוזלי" הוא מרכיב תזונתי בעל יתרונות בריאותיים רבים אשר כעת, מיושמים גם בתחום הקוסמטיקה. מדובר על רכיב עוצמתי עמוס בוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן. בין יתרונותיו של שמן הזית: הוא מעניק לחות ומזין את העור, משפר את בריאותו דרך חידוש התאים, הוא בעל תכונות אנטי אייג'ינג, עשיר באנטי- אוקסידנטים (נוגדי חמצון), אנטי בקטריאלי, אינו סותם את הנקבוביות ומונע קמטים וקמטוטים עדינים.

 

כאמור, שמן הזית הוא פצצת ויטמינים, ביניהם ויטמין A האחראי על תפקוד העור ונחשב לסוכן אנטי אייג'ינג, ויטמין D האחראי על ספיגת סידן מספקת, ויטמין E המחזק את המערכת החיסונים ומונע מחלות ויטמין K המסייע בתהליכי קרישת דם, בניית עצם וכדומה. כל הוויטמינים האלה משמעותיים לגופינו, אך גם לעורנו, והתכונות הללו, כשהן משתלבות במסכות לפנים, פילינג, קרם או אפילו טיפול בצלקות – יכולות לשפר את מראה העור. מספיק שתמרחו מעט שמן זית על השפתיים לפני השינה, או תעסו שמן זית לתוך ידיים בעלות עור יבש וכבר תרגישו שיפור בגמישות העור וברכות שלו.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

לא רק תה: קמומיל

קמומיל, המוכר גם בשם בבונג, פועל ישירות על העור, מרגיע, מעדן ומרכך אותו. מוצרי קמומיל מתאימים לכל סוגי העור ובמיוחד לעור רגיש, שכן הם מעניקים לו לחות ורכות. למעשה, קמומיל הוא אחד מהצמחים הנפוצים ביותר לשימוש בהיסטוריה של הרפואה הטבעית, הוא אחד מהצמחים בעלי המספר הרב ביותר של איכויות מרפא והשפעה בריאותית על עורנו.

 

הקמומיל יכול לשמש כסבון פנים שנפטר מלכלוך, לטפל באדמומיות ולהרגיעה, לשמש כטונר של גווני הפנים ולהפוך אותם לאחידים יותר, לטפל בנזקי השמש ולהבהיר שקיות מתחת לעיניים. חשוב לא פחות - לקמומיל תכונות אנטי דלקתיות, הוא מטפל בפצעים, מזרז את חידוש העור ובו זמנית מעכב תהליכי הזדקנות. אגב, ניתן להשתמש בו גם לשיער ואפילו לטפל בקשקשים. אין ספק שזו אחת ממתנות הטבע הטובות ביותר שתסייע לנו לשמור על העור שלנו.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

המרגיעה הלאומית: אלוורה

אלוורה אמנם ידועה בתור מרגיעת העור הלאומית, אבל היא ממש לא רק זה. במצרים נהגו לקרוא לאלוורה "צמח חיי הנצח" הודות ללא מעט תכונות נפלאות: היא מעניקה לחות מידית, מרגיעה שפשופים וצריבות, משקמת את העור, מעודדת את גמישות העור, מחדשת אזורים פגועים הסובלים מצלקות, עוזרת להילחם בסממני הגיל וכל זאת, תוך שהיא מקנה תחושה נעימה ורכה לעור שלנו.

 

האלוורה מכילה כמות רבה של ויטמינים, מינרלים, חומצות חיוניות ואנזימים המסייעים למגוון רחב של תהליכים הקורים בגופנו ועל עורנו. שימוש באלוורה במקרים של עור יבש יעיל במיוחד משום שהיא מעניקה לחות נעימה ולא שומנית, שמתאימה גם לבעלי עור שמן. אגב, היא לא רק מעניקה לחות אלא גם שומרת אותה בתוך העור על מנת שלא תצא. היא מטפלת בפצעים בעזרת שני הורמונים- אוקסין וג'יבלרין שהוכחו כיעילים בזירוז התחדשות תאי עור ובהפחתת אדמומיות. האלוורה מורכבת ממעל ל-75 סוגים של חומרים מזינים וביניהם כאמור ויטמינים, מינרלים, אנזימים, סוכרים, חומצות אמינו, ועוד.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

 

אז בפעם הבאה שתחפשו מוצר קוסמטי לעור, שימו לב לרשימת הרכיבים והשתדלו לבחור בכזה שמכיל רכיבים טבעיים, כי אחרי הכל, הם באמת היהלומים של הטבע.

 

בשיתוף שופרסל וניו פארם

 

 

 


פורסם לראשונה 05/08/2018 15:48
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
את יודעת מה יש בקרם שלך?
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים