שתף קטע נבחר

מי קבע שבשביל למצוא זוגיות חייבים זמן?

אל תשקרי לעצמך שאת אשת קריירה שזוגיות לא מעניינת אותה. אם את קוראת את המילים האלה - זה מעניין אותך. אל תחשבי שתחום אחד נעלה יותר מתחום אחר, ותביני שאת יכולה להגשים את עצמך בכל התחומים בחייך, ושזה לא אמור להגיע האחד על חשבון השני

"עד עכשיו לא היה לי זמן לזה" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"עד עכשיו לא היה לי זמן לזה"(צילום: shutterstock)

אחת למספר שבועות מזדמנת אליי בחורה ומספרת לי עד כמה היא עסוקה. היא מנכ"לית של חברה, פרופסורית מוערכת או סתם מישהי שמאוד אוהבת ומצליחה בעבודה שלה. והיא, איך אומרים, עסוקה מדי לזוגיות. אותם משפטים חוזרים עצמם: "הזנחתי את התחום הזה", "הלו"ז שלי צפוף מדי בשביל להכניס מישהו", "אין לי זמן לכן באתי עכשיו" וכן הלאה. יש איזו הנחה כזו שבשביל למצוא זוגיות צריך זמן. שאהבה מגיעה אליך רק כשאתה משקיע זמן ואנרגיה עבורה. שבעצם כל התחום הזה של מציאת זוגיות הוא לא פחות מעסק, עבודה נוספת, ואם אין לי זמן לזה עכשיו, העסק לא יצמח. האומנם?

 

רווקה? הגיע הזמן שתפסיקי להאשים את הורייך

ממלכת הכיתה לרווקה בת 40

 

הדבר הראשון שאני אוהבת לעשות זה לנפץ את האשליה הזו. אני משקפת למגיעות אליי דבר מאוד פשוט: זמן אינו הסיבה שבגללה אין לך זוגיות. יכול להיות שברחת לעבודה, יכול להיות שאיפשהו בדרך היה לך קל יותר להתמודד עם שעורים ואתגרים בתחום המקצועי מאשר ללכת ולהתחיל תהליך בדיקה של מה תקוע לי בתחום הזוגי. או שאולי, לחילופין, מה שבער בך היה הגשמה עצמית (שזה מעולה!) ועכשיו, משהשגת את זה, את יכולה להתפנות לדברים אחרים. מה שבטוח, זמן הוא לא הפקטור שבגינו אין לך זוגיות.

 

המציאות מראה ההפך

אנשים שנמצאים במסלול של הגשמה עצמית נעשים יותר אטרקטיביים ויותר מצליחים גם בתחום הזוגי. איך זה ייתכן? פשוט מאוד. כשאני עושה את מה שאני אוהבת, כשאני עפה על החיים שלי ונמצאת במסלול של התפתחות, כשאני פועלת למען ומתוך היעוד שלי, האנרגיה שלי אחרת והסביבה שלי מרגישה את זה - משהו מבפנים וגם מבחוץ קורן ומסמן זאת החוצה. כי אנשים שמחוברים לייעוד שלהם הם מושכים יותר, ולכן אנשים רוצים להיות בקרבתם.

 

פעמים רבות, כשמגיעות אליי נשים כדי לעבוד על מציאת זוגיות, אני אומרת להן – "סטופ. את כבר יודעת מה הייעוד שלך בחיים האלה? האם את במסלול הגשמה עצמית?". משם אני מתחילה. כי ברגע שמסתנכרנים עם הייעוד שלנו מגיע שפע על כל צורותיו, כולל בתחום הזוגי. ואז העבודה העצמית היא לא ישירות על זוגיות, אלא על סיפוק והגשמה בחיים, ומתוך כך זה מגיע כמו קסם. ללא מאמץ.

 

 

יעוד והגשמה

יעוד הוא נושא עמוק שלרוב דורש זמן ועבודה כדי לברר ולנסח, אך באופן כללי, יעוד זה הדבר הזה שבאתי לעשות פה בפלנטה. בעצם שאלת הייעוד שלי באה לבקש לדעת למה הציבו אותי פה? מה יש לי לתת? וייעוד לעולם לא יהיה קשור אליי בלבד. הוא תמיד יגיע בהקשר סביבתי-חברתי. אחרי שמבינים מה היעוד שלנו בחיים - וזה תהליך מעצים מאוד, אפשר לבחור איך לבטא אותו. האם בעבודה? בחיים האישיים? בתחביבים? מציאת היעוד בחיינו חשובה וקריטית בעיקר בהקשר של מציאת זוגיות. כי איך אני יכולה למצוא בן זוג אם את הדבר הכי משמעותי על עצמי אני עדיין לא יודעת?

 

איך אני יכולה להחליט איזו עבודה לבחור או איך לנהל את חיי אם אני לא מחוברת למהות האמיתית שלי שמבקשת ביטוי? הייעוד שלי הוא חוט השני שעובר בין כל הפעולות שלי, ואם אני לא יודעת מהו, יכול להיות שהפעולות שלי לא יהיו מסונכרנות האחת עם השנייה בהרמוניה. במצב כזה נוצר חוסר איזון שבתחום אחד אני מאוד מצליחה ובשני לא. כי יעוד זה לא תפקיד, זו מהות.

אילוסטרציה קריירה (צילום: shutterstock)
יכול להיווצר מצב של חוסר איזון שבו את מצליחה מאוד בקריירה אבל לא בתחום הזוגי(צילום: shutterstock)
 

וזה מחזיר אותי לנשים שעסוקות מדי לזוגיות - לפעמים הבעיה היא בכלל הפוכה. לפעמים החדווה והעונג שנשים מקבלות מהקריירה שלהן מורידים את העניין בחיפוש אחר גורם חיצוני כמו בן זוג. ואז הן בעצם יושבות מולי ואומרות: "עד עכשיו זה לא עניין אותי, עד עכשיו לא העסיק אותי התחום הזוגי" - וזה העניין. זה לא שלא היה לך זמן, זה פשוט לא עניין אותך כי היית עסוקה בהגשמה עצמית, וזה מדהים! זה מצוין וזה בריא וזה מופלא מכל הבחינות! כנראה שמשהו בהגדרת הייעוד שלך התרחב לאחרונה, וכנראה שכעת הגיע הזמן לבטא את עצמך ואת ייעודך גם דרך התחום הזוגי.

 

צריך להבין שבתחום של התפתחות אישית יש כל מיני נקודות במהלך החיים שמהוות מקפצה, ולמעשה את הקפיצות הכי גדולות שלנו אנחנו נעשה מאינטראקציות עם בני אדם אחרים. אז הגעת לאן שרצית מבחינה אישית-מקצועית? את מסופקת? מהמם, עכשיו את מוכנה לשלב הבא, לקפיצה הבאה. וזה מאתגר ביותר, כי הקפיצה תמיד תהיה באינטראקציה מול בן זוג. אין אפס. אנחנו מתפתחים מחיכוך עם בני אדם אחרים.

 

אז אם אסכם, מציאת זוגיות היא לא פקטור של זמן. אפשר לעבוד 24/7 ועדיין להתאהב. מציאת זוגיות קשורה להכרות עם עצמך והמניעים שלך. היא קשורה להבנה של מה הייעוד שלי בחיים האלה, מה מניע אותי ומה הסיבה שאני קמה בשבילה בבוקר? תמצאי את התשובות לשאלות הללו ואת בדרך להבין את הסיבה שבגללה יש חוסר איזון בחייך.

 

אל תשקרי לעצמך שאת אשת קריירה שזוגיות לא מעניינת אותה. אם את קוראת את המילים האלה - זה מעניין אותך. אל תחשבי שתחום אחד נעלה יותר מתחום אחר, ותביני שאת יכולה להגשים את עצמך בכל התחומים בחייך, ושזה לא אמור להגיע האחד על חשבון השני - זה גם וגם וגם. הגשמת זוגיות לא זקוקה לזמן. היא זקוקה לחקירה, העמקה ולחיבור שלך לעצמך. אז מה הייעוד שלך?

 

ליגד גרנית פורת היא מדריכת חיים, מאמנת אישית מטפלת בריברסינג ומקימת הסדנה להגשמת זוגיות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Moran Artphotography
ליגד גרנית פורת. זמן הוא לא תירוץ
צילום: Moran Artphotography
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים