שתף קטע נבחר

במהלך ארוחה משפחתית: "איך באים ילדים לעולם?"

ליד כל המשפחה המורחבת, בתה בת החמש וחצי של תמר כהן לביא שאלה איך באים ילדים לעולם. בטור חדש היא מספרת: "הדרכתי הרבה פעמים איך לבצע שיחה כזאת, והפעם נאלמתי לרגע. עברתי שיחה דומה בעבר עם בנותיי, והנה עכשיו זה תפס אותי לא מוכנה. גם בילד השלישי יש הפתעות"

שמעתי את השאלה בסיום ארוחה משפחתית, מוקפת במשפחה מורחבת. עשיתי את עצמי כלא שומעת אך היא לא ויתרה ושאלה שוב, והפעם בטון גבוה יותר. קיוויתי שהסביבה לא שמעה.

 

אמא, איך תינוקות מגיעים לעולם? את השיחה הזאת עשיתי לפני מספר שנים עם בנותיי הגדולות כשהיו בגילה. אני לא זוכרת מה בדיוק אמרתי אבל אף אחת מאיתנו לא עשתה מזה עניין ועברנו את זה בשלום. הפעם זה היה קצת אחרת.

 

זה היה שונה בעיקר כי אוריה בת החמש וחצי התעקשה להבין את הפרטים המעניינים. כשאני אומרת מעניינים אני מתכוונת לפרטים הטכניים. אדייק ואומר "איך הם נכנסים לבטן?"

 

"מעדיפה שהיא תשמע ממני במקום מד"ר גוגל" (צילום: אלבום פרטי)
"מעדיפה שהיא תשמע ממני במקום מד"ר גוגל"(צילום: אלבום פרטי)

לפני שנה אני זוכרת ששאלה אותי והתייחסתי בעיקר לסיום התהליך. סיפרתי לה מאיפה הם יוצאים. הייתי גאה בעצמי באותו רגע. הסברתי לה והתשובה הייתה מספקת, אבל עכשיו עניין אותה לדעת דוקא איך הם נכנסים לבטן.

 

שתיתי מים מהר ואמרתי לה שיש לזה הסבר ארוך ושאסביר לה מחר. הובכתי לרגע. כן, אני. הדרכתי הרבה פעמים איך לבצע שיחה שכזאת עם הילדים והפעם נאלמתי לרגע. עברתי שיחה דומה בעבר והנה עכשיו זה תפס אותי לא מוכנה. גם בילד השלישי יש הפתעות.

 

היה לי חשוב להעניק לה תשומת לב, והרי אנחנו מוקפות באנשים ויש רעש מסביב. זה לא היה תזמון מתאים. רציתי לברר למה דווקא עכשיו הנושא הזה מעניין אותה ובעיקר היה לי חשוב למשוך זמן.

 

קראו עוד:

ההורים שבחרו באפס הפרדה אחרי הלידה 

ויכוח אינסופי: כשהילדים מסרבים להתקלח

זו ההשפעה של פורטנייט על הילדים שלכם

 

למחרת, בזמן ששתיתי את הקפה בבוקר, חשבתי לרגע שאולי כדאי לא להזכיר לה. אולי אם לא נשוחח היא תשכח מזה, אך למרות שזה קצת מפתה ודי חוסך ממני מבוכה התעקשתי ליזום את השיחה.

 

לשדר חוסר מבוכה

יזמתי כי רציתי להראות לה שאני מקיימת את ההבטחה. אם אמרתי אתמול שאסביר לה מחר אז אני אעשה זאת. רציתי להראות לה שאני לא מובכת. חשוב לי לשדר לה שתמיד תרגיש בנוח לשאול ולהתייעץ. אני מעדיפה שילדיי יתייעצו איתי ולא עם אחרים או עם "דר גוגל" כי אני לא יכולה לשלוט על המידע שיקבלו שם. אם אני מסבירה להם אני יכולה לתווך את המידע ולסייע לה לעבד אותו.

 

בחרתי מילים בקפידה, שיננתי בראש וקראתי לה אליי. הכנתי לה שוקו ולי קפה נוסף והזכרתי לה את השאלה מאתמול. אוריה הופתעה שזכרתי את השאלה.

 

הסתקרנתי ושאלתי אותה למה זה מעניין אותה. רציתי לדעת אולי שמעה מחבריה לגן ואם שמעה רציתי לדעת מה היא יודעת על הנושא. לשמחתי הרבה זה סקרן אותה מבלי ששמעה על הנושא.

 

הסברתי לה שאמא ואבא אהבו מאוד וכשהורים רוצים ילדים יש להם חיבוק מיוחד שדרכו עובר הזרע של אבא ופוגש ביצית בבטן של אמא ואז נוצר תינוק. זהו. אמרתי את זה. נשמתי לרווחה והתפללתי שהיא לא תמשיך לשאול שאלות.

 

לכתבות וטורים נוספים - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

הוספתי ואמרתי שזה כמו זרעים של פרחים וגם בעלי חיים מתרבים כך. אוריה הזכירה לי את הזרעים ששתלה בגינה ואת הפרחים היפים שפרחו לנו.

 

צחקנו יחד והרגשתי באותו רגע שאנחנו ממש קרובות. אמרתי לה שתמיד תרגיש בנוח לשאול אותי שאלות וגם אם אני לא יכולה באותו רגע לשוחח איתה או אולי לא יודעת את התשובה אני מבטיחה תמיד לענות לה.

 

היא קיבלה את זה בהבנה ואני יודעת שהיום הוכחתי לה שאני הכתובת עבורה. עברתי מכשול נוסף בהתמודדות ההורית שלפעמים תופסת אותנו לא מוכנים, עד הפעם הבאה.

 

הכותבת היא מנתחת התנהגות ומדריכת הורים וצוותי חינוך

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
"הוכחתי לה שאני הכתובת עבורה"
צילום: אלבום פרטי
מומלצים