שתף קטע נבחר

הטענות לפדופיליה שמסעירות את סוסיא

הקהילה בדרום הר חברון רועשת. לאחר שנודע כי תושב סוסיא עומד לזכות במעמד המכובד של שליח ציבור בתקופת החגים, האשימו אותו שתי נשים שתקף אותן מינית כשהיו ילדות. אחת מהן, כך התברר, הגישה תלונה כבר לפני שנתיים. החשוד מכחיש. המשטרה: "התיק סבוך מבחינה משפטית"

פרשיית פדופיליה מרעישה בשבועות האחרונים את היישוב סוסיא שבדרום הר חברון. הטריגר לחשיפת הפרשה היה הגילוי של הקורבנות לכאורה כי מי שתקף אותן עתיד לשמש שליח ציבור בתקופת החגים, מעמד שמוענק רק למי שהתנהגותו ומעמדו ללא רבב. הן העלו פוסטים לפייסבוק שבהם טענו כי הותקפו על ידיו כשהיו קטינות.

 

א', אישה דתייה בשנות ה-20 לחייה, סיפרה ל-ynet: "זה קרה כשהייתי בת חמש. ההורים שלי מתגוררים בשכנות למשפחתו. הגעתי אליהם הביתה כדי לקחת סוכר או חלב. הוא היה בבית לבד. כשנכנסתי הוא תפס אותי, הכניס את היד שלו לתחתונים שלי ואמר לי לא לספר לאף אחד. רצתי הביתה ופשוט שתקתי".

 

א' הוסיפה שרק לפני שמונה שנים סיפרה להוריה מה קרה, לפני ארבע שנים שיתפה גם את אחיה ואחיותיה, ולפני שנתיים הגישה תלונה במשטרה.

הגורמים התורניים ביישוב מכירים את הסיפור. סוסיא (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הגורמים התורניים ביישוב מכירים את הסיפור. סוסיא(צילום: AFP)

כחלק מחקירת התלונה נערך בין א' לבין החשוד עימות. "נכנסתי לחדר החקירות והוא נכנס אחריי עם שוטר מלווה. שם הטחתי בו את הכול. סיפרתי לו מה שעשה לי, ויותר מזה - אמרתי לו שאני יודעת שהוא פגע גם באישה נוספת. לתדהמתי הוא הכחיש את הכול. זה הכי פגע בי. הרגשתי מושפלת", מספרת א'.

 

לפני כמה ימים, כשגילתה כי הוא עומד להפוך לשליח ציבור, החליטה א' שאינה מוכנה לשתוק למרות שהתיק עדיין פתוח. "הבנתי שהוא משתלב ומתקדם בקהילה שלו בסוסיא, וזה שוב העיר אצלי את הנורות האדומות", היא מספרת. היא כתבה פוסט בפייסבוק, חשפה את האירוע שחוותה, ולאחר כמה ימים הועלה פוסט נוסף, של אישה שלא הכירה עד אותו רגע, אשר טענה כי גם בה הוא פגע.

 

האישה, מ', כתבה: "גיליתי שהגבר שפגע בי מינית כשהייתי ילדה פגע בעוד מלבדי. הוא פגע בי לראשונה כשהייתי בת חמש ובפעם האחרונה כשהייתי בתיכון. כל פעם ליד כולם, בתחכום, בלי שאף אחד ישים לב, בלי שתהיה אפשרות להגיד די ולא. הוא פשוט עשה מה שהוא רצה כאילו מותר לו הכול, כאילו זה שלו, כאילו זה שטח הפקר. אני לא יכולה לשתוק יותר".

המתלוננת מפרשיית הפדופיליה מיישוב סוסיא שבדרום הר חברון ()
א'. "לתדהמתי הוא הכחיש הכול"

כאשר א' נחשפה לעדותה של מ', היא נפגשה איתה. "אני מנסה לשכנע אותה להגיש תלונה. זה קשה לה ואני מבינה את זה, אבל האיש הזה חייב לקחת אחריות על מעשיו", היא אומרת.

 

מאז פרסום הפוסטים, שבהם חשפו השתיים את זהותן ואף את זהות החשוד, סוסיא סוערת. הורים רבים פנו למתלוננות וניסו לאסוף פרטים. הגורמים התורניים ביישוב, מתברר, מכירים את הסיפור. בשיחה עם ynet הסביר אחד מהם כי העביר שיעור בעניין, וטען כי "צוות מוגנות" שפועל ביישוב עוקב אחר האיש ומוודא שלא יתקוף אף אחת.

 

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "החקירה הסתיימה והתיק יועבר בקרוב לפרקליטות לבחינה האם להגיש כתב אישום. בגלל שמדובר באירועים שבוצעו לכאורה לפני שנים רבות, התיק סבוך מבחינה ראייתית".

 

בשיחה עם ynet אמר החשוד: "אני מכחיש מכל וכל את החשדות נגדי. כרגע מתקיימת חקירת משטרה שטרם הסתיימה ולפיכך אינני יכול להתייחס לדברים שנתונים תחת חקירה. הפרסום נועד לתת רוח גבית לתלונה, אבל אני סומך ובטוח במערכת המשפטית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
א'. "האיש הזה חייב לקחת אחריות על מעשיו"
מומלצים