שתף קטע נבחר

השם על השלט: המשרד להגנת הסביבה נגד נובל אנרג'י

המשרד להגנת הסביבה ועמותת "אדם טבע ודין" דורשים מנובל אנרג'י להסיר את שמם משלטי החוצות הפרוסים ברחבי הארץ: "הקמפיין נעשה בלא תיאום אתנו ובלא אישורנו"

המאבק על הקמת אסדת "לווייתן" הולך ומחריף. תושבי אזור חוף דור, באמצעות ארגון "שומרי החוף", יצאו למאבק נגד ההחלטה להקים את אסדת גז כ-10 ק"מ מחוף דור. גם חברת נובל אנרג'י פתחה במאבק ציבורי, אבל את מלחמת הנגד שלהם הם מנהלים בין היתר על גבי שלטי חוצות. החברה החלה בקמפיין על מנת לנסות לגייס את הציבור לצדה ולכן על השלטים נכתב כי המשרד להגנת הסביבה, עמותת "אדם טבע ודין" וגם צה"ל תומכים במיקום האסדה סמוך לחוף. בעקבות הפנייה הוסרו השלטים.

 

אחד השלטים בקמפיין של נובל אנרג'י ()
אחד השלטים בקמפיין של נובל אנרג'י

 

אלא שבמשרד להגנת הסביבה ובעמותת "אדם טבע ודין", שמצדדים אמנם בהקמת האסדה במיקומה הנוכחי, לא אהבו בלשון המעטה, את העובדה שנובל אנרג'י גייסה אותם לקמפיין שלה. "הופתענו לגלות שלטי חוצות שפורסמו על-ידכם, שבהם נכתב כי המשרד להגנת הסביבה הוא בעד אסדת לווייתן", כתב מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ישראל דנציגר לבכירי נובל אנרג'י בארץ. "הקמפיין נעשה בלא תיאום אתנו ובלא אישורנו".

 

עוד כתב מנכ"ל המשרד כי "יש בקמפיין הצגה מטעה, חלקית ולא מדוייקת, ואנו דורשים להסיר את הפרסום העושה שימוש בשמו של המשרד. המשרד להגנת הסביבה תומך בהחלפת השימוש בדלקים בשימוש בגז. וזאת בשל צמצום הפליטות וזיהום האוויר וצמצום התחלואה בעקבותיו והמשרד פועל בעקביות ובנחישות לשם כך". דנציגר הוסיף כי "אולם העדפת השימוש בגז על פני דלקים אחרים, אינה פרושה זיהוי של המשרד עם לווייתן או עם שותפות הגז, ואין מקום ליצור תחושה של חסות של המשרד על הפרוייקט".

 

 

גם באדם טבע ודין לא אהבו את השימוש בשמם. הם צייצו בטוויטר ופרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם כי הם מתנגדים לשימוש שנעשה בשמם בפרסומים של נובל אנרג'י: "גילינו הבוקר לתדהמתנו את שלטי החוצות האלה, שפורסמו על ידי שותפויות הגז. הפרסום הזה נעשה ללא ידיעתנו ובלי אישורנו". עוד כתבו כי "העמדה המקצועית שלנו לא השתנתה. אנחנו רואים בשלט הזה ניצול ציני של עמדה מקצועית, עצמאית ומורכבת. לכן, פנינו לשותפויות הגז בדרישה שיסירו את הפרסום-ומיד".

 

עמותת "אדם טבע ודין" ספגה ביקורת גדולה, יחד עם "החברה להגנת הטבע", על כך שתמכו במיקום האסדה מול החוף. תושבי האזור ראו בהחלטה של שני הגופים הירוקים הגדולים בישראל תמיכה בטייקוני הגז. הארגונים אף ספגו נאצות והתקפות בפייסבוק.

 

משותפות לווייתן נמסר בתגובה: "במסגרת פעולות הסברה שונות, שמקודמות בימים אלה, עלו מספר גרסאות של שלטי חוצות. הקמפיין הועלה על מנת להסביר בצורה ברורה: ארגוני הסביבה, משרדי הממשלה וכלל הגורמים הרלוונטיים רואים בגז הטבעי את המענה להפחתת זיהום האוויר והתחלואה ממנו של תושבי ישראל. לאור בקשות שנתקבלו מגופים שונים הוסרו השלטים המדוברים. הגז הטבעי יצמצם את היקפי זיהום האוויר ויתרום לבריאותם של תושבי ישראל. לעמדה זו שותפים גופים רבים וחשובים בממשלה ובחברה האזרחית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים