שתף קטע נבחר

כשאני מצלמת זוגות אני שוכחת מהלב השבור שלי

לא קל לצלם זוגות ביום הכי רומנטי ומאושר בחייהם, בזמן שאת מתמודדת עם שברונות לב ועם העובדה שאת עדיין רווקה. צלמת החתונות, שני צדיקריו, מודה בקושי ובפרדוקס שהמקצוע מזמן לה: "מצד אחד, אני כועסת ועייפה מהאפליקציות, ומצד שני, אני רואה מול עיניי זוגות שהכירו שם ושזה הצליח להם. להיות יום אחד ממש מבואסת ובאותו ערב לקבל מנה גדושה של אופטימיות, גורם לי להאמין באהבה יותר מתמיד"

שני צדיקריו (צילום: נטלי שור)
שני צדיקריו. לא לחוצת חתונה(צילום: נטלי שור)

כשהצלמת שני צדיקריו מתכתבת עם מישהו חדש שזה עתה הכירה באחת האפליקציות, תמיד עולות שתי שאלות: "מה את מצלמת ומה האינסטגרם שלך?". שני כבר למודת ניסיון ולא ממהרת לתת מיד את הלינק לחשבון שלה. הסיבה? מדובר באחת מצלמות החתונה הפופולריות בישראל, והחשבון שלה, כפי שוודאי ניחשתם, כולל בעיקר זוגות מאושרים בשלל פוזות רומנטיות. "יש גברים שהצצה לאינסטגרם שלי מלחיצה אותם", היא מודה. "היא נותנת להם את הרושם שאני 'לחוצת חתונה', ושאני בטח רוצה חתונה עכשיו ומיד. אז זהו, שלא. הכול טוב ותאמינו לי, כשאני אתחתן זה לא יהיה כזה ביג דיל".

 

אני, הצעירה והחילונית, התאהבתי בגבר דתי

מנכ"ל אוקיי קיופיד: "הימנעו מלשלוח 'היי' כהודעה ראשונה"

 

שני (33) מתגוררת בתל אביב ומספרת שהיא יצאה עם בחורים לתקופות קצרות ושהיו לה מערכות יחסים, אבל שום דבר מזה לא הפך לרציני מדי. "עדיין לא הגעתי עם אף אחד לשלב שבו אנחנו מחליפים סטטוס בפייסבוק וגרים יחד. יש אוטופיה כזו של ללכת ביחד לאיקאה אבל גם זה עדיין לא קרה", היא מודה בצער. "גם גברים שאני מדברת איתם לפעמים באפליקציות אומרים לי שהם לא יוצאים עם רווקות תל-אביביות, ואני מנסה להבין מה זה אומר. החיים שלי הם ההפך מכל מה שנחשב ל'תל אביבי'. להיות 'רווקה תל-אביבית' מבחינתי זה לחיות בעיר כיפית, ליד דברים שקרובים לי לבית ולבלות לצד החברים שבשכונה. ועדיין, אעדיף ערב נעים בבית עם חברים מאשר לצאת כל ערב ולרקוד על הבר".

 

לפני כמה חודשים פרסמה שני פוסט שבו היא פתחה את הלב ודיברה בכנות על הכמיהה שלה לאהבה, או כפי שהיא מנסחת זאת "עשיתי שר (שיתוף, ט.ג) ללב שלי". הפוסט הפך לוויראלי עם כמעט 3,000 לייקים ויותר מאלף שיתופים, אבל שני מתחרטת על המועד שבו פרסמה אותו. "זה היה בטיימינג ממש גרוע", היא אומרת.

 

למה?

"זה בדיוק באמצע עונת החתונות ולא היה לי זמן לצאת לדייטים. פנו אליי המון בחורים, ולא צפיתי את כדור השלג שזה ייצור. אפילו אנשים עצרו אותי ברחוב ואמרו לי, 'היי! זאת את! הבחורה מהפוסט!'. יצאתי בעקבותיו לכמה דייטים שונים, כאילו שאני אנה ארונוב שמחפשת אהבה מדייט לדייט. רק שבניגוד אליה לי זה לא הצליח. זה כן חידד לי מה אני מחפשת ומה אני לא".

 

את צלמת מאוד מבוקשת בתעשייה. שמעתי שיש זוגות שמחכים בתור ומוכנים להתגמש בתאריך החתונה שלהם רק בשביל שתצלמי אותם. איך הגעת למעמד הזה?

שני מתכווצת במקומה. "אני תמיד נבוכה מזה, אני לא יודעת איך להכיל את זה... כשהתחלתי ללמוד צילום במכללת ספיר, התחלתי לעבוד בצילומים של אופנה ויחסי ציבור. יום אחד קבלתי טלפון מפתיע מצלם חתונות שהיה חייב SOS צלמת שנייה לאירוע שאותו הוא צילם וככה נחשפתי לעולם הזה. רק שאז, בלימודים, צילום חתונות היה נחשב למשהו שעושים רק בשביל הכסף. היום אני בדעה הפוכה - צילום חתונות זה ממש לא בשביל הכסף. אז מפה לשם, באתי לעבוד בחתונה והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. זה כמו כשאת רואה מישהו ואיכשהו את יודעת שהוא האחד שלך? אז זה מה שקרה לי".

שני צדיקריו (צילום: קרני גלנצנן)
שני צדיקריו. באה עם הלב שלה כמו שהוא(צילום: קרני גלנצנן)
 

תתארי לי את הרגע הזה.

"היה שם ניצוץ. הבנתי שיש בחתונות סוג של מהות. זה פיק של הרבה דברים בחיים. זה השיא של האהבה הזוגית, הצהרה פומבית של אהבה. כשזוג מתחתן הוא למעשה מראה את הווליום של האהבה שלו. חתונה היא הווליום הנכון ללב - לא גבוה שצורם באוזניים ולא נמוך".

 

מה את עושה במצבים בהם את שבורת לב או כשאת נמצאת בתקופה שבה גובר התסכול על חיי הרווקות שלך, ואין לך ברירה אלא לשים על עצמך את הפנים הנחמדות ולצלם זוגות מאוהבים עד מעל הראש. מה זה מעורר בך?

"קודם כל, אני תמיד עושה 'קאט'. ברגע שאני מחליפה לכובע הצלמת - אני צלמת! אבל זה כן פוגש אותי במקומות הקטנים והכואבים שלי, שגורמים לי לתהות ולשאול - למה עדיין זה לא קורה לי? מתי יגיע תורי?"

 

קרה שאת מקנאה לפעמים או שקשה לך לפרגן לזוגות שאת מצלמת?

"אני מקנאה להם, לא מקנאה בהם, יש הבדל. אני לא יכולה לשלוט ברגשות שלי, אבל זה כן יכול לכאוב לי אם אני בסיטואציה כזו. חשוב לי להדגיש שבשביל לצלם זוגות, אהבה וזוגיות - זה בלתי אפשרי להיות צינית. אפשר להיות ציני בפוליטיקה או במקומות אחרים, אבל במקצוע הזה אין מקום לציניות. צילום זוגות ביום המאושר בחייהם הוא בדיוק המקום שבו הלב צריך להיות פתוח עם כל החיישנים".

 

כלומר?

"אני עובדת מהרגש, גם אם זה אומר לבוא לצלם בחתונה כשהלב שלי פצוע ומדמם ואני עצובה. לא ירגישו את זה עליי - להפך, אבל אני כן באה עם הלב שלי כמו שהוא. אני תמיד מפרגנת כי דווקא בנקודות האלה אני מבינה שאני אוהבת את מה שאני עושה".

 

קרה שבכית מול זוגות שצלמת ושהם ניחמו אותך?

"שאין לי אהבה? לא! ממש לא! אבל כן היה דיבור שיכירו לי משהו בחצי צחוק. זה מרגש אותי שביום חתונתם הם רוצים להכיר לי מישהו. לבכות מול זוג זה לא מקצועי. זה המקום שבו המקצועיות שבי לא תיתן לזה לקרות. גם אם אהיה עצובה באותו הרגע, לא יראו את זה עליי. לא לדאוג לי, אני שמחה ומאושרת בחיי".

שני צדיקריו (צילום: שני צדיקריו)
זוג ששני צילמה. "בבוקר אני מבואסת ואז אני מקבלת מנה גדושה של אופטימיות"(צילום: שני צדיקריו)
 

בתוך כל הפרדוקס הזה - איך את מתייחסת ליום החתונה עצמו?

"אני מתמודדת עם הפרדוקס שגם אם יש רגעים קשים בפן האישי שלי כרווקה, דווקא ביום עצמו יש בי המון אופטימית. דרך הזוגות שאני מצלמת אני כל הזמן רואה את הפוטנציאל באהבה. אבל ברור שיש פה פרדוקס: מצד אחד, אני כועסת ועייפה מהאפליקציות, ומצד שני, אני רואה מול עייני את הזוגות שהכירו שם ושזה הצליח להם. להיות יום אחד ממש מבואסת ובאותו ערב לקבל מנה גדושה של אופטימיות, גורם לי להאמין באהבה יותר מתמיד".

 

את עוד מתרגשת מחתונות?

"כמובן! אני בכיינית לא קטנה שמתרגשת מכל חתונה כמעט שאני מצלמת. יש לי כל כך הרבה סיפורים כמו חתונה של מישהי שסבתה בת ה-93 נכחה שם, ואני חושבת על סבתא שלי ומתה שגם היא תראה אותי ככלה".

 

  

מה הדבר העיקרי שלמדת מזוגות שצילמת?

"אני לומדת בעיקר שאוקיי קיופיד - עובד! הרבה פעמים, כשאני שואלת זוגות איך הכרתם והם עונים לי, 'דרך אוקיי-קיופיד', אני מבינה שזה אשכרה עובד למישהו. אז אין ספק שזה נותן לי אמונה באפליקציות. עוד דבר רציני שאני מבינה הוא שלפעמים צריכים להיפטר מתפיסות שגויות או מכל מיני חוקים שיש לנו בראש בנוגע לזוגיות ומערכות יחסים".

 

למה הכוונה?

"אני בחורה גבוהה, אז מראש תמיד חשבתי שאני רוצה מישהו גבוה ממני, אבל זה לא בהכרח אומר שלא אהיה מאושרת עם מישהו בגובה אחר. כשאני פוגשת זוגות אני רואה איך הלב שלהם היה מספיק פתוח לאדם הנכון".

 

ומה עוד את לומדת באופן כללי על אהבה?

"שבסוף זה קורה. יש זוגות שאני אומרת להם שהם עושים יח"צ טוב לאהבה וככה אני רוצה את זה גם: יש בניהם מתח שאפשר לחתוך בסכין. איך שהגבר מסתכל על הבחורה... אני כמהה לזה. בכל ערב אני בסרט דיסני של עצמי, וזה נותן לי תקווה".

שני צדיקריו (צילום: שני צדיקריו)
זוג ששני צילמה. "יש זוגות שמנסים לשדך לי"(צילום: שני צדיקריו)
 

מנסים להכיר לך בזמן האירוע עצמו?

"כן. יש כאלה שמנסים, אבל אני בכלל במוד עבודה. אבל נו באמת, את היית רוצה להכיר את בעלך כשכולו שיכור? למרות שאי-אפשר לדעת. בואי נגיד שאני שמה אודם כשאני באה לצלם".

  

אבל עם כל ההתעסקות הזו – זה בכלל לא עושה אותך לחוצת חתונה?

"המילה לחוצה לא נכונה. אני ממש לא לחוצת חתונה, אני פשוט צמאה וכמהה לחיבור זוגי ולחוויה הזו שהלב שלי יתחבר ללב אחר. שייפלו לי האוזניים מרוב חיוכים... שיהיה לי מישהו להכין לו קציצות".

 

מי יצלם את החתונה שלך?

"לא לדאוג בקשר לזה, דווקא כאן יש לי רשימה מסודרת של אנשים שישמחו לעשות את זה".

 

 

יש לך טיפים לזוגות מאורסים שמתרגשים לקראת צילומי החתונה שלהם?

"כשאתם בסיטואציה הזו - זכרו שאתם ברגע שבו הכול כל כך שלם. אתם הכי יפים בעולם באותו רגע, אתם הכי מאוהבים שיש, ושום דבר מעבר לזה לא חשוב. גם לא אם למישהו מכם יש פטרוזיליה בין השיניים".

 

אני מאחלת לך שיגיע הרגע שבו תביני מה הרגישו אותם זוגות שעמדו לפני העדשה שלך.

"מותר לי לבכות מהמשפט הזה?".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרני גלנצנן
שני צדיקריו. רווקה במקצוע רומנטי
צילום: קרני גלנצנן
חתונות
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים