שתף קטע נבחר

בעקבות התפרעות פלסטינים: ישראל סגרה את מעבר ארז

מאות מפרי סדר השחיתו תשתיות של המחסום בצפון רצועת עזה. בתגובה לכך נסגר המעבר עד להשלמת תיקון הנזקים

השחתה בצדו הפלסטיני של מעבר ארז (צילום: AFP) (צילום: AFP)
השחתה בצדו הפלסטיני של מעבר ארז(צילום: AFP)

ישראל סגרה הבוקר (יום ד') את מעבר ארז בצפון רצועת עזה בעקבות התפרעות אלימה בצדו הפלסטיני של המחסום. מאות מפרי סדר פלסטינים היו מעורבים בהתפרעות האלימה אתמול, שבמהלכה הושחתו תשתיות של המעבר.

 

בישראל אמרו הבוקר כי המעבר נסגר עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפרת הסדר. מדובר צה"ל נמסר כי הכניסה דרך המעבר תתאפשר למקרים הומניטאריים שיאושרו באופן פרטני

 

 באירוע אחר אתמול באזור, ניסה פלסטיני לחצות את גדר הגבול - אולם ירי הרחקה שבוצע לכיוונו גרם לו לשוב על עקבותיו. בדומה לתקריות אחרות שאירעו לאורך הגבול בחודש האחרון, מאז שיצא לפועל השלב הראשון בניסיון ההסדרה של ישראל עם חמאס - גם הפעם נמנעו בצה"ל מלהודיע על ההתפרעות האלימה באופן יזום. המקרה נודע רק בעקבות דיווח פלסטיני על סגירת המעבר.

 

 גם לפני כחודש וחצי נסגר המעבר בעקבות מתיחות ביטחונית באזור. שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס באחרונה לשקט היחסי לאורך גדר הגבול ומשמעויותיו על פתיחה וסגירה של המעברים.

 

"אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת בין שקט ביטחוני לכלכלה. יש טרור - אין כלכלה. אין טרור - אז תהיה כלכלה", אמר ליברמן בסוף אוגוסט בתום פגישה עם ראשי רשויות בעוטף עזה. "זו חייבת להיות זיקה ישירה, זה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי ממוצע שדואג למקום פרנסה וחושב איך לכלכל את משפחתו. לכן, גם אם יהיה שקט - אז המעבר יישאר פתוח. לא יהיה שקט - המעבר ייסגר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב זיתון
מעבר ארז
צילום: יואב זיתון
מומלצים