שתף קטע נבחר

"לכולם מגיע לדעת את האמת": ספר טבעוני חדש ייאלץ אתכם לחשוב לפני שאתם נכנסים למטבח

מה התכונות הבריאותיות של האבוקדו, למה כדאי לאכול אגוזי מלך ולמה עושים כזה סיפור משתיית מים? ספר בישול חדש המשמש גם כמדריך לתזונה בריאה

ספר בישול חדש עוזר לנו לעשות סדר בראש ובמזווה, ומלווה אותנו צעד אחר צעד למטבח עשיר, צבעוני ובריא יותר. אז אם התכונות של שמן הזית, האבוקדו או הבזיליקום שאתם אוכלים מעניינות אתכם - הספר "להבין, לבחור, לבשל - זה פשוט" של יפעת מלילי-סופר הוא בדיוק בשבילכם: למה זה טוב לאכול אגוזי מלך, איזה מחלות מונע פול, מה מסתתר בתוך הדגנים ואיזה שקדים כדאי לקחת ללב (ולכלי הדם)?

ספר טבעוני (צילום: יח
יפעת מלילי-סופר: שרפה הרבה סירים בדרך

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

ספר צמחוני ראשון ל"שף העירום"

חיים כהן בקטע טבעוני

 

אם אתם צריכים הדרכה פשוטה מה לקנות ואיפה לפני שאתם נכנסים למטבח; מה הפתרונות הזמינים, הבריאים והקלים לאוכל מהיר, ואיך הופכים את כל זה לטעים, הספר של מלילי-סופר יעשה לכם סדר בבלאגן: "אני בעד אחריות ומודעות", אומרת מלילי-סופר, "אין לי שום בעיה עם ג'אנק פוד, כל עוד הוא במידה וכל עוד שמבינים שהוא רעל". פעם אנשים לא האמינו שימכרו להם משהו לא בריא, אבל היום זו עובדה ואת רוב המוצרים שנמצאים בסופר לא הייתי מכניסה לגוף".

ספר טבעוני (צילום: יח
(צילום: דגנית צירלין)

ספר טבעוני (צילום: יח
ג'אנק פוד זה רעל

את הספר של מלילי-סופר כל בטטת מטבח (טבעונית, או לא) עשויה להתפתות לאמץ. הוא מושתת על עבודת המחקר היא עשתה בתחום הקולינרי במשך כמעט 20 שנה: את הספר היא כתבה לזכרה של אמהּ שנפטרה מסרטן. הרצון להבין את האסון (ואם אפשר היה למנוע אותו), והרצון לשמור על המשפחה ועל עצמה, הביאו אותה לחקור וללמוד, להשוות ולנסות, עד שהגיעה לשורש העניין.

 

מלילי-סופר טבעונית בעצמה. אבל אם כבר נמאס לכם מטבעונים מטיפנים, חשוב שתדעו כי מלילי-סופר משתדלת בספרה לא להטיף ולחנך, אלא להציג תמונה רחבה של המציאות. "בערב אני לא רואה טלויזיה, אני קוראת. אני אוהבת לקרוא ספרות, מחקרים, ומאמרים. אז פשפשתי בחומרים מאוניברסיטאות, וניסיתי לפשט אותם ולהבין מה הגוף צריך. ישבתי, קראתי, כתבתי וחקרתי קודם כל בשבילי, וככל שהלכתי והתקדמתי גם הבנתי שכל המידע הזה לא יכול להישאר רק אצלי", היא אומרת.

 

הספר מטפל בסוגיות שקשורות לאבות המזון, ממליצה על רשימת קניות, עוזרת לתכנן תפריט ונותנת גם טיפים קלים ליישום שיהפכו את העבודה במטבח לחוויה. יש שם גם פרק שמוקדש לסדנת בישול ופרק שלם המוקדש למים. מלילי-סופר טוענת כי לא מדובר בספר בישול וגם לא בספר מתכונים, אלא ב"ספר שיש בו מתכונים והוא גם מדריך לתזונה בריאה". רוב המתכונים שהיא מנדבת בספר הם פשוטים להכנה, והטיפים שלה יכולים להפוך אתכם יום אחד למנביטים.

ספר טבעוני (צילום: יח
ספר טבעוני (צילום: יח
יפעת מלילי-סופר: קל להיות טבעוני

מה הניע אותך לחלוק את המידע?

"כבר שנים שאני ממציאה מאכלים טובים ובריאים. למדתי בעצמי, וזרקתי הרבה סירים בדרך. עכשיו אני רוצה לחסוך לאחרים את המסע. פתאום הבנתי כמה זה קל להיות טבעוני וכמה אנחנו שבויים בתפיסות שגויות. לכולם מגיע לדעת את האמת, אז למה שרק אני והנטורופתים ידעו? זה לא סוד. אני רוצה לקצר לאחרים את הפיתולים".

 (צילום: יח"צ)

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
ספר בישול טבעוני יגלה לכם את כל מה שבחרתם לא לדעת על האוכל שלכם
צילום: יח"צ
מומלצים