שתף קטע נבחר

חוק חדש נגד אירביאנבי

חוק חדש בניו יורק מבקש לחשוף את פרטי העיסקאות של AIRBNB ולהגביר את האכיפה נגד השכרות לטווח קצר בעיר

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאסיו, ביחד עם מועצת העיר עובדים במרץ למען הידוק האכפה נגד שוק שיתופי הדירות בעיר. ראש העיר חתם כעת על הצעת חוק שעשויה להפחית באופן דרמטי את מספר הדירות הזמינות באתרי אינטרנט כמו Airbnb, תוך יצירת מידע על המארחים הזמינים בעיר.

 

"החוק מספק לעיר מידע חשוב כדי להבטיח שתושבי העיר מרגישים בטוחים בבתים ובשכונות שלהם", אמר כריסטיאן קלוסנר, מנכ"ל משרד ראש העיר לאכיפה מיוחדת.

 

החוק מתקבל בעיר בדעות חלוקות. מצד אחד ניו יורקרים רבים מנסים להשכיר את דירותיהם בתקווה לייצר הכנסה נוספת שלעיתים נחוצה למחייתם, ומצד שני ישנם לא מעט תושבים שלא מקבלים את הכניסה של זרים לבניני המגורים והשכונות שלהם, חשים סכנה וטוענים שערך הנכסים יורד.

במכתב פתוח, הגישה אירביאנבי לעיריה את התנגדותה וטענה שהעירייה מושפעת מהקמפיין המגמתי של בתי המלון בניו יורק. בקמפיין המדובר אגב, הציעו בהתאחדות המלונות של ניו יורק בין השאר כי החברה מסייעת בעצם מתן השירות שלה אפילו לטרוריסטים.

 

- ()
"עליה במחירים". הדירות בניו יורק

 

החוק זוכה להתנגדות גם מהאגודה לזכויות האזרח של העיר, שטוענת כי המידע שהעיריה דורשת לקבל באמצעותו אמור להישאר פרטי. שמות, כתובות ופרטי התקשרות לא אמורים להגיע לידי העירייה. עוד פרטים שמתיר החוק לעיריה לקבל הם מועדי האירוח וסכומי התשלום הנגבים.

מועצת העיר טוענת כי החקיקה למעשה מסייעת להגן על תושבי העיר בעלי הכנסה נמוכה, אשר נאלצים להתמודד עם עליה במחירים שהאמירו בעקבות כניסת שוק התיירות לדירות.

 

לפני כמה שבועות תבעה עיריית ניו יורקאת אירביאנבי, טריפאדביזור ובוקינג דוט קום, בטענה שהפכו 26 דירות עם שכר דירה קבוע ונמוך לסבלט לא חוקי.תחת החוק החדש, אתרים כמו אירביאנבי יקנסו ב-1500 דולר או בסכום של שכר דירה שנתי בכל פעם שיסרבו להגיש אינפורמציה, החל מפברואר 2019.

החברה טענה כי התאכזבה שדה בלאסיו לא דאג למעמד הביניים הקורס ובמקום זאת בחר לתמוך בתעשית המלונות הגדולה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
להבטיח שתושבי העיר מרגישים בטוחים בבתים ובשכונות שלהם. חוק חדש
מומלצים