שתף קטע נבחר

מסע ג'יפים בלפלנד - יוצאים אל הזוהר הצפוני

לפלנד הוא גן עדן לחובבי האקסטרים עם מרחבי שלג שלא נגמרים. גיל בינון ויאיר האן, מדריכי מסע אייס צ'אלנג' שמשלב נהיגת שטח בג'יפים עם שלל הרפתקאות שלג, מספרים על מסע שיוצא אל המקומות הכי יפים בארץ הקרח. למי זה מתאים? לא להרפתקנים בלבד. צפו

בשיתוף אייס צ'אלנג'

 

כשחושבים על לפלנד חושבים על המון שלג, טמפרטורות שיורדות מתחת לאפס ומזחלות רתומות לאיילים או כלבים. מסע אייס צ'אלנג' לוקח את זה צעד אחד קדימה ומוסיף לחווית החורף הזאת ג'יפים שמתאימים לנהיגה על שלג וקרח ומאפשרים למשתתפי המסע להגיע אל המקומות הכי יפים בלפלנד, לנסוע בין יערות מושלגים, לחצות נהרות קפואים ולהתרגש ממרחבי שלג שלא נגמרים. כשיגיע הערב הם ישנו בבקתות עץ מפנקות ואם יהיה להם מזל, אולי גם יצליחו לראות את הזוהר הצפוני.

 

כדי לשמוע קצת יותר על המסע הגיעו לאולפן ynet גיל בינון ויאיר האן - שמדריכים את מסעות אייס צ'אלנג' בלפלנד. צפו. 

 

 

קודם כל, כמה קר בלפלנד, שנדע להיערך?

 

"קר, הטמפרטורות שם יכולות להגיע למינוס 30 גם. אבל זה חלק מהחוויה, חלק מהטבע הארקטי הקפוא ולהיות שם במקום ובטמפרטורות האלה ולחוות את זה, זה חלק מהכיף".

 

איך משתלבים הג'יפים בנוף המושלג?

 

"המסע באמת מתנהל בג'יפים ברובו וזה הייחוד שלו, משום שעם הג'יפים אנחנו יכולים להגיע למקומות שלא ניתן להגיע אליהם בדרכים אחרות, הקור בחוץ הוא, למעשה, רק על המדחום של הרכב, בפנים אנחנו לפעמים עם חולצות טריקו ואנחנו יכולים לראות את כל היופי המדהים הזה דרך הג'יפים.

 

"השלג נערם והג'יפים מותאמים כמובן לנסיעה בשלג, מאובזרים, מצויידים בכל מה שנחוץ, עוברים הדרכה, הסברים במידה וצריך לעשות חילוצים מהשלג זה חלק מהחוויה".

 

מה האטרקציות שם בלפלנד, כי אנחנו יודעים על מרחבי שלג אינסופיים, אבל מה רואים?

 

"עם הג'יפים אנחנו רואים את האגמים הקפואים, אבל גם נוסעים עליהם, ממש נוסעים על נהרות קפואים, אנחנו נוסעים בתוך יערות, רואים עקבות של בעלי חיים וגם יכולים להגיע למקומות שבהם לפעמים יש תופעות של שלג שנערם על עצים בצורה מדהימה, וחלק מהחוויה זה גם לימוד נהיגה, זה התנסות בנהיגה, ובסוגים שונים של כלי רכב".

 

ובסוף מצפינים ומגיעים, בתקווה, אל הזהר הצפוני אם אין יותר מדי עננות, מה הסיכוי לראות אותו?

 

"סיכוי גבוה, בין השאר גם בגלל שאנחנו מתרחקים כמה שאפשר ואנחנו ניידים, אנחנו יכולים במידה ומתחיל זהר או שיש סיכוי לזה, להתרחק עם הג'יפים ולהיכנס לאיזשהו אגם קפוא ממש לשבת באמצע מסביב לאיזו מדורה שמתפצחת ומתחת שמיים זוהרים בירוק זו חוויה של פעם בחיים.

 

"בנוסף, תופעה יפה שיש באיזור של הקוטב הצפוני שבו אנחנו מטיילים היא שגם בלילה בחושך, החושך הוא לא באמת חושך ואנחנו יכולים להתנייד וזה מקנה לנו יותר סיכוי לראות את הזהר הצפוני. אנחנו גם עושים את האטרקציות המאד מיוחדות של לפלנד שזה הפלגה בשוברת קרח שנכנסת לתוך הים הקפוא, מזחלות כלבים ומזחלות איילים ונסיעה עם רכבים מיוחדים ואופני שלג שאיתם אנחנו מטיילים ביערות הקפואים. אנחנו ישנים בבקתות מפנקות שנמצאות לעיתים במקומות מרוחקים, חשוכים וחווים את כל האטרקציות הרגילות שהם חוויה לכל מי שמטייל בלפלנד.

 

אז למי זה מתאים, לחובבי הנופים הארקטיים או לחובבי הג'יפים שזה לא תמיד אותו קהל?

 

זה לא רק להרפתקנים, היו איתנו גם אנשים מבוגרים, גם חבר'ה מאד מאד צעירים, אנחנו בסוף באמת באמת משתדלים להתאים את זה לכולם וזה מתאים לכל מי שמחפש חוויה חד פעמית".

 

 

רוצים להצטרף למסע אייס צ'אלנג' בלפלנד? ההרשמה עכשיו!

 

בשיתוף אייס צ'אלנג'

 


פורסם לראשונה 29/11/2018 17:20

 

לפנייה לכתב/ת
צילום: מאגמה
נוסעים לעבר הזהר הצפוני
צילום: מאגמה
מומלצים