שתף קטע נבחר

צפו: חדר כושר המאפשר למבוגרים לחזור ללכת

למבוגרים הסובלים ממחלה או מסיבוכים בריאותיים המגבילים את יכולתם ללכת נפתח חדר כושר שמטרתו לחזק את השרירים, את טווחי התנועה, את שווי המשקל ולשפר את איכות החיים. "אני רוצה לחזור לטייל בעולם", אומר יצחק פסקין בן ה-77 שבעקבות נפילה במדרגות ביתו נמצא בכיסא גלגלים

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

  

 

עוד במדור 60 פלוס:

למנוע אוסטאופורוזיס: האימון שיחזק את העצם

בגיל 85: התפריט ששומר לאלוף ישראל על השרירים

זוגיות ואהבה: הסודות שרק בעלות ניסיון יודעות

 

המחקר תומך: אימון בחדר כושר משפר את איכות החיים

שושנה פתאל ויצחק פסקין הם רק חלק מהמבוגרים המגיעים לחדר הכושר המיוחד בנתניה במטרה לחזק את השרירים, להגדיל את טווחי התנועה ולשפר את איכות חייהם.

 

"בחדר הכושר שלנו אנו אנחנו מחזקים שרירים כמו שמחזקים בכל חדר כושר רגיל", אומרת בתשי בן עוזיאל, מאמנת גופנית ומנהלת המרכז לספורט שיקומי במכללה האקדמית בוינגייט "העבודה על טווחי התנועה, שיווי המשקל ופונקציות נוספות עוזרת להם בתפקוד היום יומי".

 

"בני הגיל המבוגר הסובלים ממגבלה פיזית נמצאים בסיכון גבוה לפגיעה ממחלות מטבוליות ומחלות לב-ריאה, יתר לחץ-דם, כולסטרול והשמנת יתר" מסבירה ד"ר אילת דונסקי, ראש המגמה לפעילות גופנית ובריאות בגיל המבוגר במכללה האקדמית וינגייט.

 

"לכן, קיימת חשיבות גבוהה להגדלת שיעור ההשתתפות בפעילות גופנית ומנגד לצמצום התנהגות יושבנית ככל שניתן. בנוסף לכך, יש לכלול מרכיבים לשיפור כוח. בעבר חששו שאימונים מסוג זה יובילו לעלייה בקשיחות השרירים, ולירידה בטווחי התנועה".

 

ד"ר דונסקי מצביעה על שורת מחקרים שבוצעו לאחרונה אשר מראים כי אימוני כוח, למרות החששות שהיו בקרב אנשי המקצוע בעבר, הם אלה שיגרמו לשינוי המכריע ביכולות הגופניות של בני הגיל המבוגר. 

 

"לאחרונה בוצעו מחקרים שממצאיהם מעידים על כך שההיפך הוא הנכון. אימוני הכוח, בעיקר אלו שנעשו באופן מבוקר בחדרי כושר ייעודיים, ומדגישים תנועות בטווחים גדולים, הובילו לשיפור בתהליכי חילוף החומרים בגוף, הובילו לעלייה בטווחי התנועה, הובילו לשיפור תפקודי הלב והריאות ושיפרו באופן כללי את איכות החיים של המשתתפים".

 

"חשוב לזכור", היא מוסיפה "שבאוכלוסייה זו חשוב להתמיד בתכנית האימונים, כדי לשמר את ההישגים".

 

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
אימון כוח בחדר כושר משפר את איכות החיים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים