שתף קטע נבחר

חגיגת קיץ ישראלית

האביב אמנם רק התחיל אבל כולנו יודעים שהגיע כבר הזמן לבחור לילדים תכניות קיץ. אם התלבטתם בין מסגרת ישראלית לאמריקאית, בין אמריקה לישראל, הכירו את הפתרון שמפגיש בין שני העולמות

שמחה רבה שמחה רבה אביב הגיע ולא רק חג הפסח בא. העונה הפרחונית היא גם הטיימינג הנכון להזדרז ולשריין מקום במחנות הקיץ. ההתלבטויות הן אדירות. מחנה לינה או קאמפ יומי, קרוב הביתה או כמה שיותר רחוק, מסגרת יהודית או מסגרת מקומית ושאלת השאלות- ישראליות או לא להיות?

כשאנחנו חושבים על פעילות לחופש הגדול, אנחנו מיד חושבים על תרבות הקיץ הישראלית. המורל, הלחמניה, הגיבוש, הערכים שמתקבעים הלכה למעשה. אם עד עכשיו נאלצנו לשלם מחיר יקר מאוד בשביל לתת לילדים את הטעימה מכל אלו ולשלוח אותם לפעילות קיץ בישראל, השנה מגיע קאמפ ישראלי עד אלינו.

כבר כמה שנים שישראלים מקומיים שולחים את ילדיהם למחנות קימאמה בישראל. השנה החליטו בארגון "בראשית" לחבור לצוות המחנה ולהקים את השלוחה האמריקאית למחנה הישראלי לילדי ניו יורק, ניו ג'רזי והסביבה.

 

אבי כהן, נטלי בלכר, וקרן אדלר, כולם ממקימי ארגון בראשית בניו ג'רזי, יובילו את פעילות מחנה הקיץ כנציגי הארגון. "אני כבר 14 שנים בארה"ב", מספרת לנו נטלי. "הגעתי לרילוקיישן מטעם העבודה עם תינוק והיום אנחנו עם שלושה ילדים בנים". אחרי 17 שנים באמדוקס, בלכר מספרת שכעת "היא מתמקדת בנשמה, שזה בראשית".

 

ארגון בראשית שקם לפני כשמונה שנים התחיל בשיחות סלון של הורים מקומיים שתהו מה חסר כאן באמריקה כדי להפוך אותה לבית, בית ישראלי. "תהינו מה חסר לנו, בעיקר מה יאחד וייחד אותנו כישראלים באמריקה וייתן לנו את תחושת הילדות, כמו זו שהייתה לנו בישראל. רצינו שהילדים שלנו יוכלו ללמוד עברית ממורים שלא ידברו איתם במבטא אמריקאי וידברו איתם על תרבות וחוויות ישראליות, חוויה ישראלית יהודית שמעוגנת בחיבור למדינת ישראל ולשפה העברית, כזו מוכרת לרבים מאיתנו."

 

מה שהתחיל כאפטר סקול אליו מגיעים פעמיים בשבוע, המשיך והתרחב והיום, שנים אחרי, הארגון מציע מגוון של תכניות, הרצאות, מפגשים וכעת, בשותפות עם קימאמה, גם מחנה. "החיבור לקימאמה היה ממש טבעי", הם מודים. "הוא נעשה קודם כל מנסיון אישי", מספרת נטלי. "אני שלחתי את הילדים לחוויה בלתי נשכחת בישראל בקימאמה. חשבנו שזה כזה מדהים, וכל כך מתאים למטרות שלנו ולחוויה שאנחנו רוצים להעניק לילדים שלנו, אז למה לא להביא את זה לכאן?

"בראשית כבר עשתה מחנה בעבר", מספר לנו אבי כהן. "בשבילנו זה אסטרטגי. קימאמה זה מושלם. אנחנו עובדים שנים עם ארגונים יהודיים ואנחנו וקימאמה זה אותו ראש. יש כאן הדדיות, חיבור טבעי עם מטרה משותפת."

 

- ()

- ()

 

קאמפ קימאמה, המחנה שהפך למסורת ישראלית פופולארית מגיע לחוף המזרחי של ארה"ב. אבישי נכון, מנכ"ל קימאמה, מספר לנו איך הכל התחיל: "מאז 2004 קימאמה עובר שינויים ופיתוחים משנה לשנה עד שהגיע למקום המדויק שבו הוא נמצא כיום, כאחד הקאמפים הישראליים היוקרתיים והמגוונים ביותר.

בשנים האחרונות קימאמה הקימו גם מחנות חורף וקיץ בין השאר באוסטריה, איטליה, ברצלונה, ונציה ואפילו באיים הקנאריים. בישראל מתחזקים כמה קאמפים מקבילים, רווים בתכניות שונות ומגוונות לילדים של היום.

 

מנכ"ל קימאמה, אבישי נכון, עבר לכאן בשנה שעברה להגשים את החלום הזה ובעיקבות רצון משותף, מטרות וערכים זהים, השותפות יצאה לדרך כשבמסגרתה שזורים כל היתרונות שקיוו לייבא מישראל. "כשהגעתי לכאן נוצר קשר עם צוות בראשית שדיברו על חסך בדיי-קאמפ ישראלי כאן. סיפרתי להם שלי מאוד חשוב להקים כאן תכנית דומה לזו שאנחנו מפעילים בישראל. למעשה, הפגישה שלי עם צוות בראשית הייתה הפגישה הראשונה שלי כאן. שאלתי מה הם רוצים", הוא מספר ומתאר כיצד החלום התגבש למציאות. "הם רצו עברית, רצו מדריכים מישראל, שיהיה אוכל כשר, בריכה, פעילויות, כיף וראיתי שאפשר לסמן וי על כל מה שהם ביקשו."

החלום יצא לדרך וקימאמה של החוף המזרחי מצא בית. "איתרנו מתחם שמשרת את הקהילה באלפיין, 40 דקות מהעיר. יש שם בריכת שחיה, מדשאות, מגרשי ספורט. מאחר וזה מתחם יוקרתי של הצופים המקומיים, כל האישורים ומנגנוני הבטיחות כבר מתוכננים ומתופעלים שם היטב."

כדי להתחיל צריך ראש, ואבישי מגדיר את הדרישות שהציבו לניהול המחנה: "היה ברור לנו שאנחנו צריכים מנהל מחנה שפיץ, חיפשנו מנהל מחנה של קימאמה ומצאנו את שי רזניק".

 

שי גדלה בצפון בישוב קהילתי בגליל. "כל חיי הייתי בתנועות נוער וקייטנות ביישוב. אחרי הצבא חיפשתי מקום של חינוך והדרכה ונתקלתי בקימאמה. לקח לי פחות מחמש דקות להבין שהגעתי למקום שבמסגרתו ארצה לנתב את חיי הבוגרים", היא מספרת לנו. "הדרכתי, ריכזתי, בדרך גם עשיתי תואר בעבודה סוציאלית, ועדיין, כל קיץ, לא העזתי, אפילו שהיו לא מעט מבחנים באותה תקופה, לפספס את הקיץ בקימאמה." עם סיום התואר עבדה רזניק עם נוער ישראלי בסיכון, וגם מהעבודה הזו לקחה ימי חופש כדי להגיע לקימאמה. "כשאבישי הגיע עם ההצעה הזו, לעבור לנהל את המחנה בניו יורק, אמרתי בטח. גם את בראשית הכרתי דרך ההורים של ילדי המחנה".

 

מחנה קימאמה-בראשית כבר מוכן לקליטת הילדים: "אנחנו צוות פעולה, צוות מקצועי של קימאמה שביחד עם צוות היגוי של בראשית עובדים שעובדים בלי הפסקה כדי להרים את מחנה הקיץ הכי מושלם שיש. יש לנו חמ"ל מטלות וכל אחד מעניק מהידע והניסיון שלו. אנחנו קבוצה של ביצועיסטים, כל אחד בתחומו ולנגד עינינו הכמיהה לייצר את החוויה האולטימטיבית לילדים שלנו בקיץ הקרוב."

 

צוות קמאמה התחיל בהקשבה. הם שוחחו ובדקו עם הורים מקומיים, מה הציפיות, התקוות והשאיפות הגדולות שלהם מקייטנת הילדים. בהתאם לכך, עוצבה התכנית המיוחדת. "תפעול ולוגיסטיקה חייבים להיות בהתאם לסטנדרטים המקומיים" מסביר נכון. "אנחנו מבאים 18 שליחים של הסוכנות והם מהווים את בסיס ההדרכה. צוות טוב ובוגר. שי עובדת עם צוות מקומי ששוהה כאן, סטודנטים ישראלים בוגרי תנועות נוער וכל השחקנים המרכזיים בעולם היהודי ואיתם אנחנו עובדים".

 

קימאמה הוא אמנם עסק אבל המטרה הייתה לפני הכל לשרת את הקהל הישראלי שרעב כל כך לחיזוק התרבותי והחוויתי של ילדים הישראלים המתגוררים מעבר לים. לכן, מספרים בראשית, הופתעו כשגילו שגם בכל הנוגע לתשלום, קימאמה הקשיבו לצורכי הקהל. "אנחנו רוצים לעשות הכי טוב עבור הילדים שלנו", מתאר אבי. "שמחנו מהאוזן הקשבת של קימאמה שהציעו מחיר שהוא המינימום שאפשר לגבות ועדיין לתת את האיכות הכי טובה. אני לא יודע אם בכלל יש כאן רווח", הוא מוסיף. "אבל זה מפעל קהיליתי". אם תהיתם, שמונה שבועות של דיי קאמפ קימאמה בניו יורק יעלו לכם $3000 בלבד.

 

- ()
מחנה קימאמה בניו יורק.

 

מי שרצה לספק לילד חוויה ישראלית בקיץ, יכול עכשיו לקבל אותה קל"ב, לטענת שי, מנהלת המחנה. "יש שני הבדלים בולטים בלבד בין המחנה כאן ובין זה שבישראל. קימאמה בישראל זה אובר נייט וכאן דיי קאמפ אורך שמונה שבועות בשעות הבוקר עד אחה"צ. בכל מחנות קימאמה השפה היא אנגלית ועברית וכאן בהגדרה זה עברית. למעט שני אלו, הכל בין המחנות זהה. אנחנו שמים דגש עם איך בונים קבוצה, ערכים של עצמאות, שעות ללא טלפונים ושמירת קשר עם ישראל". שי מוסיפה: "אנחנו הולכים לחוות הרבה פעילויות שקשורות בארץ, ללמוד תכנים על ישראל, נעסוק בתרבות ישראלית דרך שירים ישראלים, היכרות עם הגיאוגרפיה של ישראל, נדבר על חלקאות ישראלית, הכל דרך משחקי ספורט, תיאטרון ודרמה, צירות ואמנות ופעילויות של שדאות ומחנאות פעילויות בריכה שמלוות בתוכן. יש לנו גם קבלת שבת והחניכים מתכננים אותה ולוקחים חלק.

אבי מוסיף: "גם אם הילדים של נו לומדים על ישראל בדרכים שונות, כאן, במסגרת הזו, על כל פעילויותיה והדינמיקה שהיא מגבשת, לומדים באווירה מהנה וקבוציתית והאימפקט הוא עצום. ראינו את זה."

התכנית של קייטנת קימאמה בניו יורק מותאמת לגילאי 5-13 ככשכל אחת מהן מתאימה לקבוצת גיל אחרת. בני הנוער, בגילאי 14-16 יזכו לתכנית הדרכה בת 4 שבועות שבמסגרתה הם ירכשו כלים, ילמדו איך לעמוד מול קבוצה, כיצד לכתוב פעילות, וכיצד להעביר אותן לחניכים.

מספר המקומות מוגבל ובקימאמה ממליצים למהר ולשריין מקום.

 

מחנה קיץ ישראלי-אמריקאי

מי שרוצה חוויה ישראלית שנמשכת מהיום ועד הלילה, ישמח לגלות שבקיץ הקרוב ייפתח מחנה קיץ חדש נוסף מבית קימאמה: "קימאמה ניו יורק", מחנה עם לינה, באורך של עשרה ימים (שבועיים, כולל טיולים), המיועד לחניכים בגילאים 7-14 מארה"ב ומישראל המגיעים למפגש משמעותי וחווייתי המקרב אותם אלו לאלו – ומקרב את החניכים מארה"ב לתרבות הישראלית ולשפה העברית.

 

המחנה מתנהל בעברית ובאנגלית ומשלב חינוך לערכים ולאהבת ישראל. במחנה ישתתפו מדריכים מנוסים ואהובים שמגיעים במיוחד מקימאמה ישראל, לצד מדריכים נוספים מארה"ב ומהעולם. בתכנית, טיולים בחוף המזרחי של ארה"ב והרבה חברים חדשים.

תכנית המחנה מלאה בפעילויות אתגר וחוויה מבוקר עד ערב וכוללת: שחייה בבריכה, מסלול חבלים וטיפוס, אומגה בטבע, רפטינג בנהר הדלאוור, פעילויות ספורט: כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף ובייסבול. מוסיקה ואולפן הקלטות, קימאמה שף: בישולי מטבח, בישולי שדה ומתחם חממה לגידולים אורגניים. מחול וריקוד, אומנויות ובמה, מחנאות, שבילים ומסלולי הליכה בטבע ועוד

 

המחנה מתקיים במתחם של מחנה קיץ אמריקאי של "תנועת יהודה הצעיר", שעה וחצי צפונית למנהטן במתחם המתפרש על שטח של כ-250 דונמים, על נהר הדלאוור וכולל: מדשאות נרחבות, יער עבות, בריכת שחיה, חדר אוכל, בקתות מגורים, מגרשי ספורט, בקתת אמנויות, גשרי חבלים, מתחם חץ וקשת, מגרשי ספורט, בקתות סטודיו למחול ולמוסיקה, אמפיתיאטרון ומתחמים לסדנאות בישול. החניכים לנים בבקתות עץ קסומות ממש כמו בסרטים, בכל בקתה, כ-10-14 חניכים (בנים או בנות, בנפרד) לפי שכבות הגיל, ובכל בקתה גם 2-3 מדריכי הקבוצה. בכל בקתה יש שירותים ומקלחות.

"לפני החזרה הביתה נעצור לטיול בן יומיים במנהטן לחוויה אדירה נוספת", מספר לנו צוות המחנה. "נשחק 'מחפשים את המטמון' באתרים המרכזיים בעיר, נבלה, נהנה, נעשה קבלת שבת משותפת עם הקהילה הישראלית במנהטן ונשאיר גם קצת זמן לשופינג".

מחנה קיץ ישראלי בניו יורק, בין התאריכים 29 ביולי - 10 באוגוסט, 2019. שבועיים של מפגש בינלאומי עם חניכים מישראל, לגור בבקתות עץ עם החברים, לשחות בבריכת השחיה ולעשות ראפטינג בנהר הדלאוור, מסלולי חבלים וטיפוס, אומגה בטבע ופעילויות ספורט ואומנויות הבמה מבוקר עד ערב. ועל כל זה מנצח צוות קימאמה מישראל ומניו יורק.

 

קאמפ קימאמה ניו יורק יצא לדרך בין התאריכים 29 ביולי – 10 באוגוסט וישנן הנחות מיוחדות לחודש אפריל.

usa@campkimama.org

www.campkimamausa.org

646.779.5579

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים