שתף קטע נבחר

מכבי תל אביב צריכה להיות מודאגת / עידו אשד

הצהובים ניצלו מהפסד לבודוצ'נוסט וממשבר כללי בזכות התעוררות מאוחרת, אבל עצם העובדה שנבן ספאחיה זיהה את הבעיה רק אחרי 30 דקות היא מטרידה. מאמן חייב לדעת להכין את הקבוצה גם למשחקים כאלה מול יריבות נחותות

מכבי תל אביב ניצלה אמש ממשבר ענק. במשך 30 דקות היא שיחקה כדורסל הפוך לזה שנדרש באולם כזה נגד קבוצה כזו. שלושה רבעים של ריפיון מנטלי וטקטי איפשרו ליריבה חלשה (שהפסידה בביתה אפילו למילאנו חסרת האופי) להוביל על מכבי, לנהל את קצב המשחק, להדליק את הקהל שלה, ולייצר פחד ולחץ בספסל הצהוב. למזלה, ההוראה ניתנה, ההרכב יוצב, הכוכב זהר, ומכבי יצאה בשלום - עם למידה נוספת לקראת העונה.

 


אכזבה במכבי ת"א מיכולתו של ג'וני אובראיינט

ותודה לקומבינות / מליניאק מסכם

לטבלת היורוליג

 

בפתיחה ספאחיה הפגין למידה ושינוי כשלא העלה את ג'וני אובראיינט בחמישייה. בהרכב האתלטי והמוכשר (ווילבקין, רול, קיין, קלויארו, בלאק) כל אחד יכול לשמור על כל שחקן יריב, ולכן הגנה של חילופים אוטומטיים מתאימה לחמישייה כזו. במיוחד כשבצבע יש שחקנים חלשים יחסית ולא דומיננטיים (אומיץ' וברוביץ', קלארק נהנה לשחק בחוץ).

 

מכבי תל אביב צסק
נבן ספאחיה. ביצע התאמות בשלב מאוחר(צילום: אורן אהרוני)

 

אבל העובדה שיש הגנה שמתאימה לחמישייה שלך, לא אומרת שחייבים להשתמש בה. כן, קיין ורול יכולים להסתדר בצבע. נכון, לבלאק וקלויארו יש רגליים והם יכולים להישאר עם גארדים לכמה שניות. אבל עצם העניין הוא לעלות למשחק כזה עם הצהרה שאתה אגרסיבי ובאת לנצח. הגנת חילופים נסוגה כזו היא קודם כל הצהרת נירפות, גם במסר ליריב וגם בתחושות של השחקנים שלך.

 

כמו כן, אחרי כמה דקות בוצעו מספר חילופים בחמישייה, ונכנסו שחקנים שיותר קשה להם לשמור על גארדים (טיוס ואובראיינט). אבל ההגנה נשארה ולא הותאמה, ואז חטפה מבול. קבוצה פחות כשרונית תחפש להפגיז משלוש במקום להיאבק איתך בצבע. ההגנה הזו ייצרה מיס מץ' מוקדם מדי שאיפשר לקלעים המוכשרים (זהוביץ', גורדיץ' וג'קסון) לקבל מבטים טובים לסל ולהפגיז שבע שלשות כמעט ללא החטאה, וכך להוביל על מכבי במחצית.

 

סקוטי ווילבקין (צילום: אתר מכבי ת
סקוטי ווילבקין. מכבי הייתה גרועה במחצית הראשונה(צילום: אתר מכבי ת"א)

 

מכבי היתה ממש גרועה בחצי הראשון, כי התחרתה במשחק השלשות במקום לנצל את היתרון שלה בצבע. בלאק הראה שהוא יכול לעשות סל בכל פוזשן, אבל התחנן לכדור בעוד הגארדים מפגיזים מעליו. רק חמישה אסיסטים במחצית. 13 שלשות נזרקו באחוז גרוע. מכבי רדפה במקום להביל. הרבע השלישי היה די דומה, ונדמה שמכבי תרדוף לנצח ולא תנצח. ואז קרו שלושה דברים שסידרו את המשחק.

 

ראשית, ספאחיה נתן את ההוראה להפסיק להחליף. לקח לו 30 דקות בערך, אבל ההוראה הגיעה. מכבי התחילה לעבור בחסימות, להשהות ולחזור, וכך נשאר כל שחקן עם התוקף שמתאים לו. ההתקפה של בודצ'נוסט שותקה לחלוטין. בנוסף, דיאנדרה קיין הבין את תפקידו על המגרש והפסיק לזרוק. הוא שמר טוב, חטף, מסר, אבל הפסיק לחבל במאמצי ההתקפה. ובכלל, התייצבה חמישייה נכונה ומתאימה, עם רול וקלויארו כמאזנים, קיין כעוגן הגנתי שלא מפריע בהתקפה, ובלאק עם ווילבקין כמוציאים לפועל.

 

אנג'לו קלויארו (צילום: אתר מכבי תל אביב)
אנג'לו קלויארו בהגנה(צילום: אתר מכבי תל אביב)

 

אי אפשר לשחק באיכות גבוהה נגד יריב לא איכותי. אבל מכבי צריכה להיות מודאגת שלקח למאמן 30 דקות למצוא את הבעיה, שהייתה ברורה עוד לפני המשחק. היא הגיעה שטוחה רגשית למשחק כל כך חשוב. המאמן חייב לדעת להרים את השחקנים גם לקראת משחקים כאלה, לא רק נגד צסק"א. אפשר להיות מרוצים מכך שווילבקין מראה מנהיגות ומצליח לשמור על רמה גבוהה לאורך שבוע שלם ושלושה משחקים, ולקוות שהלמידות משלושת המשחקים הראשונים ישרתו את מכבי במשחקים הקשים הקרובים. אבל הכי חשוב ה-W. בלי זה, היה כאן כבר משבר גדול. טוב מאוחר מלעולם לא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר מכבי תל אביב
טאריק בלאק
צילום: אתר מכבי תל אביב
מומלצים