שתף קטע נבחר

"ישראל אנטישמית"

שבוע האפרטהייד שנערך באוניברסיטת קולומביה הוביל איתו עוד שיאים חדשים של הסתה ותמונת מציאות מטעה ומדאיגה. אופיר דיין מדווחת מהקמפוס

 

לא מזמן התקיים באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק "שבוע האפרטהייד הישראלי". כנהוג בשבוע זה, פעם בשנה, במשך שבוע שלם, עומדות התנועות האנטי-ישראליות עם חומה במרכז הקמפוס ומכפישות את ישראל ולא בוחלות בשקרים בוטים על מנת לגרום לטיעונן להישמע אמין יותר. אך השבוע הזה לא היה כקודמיו, השנה, התנועות האנטי-ישראליות צירפו לתערובת מרכיב חדש, אנטישמיות.

 

על מנת לקדם את השבוע ואת האירועים הנלווים אליו, הוציאו הארגונים האנטי-ישראלים כרזות אותן תלו בבניינים השונים ברחבי הקמפוס. במבט ראשון, הכרזות לא נראות משונות, נראה בהן ילד פלשתיני רץ לאורך חומה, שאמורה לסמל את גדר הביטחון הישראלית, כשהוא זורק לאחור פחית צבע, איתה רסס על החומה, לעבר חייל ישראלי הרודף אחריו.

 

- ()

 

במבט מעמיק יותר, ובעיקר כאשר נתקלים בכרזות הצבעוניות, ניתן בקלות לזהות שעל ראשו של החייל, מבצבצת מהקסדה, בליטה אדומה ושפיצית במיוחד, בליטה שלרבים מהתלמידים היהודים, ואף הלא יהודים באוניברסיטה, נראתה כמו קרן. זה לא חדש שציורים אנטישמים מציגים יהודים כבעלי קרניים אבל זה כן חדש שזה קורה באוניברסיטה בלב ניו יורק בשנת 2019.

 

כאשר הארגון שאני עומדת בראשו, סטודנטים תומכי ישראל, התלונן לאוניברסיטה על הכרזה, נענינו בשתיקה, וכאשר מערכות חדשות אמריקאיות החלו לדווח על הנושא, התגובה מצד התנועות שהפיצו את הכרזה הייתה שאנחנו מאשימים אותם האשמת שווא. הכרזות, למרות אי הנוחות והנזק שגרמו לרבים, נשארו תלויות ברחבי האוניברסיטה.

 

- ()

השבוע לא הסתכם במיצג ברחבה המרכזית של הקמפוס, אלא לווה באירועים בערבים. באחד האירועים האלה נתן פרופסור ג'וזף מסד, פרופסור בעל קביעות באוניברסיטה, הרצאה על "פרו-ציונות ואנטישמיות". במהלך ההרצאה טען מסד שהתנועה הציונית מראשיתה תמכה באנטישמים כל עוד זה הועיל לה ושמדינת ישראל היום ממשיכה לתמוך באותן אידיאולוגיות מעוותות, כל עוד זה משרת אותה. עוד הוסיף שיהודי הונגריה נזנחו למות על ידי הציונים מכיוון שרצו להתקרב לממשל ההונגרי. העברית, כך על פי מסד, היא ניסיון אנטישמי של התנועה הציונית למחוק את התרבות של יהודי אירופה, שלהם שום קשר עם ארץ ישראל.

גולת הכותרת של אותה הרצאה הייתה הטענה שהקורבנות האמתיים של האנטישמיות היום הם לא יהודים אלא מוסלמים.

 

הניסיון למצב את האנטישמיות כסכנה לקבוצות אחרות וכאידיאולוגיה משלימה לציונות, הוא לא רק מוטעה אלא מסוכן.

זה מתחיל באקדמיה, ימשיך לשיח בין הסטודנטים, ומשם ישירות לשיח הציבורי, בו תתקבע הדעה שיהודים כבר לא נרדפים בעולם, שהיהודים בעצם הם האנטישמים. משם הדרך קצרה לרדיפה ואפליה נגד יהודים.

עלינו להיזהר. עלינו להתקומם נגד אמירות ואנשים מסוכנים אלה עוד לפני שדעתם נהיית הרווחת. לפני שזה נהיה מסוכן.


פורסם לראשונה 25/04/2019 06:06

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים