שתף קטע נבחר

להימשך דווקא לזה שלא עושה לך את זה

בניגוד מוחלט לאלה שישר מקפיצים לנו את הדופק ומדליקים לנו את הצורה, יש לא מעט אנשים שהם שקופים עבורנו. אנחנו לא רואים אותם, לא סופרים אותם ובטח ובטח שלא לוקחים אותם בחשבון כבני זוג פוטנציאליים. אלא שלמרבה ההפתעה, דווקא הם יכולים להיות האהבה שתמיד חלמנו עליה

זוג סקסי משדר תשוקה (צילום: Shutterstock)
לא חשבתי שאוכל להימשך אליך בכלל(צילום: Shutterstock)

קרה לכם פעם שנכנסתם לאולם מלא באנשים ובו ברגע קלטתם את העיניים של מישהו מהצד השני של האולם, עוד לא הורדתם את התיק והלב שלכם כבר התחיל להעלות דופק בלי להתבלבל? סיכוי סביר שבשלב הזה כבר תתחילו לספר לעצמכם שהנה, מצאתם את הנפש התאומה שלכם, ואני באמת לא רוצה להיות הורסת שמחות, אבל אני יכולה להבטיח לכם שאם תתקרבו עוד קצת ואם תדליקו גם את האור, תגלו שמצאתם בול את אמא או אבא שלכם. 

 

זה לא במקרה, הגילוי עריות הזה. כשאנחנו מבינים את המכניקה מאחורי הקלעים, אנחנו מבינים שככה אנחנו פשוט מתוכנתים. מוח הזוחלים שלנו, אותו חלק קדמון וערמומי בתוכנו, מכוון אותנו בדיוק לשם. זאת השאיפה הכמוסה והלא מודעת שלו - הוא רק רוצה לשחזר את מה שהוא מכיר, גם אם מה שהוא מכיר זה דחייה וכאב.

 

בניגוד מוחלט לאלה שישר מקפיצים לנו את הדופק ומדליקים לנו את הצורה, יש לא מעט אנשים שהם שקופים עבורנו. הם יכולים להיות כריזמתיים, חברותיים, מצליחים, מלאי קסם וחן אישי. הם פשוט שקופים עבורנו, עבור המוח הזוחל שמתוכנת לחפש פרופיל מסוים ולהתעלם לחלוטין מכל השאר. זה יכול להיות אותו בחור בעבודה שתמיד רץ לפתוח לך את הדלת בהתרגשות כשאת מגיעה, או החנון המתוק שמעריץ לך ת'צורה. אולי זאת השכנה מלמטה שבכלל לא שמת לב שכבר שנתיים גרה בבניין, או כל אחד אחר שהוא שקוף עבורך.

 

אנחנו לא רואים אותם, לא סופרים אותם ובטח ובטח שלא לוקחים אותם בחשבון כבני זוג פוטנציאליים. אלא שלמרבה ההפתעה, דווקא הם יכולים להיות האהבה שתמיד חלמנו עליה. אבל איך זה יכול להיות, וכמה סיכוי בכלל יש לקשר כזה, אם לא קפצנו והתרגשנו ממנו בשנייה הראשונה? אם אתם שואלים אותי, סיכוי גדול. תמשיכו לקרוא וגם תבינו למה. 

 

מוח הזוחלים

ההידלקות הראשונית מגיעה ממוח הזוחלים ולאו דווקא מהמקומות הבריאים שלנו. המשיכה הראשונית מגיעה לא פעם מהפתולוגיות מהם אנחנו שואפים להיגמל, מהחלקים המכורים לריגוש וסבל, חלקים אשר למרבה הצער מונעים מאיתנו לחוות אהבה של אמת. אני למשל, הייתי מכורה לדחייה. אלופת עולם בריצה אחר הבלתי מושג, הענף הכי קרוב לספורט בו עסקתי. כמו כרוניקה ידועה מראש, נדלקתי תמיד על מה שלא היה מושג עבורי, או על מה שחשבתי שהוא בלתי מושג עבורי, וככה שחזרתי פעם אחר פעם דחייה, סבל וכאב. מוח הזוחלים שלי פשוט היה מתוכנת ככה.

 

אז איך נגמלים? ומה החלופה? להתאהב כמו ברשימת מכולת? הרי לא יעלה על הדעת לוותר על מיניות ותשוקה. הם הדלק לחיים מלאי משמעות ובריאות. זוגתי שתחיה אף מרחיקה לכת וטוענת שמשיכה מינית היא הדבר הכי חשוב בקשר, ושבלעדיה הזוגיות לא תשרוד את ערמת הקשיים שעוד מחכים לה בהמשך הדרך. המיטה שלנו היא המקום בו אנחנו מסוגלות לשכוח הכל, לסלוח, לגשר על הפערים ולהשתולל, כך שהדבר האחרון שאני מנסה להגיד לכם זה לוותר על סקס משובח או על המיטה כמגרש משחקים.

פריידי מרגלית וזוגתה (צילום: מילי סטודיו לצילום)
פריידי מרגלית וזוגתה. "אהבת האמת שלי לא הייתה האוטומט שלי"(צילום: מילי סטודיו לצילום)
 

יבוא לך דינה, יבוא

"משחק השקופים" - אני קוראת למשחק שילמד אתכם לראות את אהוביכם בצבע אחר. התלמידים שלי, שרבים מהם כבר זכו באהבת אמת, מספרים שהמשחק הזה שינה את חייהם. המטרה במשחק הזה היא לסמן ולזהות אנשים "שקופים" שבדרך כלל המוח מתוכנת להתעלם מהם. הוראות המשחק פשוטות למדי וכל אחד יכול לשחק. איך מתחילים? ובכן, בפעם הבאה שאתם נכנסים לחדר, אולם, כיתה, מקום עבודה או כל מקום אחר הומה אדם, אתם מתיישבים ועוצמים את העיניים. הפעם, בניגוד לאוטומטים שתופסים את עיניכם, ולאנשים שבדרך כלל "עושים לכם את זה", אתם מכבים לרגע את המסך.

 

תוך כדי שאתם בעיניים עצומות, כוונו את המיקוד שלכם, את הספוט הפנימי, על אנשים שעד כה לא ראיתם. ממש במודע בחרו לראות את ה"משעממת" שדואגת להכל מאחורי הקלעים, את המשנה למנכ"ל שמתרוצץ ובשקט דואג לכולם, את הבחור שעד לפני רגע רצית שיעלם לך מהמחלקה סתם כי החיוך שלו עצבן אותך, או את השכנה מהקומה למטה שכלל לא הבחנת בקיומה. הדליקו אותם במסך שבראשכם והתבוננו בהם כצופים, בשקט ובפליאה. אני אומרת לכם באחריות מלאה שלא תאמינו מה עתיד להתרחש בחייכם כשתתחילו לתרגל תשומת לב לאנשים השקופים.

 

 

אני הייתי בתדהמה תקופה ארוכה כשגיליתי את כל האנשים השקופים שלא הייתי רגילה לראות, כמו עוד מימד שעד כה היה נסתר מפניי. אגב, כך מצאתי אני את אהבת האמת שלי, שלגמרי לא הייתה "האוטומט" שלי, וכמוני עוד המוני תלמידים שכבר היו מוכנים לברוח מהדייט או מהקשר, אבל ברגע האחרון הסכימו לתת לזה עוד הזדמנות. אגב, אם כבר מצאתם את האחד או האחת, משמע שכבר "שמתם לב" אליהם על לוח המשחק, אך זה עדיין לא מקדם אתכם אל עבר המיטה. גם לכם אני אומרת את אותו הדבר: "יבוא לך דינה, יבוא". זהו שם קוד ל"תנו לזה זמן".

 

קחו את הזמן להכיר ולהתאהב בחלקים אחרים שאינם בקליפת המוח החיצונית. אם עד היום נמשכתם למראה או טיפוס מסוים, זה לא אומר שאתם לא יכולים לשנות את התוכנה. בדיוק כמו בסנפצ'אט, הוסיפי לו פילטר עם גוון קצת אחר, סקס אפיל וכוח גברא. גם אתה, "פלטר" אותה בצבע חי, ואם אפשר אז גם עם קצת שובבות ותלתלים. כנסו למיטה והפעילו את כוח הדמיון שלכם. הלבישו (או הפשיטו) את בני הזוג באנרגיה שבא לכם לחוות מהם ולהרגיש. תני לו את תפקיד "החסון והשרירי", גם אם כרגע נראה לך ששרירים ממנו והלאה. חבק אותה והרגש את חמוקיה עד שתרגיש בראשך את עסיסיותם.

 

לא מדובר פה בסתם לפנטז. קוראים לזה "לעשות התאמות בין אונות המוח הקדמיות לחלקים הזוחלים השוכנים בעומקי מוחנו". אנחנו מתחילים חפיפה ביניהם, ומלמדים את עצמנו להחיל את "הפנטזיה" ולהפוך אותה למציאות. בהתחלה אולי הם ירגישו פחות צבעוניים ומרגשים, אבל זה לא באמת "הם", זה המוח שלכם שפשוט רגיל ונמשך לפתולוגיה מהסוג שהוא מכיר מהבית. תנו לזה זמן, זה כל מה שאני מבקשת. זה שלא נדלקתם כבר בשבריר השנייה הראשון לא אומר שאין כאן משהו ראוי ששווה להציץ לתוכו.

 

היכרות עם "השקופים" - משמעה היכרות עם חלקים חדשים במוחכם. חלקים שאתם עשויים לאהוב בעצמכם הרבה יותר מאלה שהכרתם עד היום, שלא נדבר על כך שאתם הולכים להכיר את אהבת חייכם. רק בשביל זה שווה ללמוד את המשחק החדש, לא?

  

פריידי מרגלית היא מייסדת תפישת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. לאירוע "לצאת מהמטריקס" הקרוב לחצו כאן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
לתרגל את המוח להימשך לאנשים השקופים
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים