שתף קטע נבחר

רק הם – והאופניים: זוג החברים שחצה את ארצות סקנדינביה ברכיבה

לאבי גורן לא הספיקו הרכיבות היומיומיות על האופניים בתל אביב, אז הוא ארז אותם ביחד עם כמה בגדים וטס ביחד עם חברו לאירופה, לטיול רכיבה מאתגר במיוחד - 11 יום של רכיבה מאומצת משוודיה לדנמרק. כמובן שלא הכל הלך חלק - אך הסוף, כמו תמיד, היה שמח

זוג חברים אורזים את עצמם יחד עם אופניהם וכמה חפצים בסיסיים וטסים לאירופה. שם, הם מתחילים מסע חוצה מדינות ברכיבה על אופניים – 800 ק"מ הנפרשים על פני 11 יום של נסיעה מאומצת, בשטחים הנרחבים של ארצות סקנדינביה. בדרך הם מתערים ומסתייעים במקומיים, לומדים את כוחה של ערבות הדדית, צוברים חוויות שילוו אותם כל חייהם ומתמודדים עם לא מעט קשיים.

 

כתבות נוספות:

מ-120 ק"ג - לישראלי הראשון שחצה את האלפים בריצה

טריאתלון אחר טריאתלון: בגיל 73 – שאול לוי לא עוצר

מתאמנים בחדר כושר? הבדיקות שאתם חייבים לעבור

 

לא, זה לא תסריט של עוד סרט הוליוודי דוגמת "יורוטריפ", אלא סיפורו של אבי גורן, 35, עובד שוק ההון מתל אביב, שביום אחד החליט ביחד עם חברו לעזוב לרגע את שיגרת החיים העמוסה וללכת אחר האתגרים והחלומות. אך מה גורם לאדם באמצע החיים לעלות על אופניים בארץ זרה ופשוט לרכב?

 

שורשי הסיפור נעוצים בסדרת המתח הדנית הטלוויזיונית המצליחה – "הגשר" – שקנתה לה מעריצים ברחבי העולם, ובין היתר גם ריתקה למסך את אבי וחברו אוהד. "לשנינו יש חיבה לסקנדינביה", מתוודה אבי. "בעבר כבר היינו שם בנפרד ותמיד רצינו לחזור לטייל באזור. ואז יצא ששנינו ראינו את הסדרה ואמרנו 'וואו, איזה יופי, צריך לחזור לטייל שם'.

 

"בזמנו התעניינתי בקנייה של אופני ברומפטון וחיפשתי סיבות לעשות את ההשקעה הזאת. הצעתי לחבר שלי, אוהד – 'מה דעתך שנעשה טיול משוודיה לדנמרק – נחצה את הגשר עם האופניים', והוא מיד נענה בחיוב".

 

אבי גורן בטיול הרכיבה באירופה (אוהד יעל)
"החלטנו שאנחנו הולכים על זה". אבי גורן(אוהד יעל)

 

אני אתה והאופניים

על אף שלשניהם לא היה רקע ברכיבה מאומצת מן הסוג הזה, הרעיון החל מיד להתגלגל ולקרום עור וגידים. "אני רוכב הרבה שנים. זה כלי התחבורה שלי בתל אביב ואני גם נהנה לעשות טיולים בארץ", מסביר אבי. "לאחר שרכשתי את אופני הברומפטון התחלנו לחקור בכל מיני פורומים אם הרעיון בכלל אפשרי ונוכחתי לגלות שהרבה אנשים עשו טיולים מסוג זה.

 

"החלק הכי קשה היה בתכנון של המסע – היינו צריכים לחלק את כמות הימים במספר הקילומטרים שהיה עלינו לעבור – משטוקהולם לקופנהגן, וזה יצא באזור ה-80-70 ק"מ בממוצע. שוודיה היא מדינה מאוד גדולה עם כמות לא גדולה של תושבים וזה הקשה עלינו למצוא מקומות לינה".

 

משתכנית המסלול הושלמה ועמדה לנגד עיניהם, הם החלו באימונים והכנות שייסיעו להם לעבור את האתגר בכשירות הגבוהה ביותר. "התחלנו לרכב ובהדרגה הגדלנו את המרחק – מ-20 ק"מ זה הפך ל-30 ו-40 ק"מ. עם הזמן גם הוספנו משקל לרכיבות כדי לדמות את המטען שאנחנו בעצם רוכבים איתו – עוד אלמנט שמאוד משפיע על הרכיבה.

 

"השתדלנו לרכב רכיבות אינטנסיביות כמה שיותר ולאט לאט הקטנו את הזמן בין רכיבה לרכיבה - אימונים שמגדילים את הסיבולת, ומרגילים אותך מבחינת המנח לשבת כמה שיותר שעות על האופניים ולראות איך זה מרגיש, אבל בגדול האינטנסיביות של הטיול היא הרבה יותר גדולה".

 

אבי גורן וחברו אוהד בטיול הרכיבה באירופה (אוהד יעל)
לרכב מהבוקר עד הערב בכבישי אירופה. אבי וחברו אוהד(אוהד יעל)
 

 

לקבל בהבנה גם את הקשיים

הם טסו לשטוקהולם ולאחר יומיים של הכנות אחרונות הוציאו לפועל את המסע השאפתני, שהתברר כמשימה אף יותר מורכבת ממה שחשבו. "אחד האתגרים הגדולים בטיול שכזה הוא מגבלת הזמן", אומר אבי.

 

 "אם מזג האוויר היה סוער או גשום לא הייתה לנו הפריבילגיה לחכות או להישאר בבייס קמפ שלנו כמו שרבים אחרים היו עושים. לא ישנו באוהלים וידענו שאם לא נגיע לנקודה המתוכננת כל הרצף של המקומות שאנחנו אמורים לישון בהם בהמשך היה יכול להיהרס. זה היה עוד איזשהו אתגר".

 

הם רכבו במשך שעות בכל יום כשהמטרה הייתה בעצם למצוא דרכים צדדיות ובטוחות יותר, אך גם פה המציאות בשטח לא תמיד עבדה לטובתם. "עוד לפני הטיול ניסינו למפות את הדרכים אך זה לא תמיד הצליח", מספר אבי. "היו מקומות שפתאום נכנסנו לכביש מהיר וזה היה פשוט פחד אלוהים, שוליים סופר צרים עם רכבים שנוסעים מאוד מאוד מהר.

 

"בפעם אחת מצאנו את עצמנו רוכבים 20 ק"מ בתוך יער כשמסביבנו המון חיות. אני חושב שכמעט בכל יום הייתה איזושהי התברברות – תמיד בכל יום רכבנו קצת יותר מהמתוכנן".

 

הם התמודדו בהצלחה עם כל אתגר, על אף שהסביבה והתנאים לא היו סלחניים במיוחד. "היה קשה אבל לא ברמה של בלתי אפשרי", פוסק אבי. "זה גם הרבה פסיכולוגי - מאתגר מבחינה פיזית וגם מנטאלית.

 

"תחשוב שאתה יוצא מהבוקר עד הערב ופתאום מגלה שטעית בדרך ובמקום 60 ק"מ עליך לרכב 80 ק"מ או יותר. או שפתאום יורד עליך גשם ואתה בשטח פתוח ללא מקום להסתתר. ולא משנה שאתה בא מוכן עם חליפת סערה - הגשם נכנס לכל מיני חורים ואתה נרטב כולך ויודע שיש לך עוד 30 ק"מ לנסוע".

 

אבי גורן בטיול הרכיבה באירופה (אוהד יעל)
חוויה של פעם בחיים(אוהד יעל)

 

גם המקומיים נתנו יד

בדרך הם חלפו על פני מקומות רבים ונופים מרהיבים וחוו את התרבות של ארצות סקנדינביה במלוא עוצמתה. "היתרון של האופניים הוא שניתן לקחת אותם לכל מקום וזה פשוט מאפשר לחוות את העיר בדרך אחרת. ראינו נופים שאי אפשר לראות בארץ, חיות בר". גם המקומיים הסבירו פנים וסייעו להם להם לעבור את האתגר בהצלחה, תוך מתן דוגמא לעזרה הדדית.

 

"הסקנדינבים באופן כללי הם אנשים סופר נחמדים, מתורבתים וחמים", מעיד אבי. "פעם אחת הגענו למקום מבודד ללא שום מקום לאכול ברדיוס של 15 ק"מ. זה היה אחרי יום של בירבורים עם רכיבה מאוד ארוכה ומזג אוויר לא סלחני.

 

"בעלת המקום שאירחה אותנו הביאה לנו ביצים מהתרנגולות שלה, גבינות מעשי יד, ולימונדה תוצרת בית מעץ הלימונים שלה ואפילו לא ביקשה כסף. כמובן שהבאנו לה בסוף טיפ מאוד שמן בתור סולידריות למחווה המאוד יפה שהיא עשתה".

 

איך זה מרגיש לסיים מסע שכזה?

"זה כמו לטפס על הר אינסופי שבסופו של דבר אתה מגיע לפסגה. הרגשה מאוד טובה של סיפוק, של עמידה באתגר שהיה הרבה יותר גדול ממה שציפינו. הרגשה מדהימה עם חשק לעוד".

 

מה התוכניות להמשך?

"בגדול אני יודע שבטיולים הבאים שלי, גם אם זה לנסוע לאיזושהי מדינה באירופה לשבוע, אני רוצה לקחת איתי אופניים. המטרה היא גם לקנות אופניים לחברה שלי כדי שבכל מקום שנגיע אליו נוכל לחוות את העיר דרך האופניים, זה מדהים. גם אני וחבר שלי אוהד מתכננים לעשות עוד טיולים. אין עוד יעד ספציפי אבל אנחנו חושבים על טיולי אופניים יותר אינטנסיביים".

 

אבי גורן במהלך טיול הרכיבה באירופה (אוהד יעל)
שיעור בהכנסת אורחים. אבי במהלך טיול הרכיבה באירופה(אוהד יעל)

 

הטיפים של אבי לטיול רכיבה חוצה מדינות

1. הכנה פיזית - נסו לדמות כמה שיותר את טיול הרכיבה שלכם. ריכבו כמה שיותר ימים ברצף, דמו את כמות הק"מ שאתם מצפים לרכב בכל יום, ואפילו הוסיפו משקל לרכיבה (בהנחה שאתם לוקחים ציוד לטיול).

 

2. תוסף מגנזיום - המגנזיום תורם לפיתוח והרפיית השרירים ואף מסייע למניעה של דלקות. מהצד השני, חוסר במגנזיום עלול לגרום להתכווצויות לא נעימות בזמן הרכיבה ולאחריה.

 

3. תזונה - הקפידו על ארוחות מזינות ומלאות בחלבונים, פחמימות מלאות וירקות. תוך כדי הרכיבה מומלץ לאכול אגוזים, שקדים ותמרים שישמרו על רמות האנרגיה.

 

4. ציוד - קחו אתכם את כל מה שנראה לכם חשוב באמת לטיול הרכיבה, אך יחד עם זאת נסו גם להמעיט בציוד מיותר.

 

5. בניית מסלול - בידקו טרם צאתכם לטיול את טיב הדרך המצופה לכם. האם יש מסלולי רכיבה ייעודיים? כבישים צדדיים? הימנעו מרכיבה בכבישים מהירים או בכבישים ללא שוליים מספיק רחבים.

 

 

רוצים לדעת מהי התנוחה הנכונה לרכיבה על אופניים?

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוהד יעל
משוודיה לדנמרק - ברכיבה על אופניים
אוהד יעל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים