שתף קטע נבחר

זיקוקים, אבנים ואש: 25 עצורים במהומות בגליל

עימותים קשים בכפר מנדא על רקע הבחירות: מאות יידו אבנים וירו זיקוקים, נזק כבד נגרם למכוניות ובאחד הבתים פרצה שריפה. תושבי הכפר: "כבר לא יודעים למי לפנות, זה עוד ייגמר ברצח"

 

 

שלושה שבועות לבחירות, ובמגזר הערבי עדיין נאבקים על התוצאות: 25 בני אדם נעצרו הלילה (רביעי) בכפר מנדא שבגליל במהלך מהומות קשות שפרצו על רקע תוצאות הבחירות המקומיות. מאות בני אדם יידו אבנים וירו זיקוקים ברחובות המועצה המקומית. כתוצאה מהעימותים נגמרו נזקים כבדים למכוניות החונות ובאחד מבתי המגורים פרצה שריפה. לא דווח על נפגעים.

 

קטטות המוניות וירי ביישובים ערביים על רקע הבחירות המקומיות

 

תושב הכפר אמר ל-ynet כי "יש אנשים שאחראים לאווירה המתוחה כדי ליצור סכסוכים קשים. צריך להיזהר איתם ולשמור על יחסים טובים בין תושבי הכפר. הבחירות הסתיימו וכולם צריכים לכבד את התוצאות".  

קטטות בכפר מנדא על רקע הבחירות במקום ()
זיקוקים בכפר מנדא

קטטות בכפר מנדא על רקע הבחירות במקום ()

קטטות בכפר מנדא על רקע הבחירות במקום ()
 

אישה נוספת המתגוררת בכפר הוסיפה כי "כל יומיים יש לנו אירועים מהסוג הזה. אני כבר לא יודעת למי לפנות כדי לסיים את האלימות הקשה שכולנו סובלים ממנה. הרבה מכובדים התערבו והודיעו על סולחה, אבל זה לא באמת נגמר. אם הסכסוך הזה יימשך - זה ייגמר ברצח".

 

כוחות גדולים של משטרה הוזעקו לכפר וניסו לפזר את המשתתפים. במשטרה אמרו כי "בשעות הלילה התפתחו מספר קטטות במוקדים שונים בהשתתפות של מאות מעורבים משתי משפחות על רקע תוצאות הבחירות לרשות המקומית.

במהלך הקטטה הושלכו אבנים ונורו זיקוקים, הוצתה מרפסת בית וצירים בכפר נחסמו. שוטרי משטרת ישראל שפעלו בכפר חצצו בין המעורבים ובמהלך פיזור המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות נורו זיקוקים והושלכו אבנים לעבר השוטרים".

 

במשטרה הוסיפו כי העצורים, בני 50-15, יובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו, ובמסגרת חקירת המהומות כוח משטרתי פועל בכפר לאיתור חשודים, וצפויים גם מעצרים נוספים. "שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לפעול בכל האמצעים והמישורים על מנת לאתר את אותם עבריינים אלימים ולמצות עימם את הדין", נמסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים