שתף קטע נבחר

3 סיבות לערוך את קורות החיים, גם כשכלום לא השתנה

"אין חדש תחת השמש" הוא המשפט שמתאר הכי טוב את מצב הקריירה שלכם? זו לא סיבה להזניח את קורות החיים. שלושה דברים לשפר ולעדכן בקובץ גם כשאין שינוי סטטוס אמיתי

לפעמים אין אצלנו שינוי משמעותי בקריירה; אנחנו נמצאים באותה עבודה, אין תנודות מיוחדות בתפקיד וקיימת רק סקרנות לבדוק "מה קורה בחוץ". אותה סקרנות גורמת לנו לשלוח קורות חיים למשרה או שתיים - ואז לשכוח מזה ולתת לשגרה שוב לשאוב אותנו פנימה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

היגיינה במשרד - 5 מקומות שבהם אתם חולקים חיידקים עם הקולגות

שכירים? בדקנו מה תקציב המתנות לחג שתקבלו

 6 טיפים שיעזרו לכם לנהל זוגיות במקום העבודה ולהישאר בחיים

 

כולנו יודעים שאין תחליף לרושם ראשוני, ובחיפוש עבודה, הוא עובר דרך קורות החיים ומשפיע על כל התהליך. קורות החיים שלכם לא עודכנו לפחות חצי שנה? כדאי מאוד להפסיק "לירות על אוטומט" ולהעניק להם בחינה תקופתית. יש המון סיבות לעשות את זה דווקא כשנראה שאין שום דבר חדש לכתוב או לנסח. כי לפעמים בדיוק שינוי כזה יכול להוביל לשינוי אמיתי בקריירה.

קורות החיים שלכם לא עודכנו לפחות חצי שנה? כדאי מאוד להפסיק "לירות על אוטומט" ולהעניק להם בחינה תקופתית (צילם: shutterstock) (צילם: shutterstock)
קורות החיים שלכם לא עודכנו לפחות חצי שנה? כדאי מאוד להפסיק "לירות על אוטומט" ולהעניק להם בחינה תקופתית(צילם: shutterstock)
 

 

קבלת נקודת מבט רעננה  

קורות חיים שנכתבו לפני חצי שנה או שנה, שייכים לתקופה אחרת. למרות שלא חלף המון זמן ולא קרה שום דבר שמצדיק עריכה של המסמך הזה (ובינינו, למי יש כוח), רוב הסיכויים שאם תעברו עליו ברפרוף תגלו לפחות כמה נקודות לשיפור.

 

לפעמים, זה ייקח בדיוק כמה דקות שבהחלט שוות את ההשקעה. במקרים אחרים, אתם עלולים לגלות שיש שגיאה שלא חשבתם עליה, פרטי קשר לא עדכניים או תיאורי תפקיד שבכלל לא מבליטים את היכולות שלכם ואולי גם לא רלוונטיים למשרות שאליהם אתם מכוונים היום.

 

שינויים בהעדפות האישיות שלך

האם המשרות שעניינו אתכם לפני שנה, מעניינות אתם ורלוונטיות גם היום? ואולי בשנה שחלפה מאז שהצצתם בקורות החיים שלכם רכשתם עוד קצת ידע, נגעתם בפרויקט מעניין או שהתפקיד שלכם השתנה מעט?

 

כל החידושים האלה יכולים לבוא לידי ביטוי בקורות החיים שלכם, יחד עם המחשבה על הרלוונטיות שלהם לגבי מה שאתם מחפשים היום. לפעמים מדובר בדקויות קטנות שעושות הבדל גדול עבור מי שקורא את קורות החיים שלכם. למשל, החלטתם לחפש עבודה באזור רחוק יותר? ציינו שיש לכם רכב, או גישה לתחבורה ציבורית נוחה. התפקידים שאליהם אתם פונים היום דורשים ידע מעט שונה? חפשו כיצד להבליט את הידע הזה במסמך, בכל תפקיד שלגביו זה אפשרי.

 

שדרוגים בניסיון ובידע

בדרך כלל, אנשים שלא עורכים את קורות החיים שלהם, נוהגים כך בגלל שהם עדיין באותו התפקיד או באותה החברה, אז התחושה היא שלא קרה שום דבר שמצדיק בכלל עריכה של הקובץ. אבל ברובם המוחץ של המקרים (לפחות אלו שמגיעים אלינו לשדרוג קורות חיים) יש איזשהו שינוי שראוי לציין. לפעמים זה לא משהו שאתם חושבים עליו, אבל חשוב להבין שעדכון קורות חיים לא מסתכם רק בהוספת שורת 2018-2019 ותפקיד.

 

לפעמים אלו רק מיומנויות וכישורים עדינים יותר שרכשנו או פיתחנו במסגרת התפקיד הנוכחי שלנו, אבל מנקודת מבט של מעסיק, הן עשויות לעשות את ההבדל ושווה להתאים את קורות החיים למשרות שאליהם אתם מגישים מועמדות כשכל המיומנויות הללו כלולות שם.

 

אם הבטתם בקורות החיים ואתם עדיין לא יודעים מה כדאי לשפר, העבירו אותם הלאה לחברים ואנשים שיכולים לתת עוד נקודת מבט ועוד זווית שיכולה לרענן את ההסתכלות שלכם. במיוחד כאלה שבאים מעולם העיסוק שלכם.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן עבודה וקריירה ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים