שתף קטע נבחר

מה בא קודם: הדרך הנכונה לשמור על העור

ארון הקוסמטיקה של רובנו עמוס במוצרים, מסרום דרך קרמים שונים ועד למסיר איפור המותאם לעורנו - אבל האם ידעתם שיש חשיבות לסדר הפעולות שלכם בזמן הטיפוח וששימוש במוצר מסוים לפני מוצר אחר עלול לגרום לאי נעימות בעור? עשינו לכם סדר בסדר

בשיתוף שופרסל וניו פארם

 

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגוף, הוא מכסה כמעט את כולו ומהווה 15% ממשקלו של הגוף. העור מורכב משלוש שכבות, היפודרמיס, דרמיס ואפידרמיס. מעבר לעובדה שאין ספק שעל האיבר הגדול ביותר בגופינו אנחנו צריכים לשמור מכל משמר, הרבה לא יודעים שבאזור הפנים מדובר בהרבה יותר משלוש שכבות. מה עם שכבת קרם הלחות? הסרום? קרם העיניים? הפילינג? היכן כל השכבות האלה נכללות? ועכשיו ברצינות: על מנת לשמור על עור פנינו, אנו חייבים לאמץ שגרת טיפוח נכונה ומתאימה הכוללת, תאמינו או לא, גם סדר נכון לפיו נמרח את מוצרי הטיפוח על הפנים.





 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

האם זה באמת משנה אם נמרח שמן לפנים לפני קרם הלחות? התשובה היא כן, וגם אם יש לכם את שגרת הטיפוח מאורגנת ומוקפדת לעילא ולעילא, אם לא נקפיד על סדר פעולות נכון, נמנע מעורנו לקבל את כל היתרונות הנמצאים בתכשירים. ולא רק זה, סדר פעולות לא נכון יכול להותיר את עורנו יבש, מגורה ואפילו מלא בפצעים. כך תעשו את זה כמו שצריך:

 

מתחילים מהבסיס

מסיר איפור - על מנת להוריד שאריות של מייק אפ, מקדם הגנה או אפילו מוצרים מבוססי סיליקון, יש צורך בניקוי יסודי של הפנים שיתחיל במסיר איפור. אם מדובר על שגרת בוקר, אפשר לוותר על שלב זה. מסיר איפור יכול להיות מבוסס על שמן, קרם, חלב או מים מיסלריים. אחרי עיסוי קצר עם התכשיר, שטפו את הפנים במים כמה פעמים עד שיהיו נקיות.

בחרו במוצרים שמתאימים לעור שלכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
בחרו במוצרים שמתאימים לעור שלכם(צילום: shutterstock)
 

סבון פנים - אחרי שהפנים חפות משאריות תכשירים, הגיע הזמן לנקות אותן כמו שצריך. בבוקר מדובר בשלב הראשון ובערב, בשלב שיוודא שכל שאריות היום נשטפו עם המים.


טונר - אחרי שניקינו את הפנים, ניתן להשתמש בטונר שיעזור להסיר תאים מתים שיכולים לפגוע באיכות הספיגה של התכשירים שעומדים לבוא. שימו לב, יש טונרים מבוססי אלכוהול שמייבשים את הפנים, לכן חשוב לבחור כזה שיטיב עם סוג העור שלכם.

 

סרום, ויטמינים וחומצות: המוצרים שמטפלים בעור

הגענו לרגע האמת, לתותחים הכבדים, למוצרי הטיפול שלכם, אותם אתם רוצים למרוח על פנים נקיים. בין אם מדובר בטיפול בפצעים, סרומים למיניהם, חומצות, ויטמינים מרוכזים, כל אלה מגיעים ממש עכשיו. שימו לב- חלק מהמוצרים, כמו רטינול, למשל, לא מגיבים טוב לאור השמש ולכן, יש למרוח אותם רק בערב. אם תרצו למרוח יותר ממוצר מטפל אחד, אולי כדאי לחלק את זמני המריחה של התכשירים השונים לבוקר וערב, או בערבים נפרדים. אם מערבבים כמה מוצרים מטפלים באותו הזמן, גדל הסיכוי לאדמומיות, גירוד ואפילו אפקטיביות ירודה.

שימו לב שלא לייבש (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
שימו לב שלא לייבש(צילום: shutterstock)
  

לחות או סרום - עכשיו העור שלנו מוכן לבוסט של לחות. חשוב להתאים את סוג הסירום או קרם הלחות לסוג העור שלנו, על מנת למנוע יובש, גירוי ואדמומיות ומצד שני, גם שומניות יתר, נקבוביות חסומות ופצעים. אם מדובר בעור שמן, יכול מאוד להיות שאין צורך בקרם לחות אלא בסרום בלבד.

 

קרם עיניים - כמובן שלא כולם זקוקים לשלב הזה, אבל לטובת אלו שכן, עכשיו זה הזמן. יש לשים לב למרוח את הקרם מסביב לעיניים ולהחדירו לעור דרך טפיחות קצרות עם האצבעות. את ה"שאריות" שנותרו על האצבע, ניתן לטפוח על קמטים במצח או מסביב לפה.

 

שמן פנים - "נועל"  את הלחות ולא לתת לה לברוח. לא כולם זקוקים לו, אבל אלה שכן, צריכים למרוח אותו כעת. מדובר תמיד בשלב האחרון של טיפוח הפנים בדיוק בשל אפקט הנעילה. כפי שהוא נועל את הלחות בתוך העור ומונע ממנה לצאת, הוא גם מונע עד כמה שניתן מגורמים זרים לחדור אליו. במידה ותמרחו משהו מעל שמן הפנים, הוא ייספג בצורה פחותה מאוד, אם בכלל.

מסנן קרינה - צמוד אליכם (צילום: Index Open) (צילום: Index Open)
מסנן קרינה - צמוד אליכם(צילום: Index Open)
 

מסנן קרינה - אחד המוצרים החשובים, אם לא החשוב ביותר, בעיקר תחת השמש הלוהטת של ארצנו - כחלק משגרת הבוקר, יש למרוח מסנן קרינה. כן, גם אם אתם נכנסים מיד לאוטו ונוסעים למקום סגור, קרני השמש יכולות לחדור דרך חלון הרכב וכדאי מאוד שתגנו על עצמכם מפניהן. אגב, על מסנן הקרינה, תוכלו למרוח מייק אפ ולהתאפר, אם תרצו כמובן.

  

בשיתוף שופרסל וניו פארם


פורסם לראשונה 12/08/2018 09:16
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
קודם כל תגנו על העור שלכם
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים