שתף קטע נבחר

חלות לשובע

נתונים מדאיגים שפורסמו בשבוע שעבר הוכיחו שבאמריקה של 2019, כמעט 2 מיליון סטודנטים בארה"ב רעבים ולא בטוחים אם יוכלו לממן את הארוחה הבאה. ארגון Challah For Hunger פועל כיום ב-85 קמפוסים בכדי לשנות את המצב

עם כל הסערות הפוליטיות והמדיניות שמסביב, קשה היה לשים לב לדו"ח המדאיג שהתפרסם לראשונה אי פעם בארה"ב בשבוע שעבר. ה- Government Accountability Office פרסם את הבדיקה הראשונה שלו אי פעם על ביטחון התזונה בקמפוסים במכללות ובאוניברסיטאות בארה"ב, ואישר כי מיליוני סטודנטים נמצאים בסיכון של חוסר ביטחון תזונתי - כלומר אינם יודעים מתי ומאין תגיע הארוחה הבאה שלהם. על פי הנתונים, כמעט 2 מיליון סטודנטים זכאים לסיוע פדרלי במזון, אך בפועל, אינם מקבלים אותו. על פי פרטי הדו"ח 39% מכלל הסטודנטים לתואר ראשון מגיעים ממשקי בית בעלי הכנסה נמוכה והאפשרויות שלהם לעבוד בעת הלימודים מוגבלות.

 

בשיחה עם 'ידיעות אמריקה', מספרת קרלי זימרמן, מנכ״לית של Challah For Hunger ופעילה בקהילת Roi, רשת בינלאומית של צעירים אקטיביסטים, יזמים ומובילי שינוי מהעולם היהודי, על המציאות שהם רואים בכל יום בקמפוסים: "הגיל הממוצע היום בקמפוסים בארה"ב יכול להפתיע רבים", היא מספרת. "הוא עומד על 27. זאת כי רבים עובדים מאוד קשה כדי לזכות בהשכלה גבוהה שהיא עדיין הדרך להגיע לפרנסה טובה יותר באמריקה. פעם, כשחשבתי על רעבים זה היה בעיקר הומלסים או מקרים מאוד קיצוניים, אבל היום אנחנו מבינים שזה הרבה יותר מזה. כשאין לך ביטחון כלכלי, אתה לא יודע אם יש לך כסף למזונות מזינים, בסיסיים ויש ימים שאין לך את התקציב לאוכל. אתה לא רועב, אבל לא יודע מתי תגיע הארוחה הבאה, בעיקר לסטודנטים שקשה להם להחזיק עבודה."

 

הארגון CFH הוקם בשנת 2004 על ידי סטודנטית צעירה ששמה אלי וינקלמן. כסטודנטית במכללת סקריפס, אלי התעצבה על שפספסה את מנהג אפיית החלה עם משפחתה, וחיפשה קשר לקהילה היהודית בקמפוס שלה. כפתרון, אלי החלה לאפות חלה עם חברים, ומיד הבינה שהיא וחבריה יוכלו להשתמש באפיית החלה בכדי לגייס תרומות למטרות חשובות. הם החלו למכור את החלות ברחבי הקמפוס ולתרום את הרווחים למטרות צדק חברתי, כשבימיו הראשונים של הארגון העבירו את הכסף לרעבי דארפור. מהר מאוד השמועה התפשטה וכיום, 15 שנים אחרי, אלפי סטודנטים יהודים ב-85 קמפוסים ברחבי ארה"ב, ובמקומות נוספים, מתאספים על בסיס קבוע כדי להמשיך את המסורת של אפיית חלה משותפת ולתרגל את מה שהם מכנים כתיקון עולם. "המטרה העיקרית שלנו היום היא לטפל בבעית הרעב בארה"ב ובעיקר בקולג'. אנחנו עובדים עם הסטודנטים לעודד מודעות ולעזור להסביר את הנושא. הסטודנטים של עובדים על פתיחת קרן לסטודנטים שאולי צריכים את הכסף שאנחנו אוספים."

 

- ()
קרלי זימרמן: צילום ROI

בימים אלו, על רקע הדו"ח המדאיג, התחבר ארגון אפיית החלות בקמפוס עם ארגון ''מזון בכדי להוביל לפתרון אפקטיבי. "לחלק מהאוניברסיטאות יש שירותים לאוכל ואנחנו עובדים עם הסטודנטים שלנו בקמפוסים השונים. אם אין להם שירותים כאלו אנחנו עובדים לקדם אותם בקמפוסים. ארגון 'מזון' עובד איתנו על שינוי חקיקיה בקונגרס. המטרה שלנו כעת", היא מדגישה, "היא שיעבירו חוקים משמעותיים שיעניקו הטבות לסטודנטים. הדו"ח שיצא בשבוע שעבר סימן את הצעד הראשון אי פעם שנלקח בכלל בשביל להכיר בבעיה. היה הדאגה שלנו היא שבעקבות כל מה שקורה, לא התייחסו לנתונים הקשים שהתפרסמו."

 

- ()
אופים חלות בקמפוס. צילום: Chris Kendig

 

זימרמן הצטרפה לארגון ב-2007. "הייתי סטודנטית בפיטסבורג ומעורבת במאמצים של הסטודנטים לסייע לרעבי דארפור. שמחתי לשמוע על הארגון ויזמתי את ההמטרפות אליו באוניברסיטה שלי. לפני 5 שנים התחלתי לעמוד בראש CFH."

 

עבור כל המתנדבים, 10,000 סטודנטים, מספק הארגון הרבה יותר מאפיית חלות. "זו הזדמנות להיות מעורבים בקהילה מוסרית, שמעניקה מענה לבעיות הומניטריות, פיתוח ותרגול מיומנויות חדשות, צבירת ניסיון עסקי ומנהיגות, כמו גם עיסוק במסורות של אפיית חלה וצדקה.אנחנו עדיין אופים חלות מדי שבוע" היא מדגישה. "מרבית הסטודנטים הם יהודים שמודעים למסורת ומגיעים מדי שבוע לבית הילל או חב"ד בקמפוס, מכינים בין 30 ל-300 חלות. את החלות אנחנו מוכרים בקמפוס וכל דולר הולך ליוזמות נגד רעב.

הייתי שמחה", היא מסכמת, "שסטודנטים ימשיכו ויצטרפו ואם בקמפוס שלהם אין ייצוג של הארגון שיפנו אלינו ויפתחו גם שם את CFH. זה מאוד פשוט".

 

לפרטים: challahforhunger.org

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים