שתף קטע נבחר

ממשיכים לרדת

גם השבוע אנחנו מלווים ישראלים באמריקה שרוצים לרדת במשקל, לומדים על האתגרים שבדרך, ועל הדרכים הנכונות והבריאות להגיע לתוצאות הרצויות. כתבה שניה בסדרה

השבוע ביקרנו שלוש נשים חשראליות באמריקה, שהחליטו לעשות שינוי אמיתי. הן מתחילות את המסע לירידה במשקל במשקל גבוה. כולן היו במשקלים גבוהים לאורך החיים, ועבור כל אחת מהן, היווה המשקל מאז ומתמיד מאבק תמידי. כעת, בתוך חייהן העמוסים, אף אחת מהן לא הסכימה לוותר למרות כל הקשיים והמכשולים שהן עוברות בדרך.

 

עדי חסון

בת 35 נשואה + 4 ילדים

רוקחות הרבליסית אורגנית , לטיפוח הגוף והנפש.

 

מה גרם לך להתחיל את התהליך?

"כשהחלטתי שאני הולכת לעשות מהפך, הייתי באמצע ההריון של התאומים שלי. הגעתי למשקל שיא ולא בגלל ההריון, כך שאין ממש את מי להאשים. הבטחתי לעצמי שהפעם אני עושה את זה על הצד הטוב ביותר, בלי להסתכל אחורה. כבר לא זיהיתי את עצמי. המשקל ישב עליי כבד, לא בהכרח בגוף אלא בפנים, בתוך הנפש. הבטחתי לעצמי שעל עצמי אני לא מוותרת. ציירתי לעצמי תמונה קונקרטית של איך אני רוצה להראות בעוד שנה מעכשיו. התחלתי שינוי בחדר הלידה - קצת אחרי הלידה הייתי צריכה להישקל. כל ההריון העלמתי עין הרופא היה כמובן מעיר, אבל אני בחרתי להתעלם ולהתנחם באיזו עוגה. נישקלתי והזדעזעתי. הבנתי שמכאן אין דרך חזרה ,ככה אני לא ממשיכה. ניסיתי להתחיל את הדיאטה כבר בחדר לידה, אבל בתור אמא ל 4 כשהגדול שביניהם בן חמש, העייפות, ההורמונים, הסטרס, עשו את שלהם והרגשתי שאני שוב מאבדת את הדרך. עשיתי את מה שאף פעם לא עשיתי פניתי לעזרה. המטרה היא 100 פאונד ועם הליווי, אני מרגישה שזה יקרה."

 

מה המטרות שלך בתהליך?

"המטרות שהצבתי לעצמי הן ראשית לבחור בשפיות. הרגשתי שהאוכל מנהל אותי ולא אני אותו , לדעת לזהות את עניין הרעב ולא את הצורך בנחמה. רציתי גם לחזור למידה הנורמלית שלי , ידעתי שכך אני לא נשארת ויהי מה ,הבנתי שיהיה לי תהליך ארוך מפאת הזמן והעיסוקים ולכן נתתי לעצמי שנתיים של דד ליין, מתוך מודעות לתהליך ופחד להיכשל."

 

 

- ()
ענת חסון.

 

מה הקשיים שאת חווה בתהליך?

"הקשיים שלי בירידה במשקל הם המתוקים. לא ידעתי בכלל מהו אוכל, התמקדתי במתוקים. כשקיבלתי את התפריט לראשונה, הכל נראה לי שונה. הבנתי שהדגש הוא לא מה את אוכלת, אלא מה האיכות של האוכל שאת מכניסה לפה, וכמובן הזמנים והכמויות."

 

מה היו האתגרים שחווית לפני תחילת התהליך והתגברת עליהם?

"בימים עברו דיאטה היה כאסח ,דיאטת תפוחים, אורז, אבטיח, מה לא? פתאום, כשהתבקשתי לאכול יותר זה הצחיק אותי .יש נפילות בעיקר כשאני יוצאת מהשגרה, אבל החיבור לתוכניות כל כך מדרבן ונתן לי יותר מוטיבציה להמשיך ,ממש כמו תינוק שעומד ונופל ועומד ונופל כולם מסתכלים עליו והוא יודע שעכשיו הוא מתחיל לרוץ. למדתי להיות מתוכננת אם פעם הייתי אוכלת ממה שנשאר. היום יש לי אוכל ל 3 ימים , נדיר שאגיע הביתה

ואדפוק מה שיש. לא לתכנן זה לתכנן להכשל. עם הירידה במשקל התחלתי להוציא את האני הפנימי שלי החוצה , את כל החלומות שכתבתי למגירה את כל האידיאולוגיה שלי. פתחתי עסק בוטיק לקוסמטיקה אורגנית, רוקחות אישית על טהרת הטבע. לקחתי ולוקחת עדיין קורסים להעשרה אישית , צמחים , רוקחות , Nlp , טיפוח הנפש וטיפוח הגוף. המסר הוא חד משמעי- את יכולה לשקר לכולם את לא יכולה לשקר לעצמך! תכווני לכוכבים תגיעי לירח. קשה לך ? קחי עזרה, תדברי תוציאי, כי האשמה והתמסכנות לא מועילה לך. למדתי שהאשמה משמינה. להאשים את כל העולם ואישתו לא קידם אותי בתהליך. שנים חשבתי שאני היחידה בעולם שיש לה התקפי אכילה. מצחיק קצת לא? כי לא שיתפתי. למה ? כי התביישתי , למדתי לשים את עצמי בסדרי העדיפויות.למדתי ואני עדיין לומדת להיות מאושרת, להיות טובה גם לעצמי לדאוג גם לי. אל תסתכלי על אתמול תסתכלי על עכשיו הרגע מה המטרה שלך להיום".

 

מה העצות שלך לנשים אחרות?

"אני רואה כל כך הרבה אימהות כמוני, בישולים, שיעורים, חוגים. מתי את לעצמך חתכת סלט, בישלת, עשית ספורט, משהו לנשמה? כמה דברים אמרת תעשי ולא עשית. עוד נקודה חשובה קחי לך מטרות הגיוניות ותני לעצמך קרדיט. המון נשים שמות לעצמן מטרות שאינן הגיוניות אין מה לעשות אם בגיל 16 לא היית מידה 34 ייתכן וגם בגיל 35 לא תהיי. למרות הכל, הגוף שלנו משתנה, מושפע מעוד דברים גנטיקה, הורמונים , לידות. שימי לעצמך מטרות שמתאימות לך ולא מה שקובעת הסביבה. אחד הדברים שהכי השתנו לי בתהליך זה לתת לעצמי קרדיט גם אם חטאתי , עליתי , נשברת לא משנה מה. אל תהיי קשה עם עצמך , זה לא הכל או כלום אל תחכי לאף אחד כדי להתחיל ספורט שינוי תזונתי או כל דבר אחר, תדרשי מעצמך בלבד ואל תחכי לאחרי. התחברי לעצמך לאני שלך ותמצאי שם את החברה הכי טובה שלך. את בעצמך !

 

מעיין

בת 38, מתגוררת עם ארבעת ילדיה ובעלה באוהיו.

 

מה גרם לך להתחיל את התהליך?

"אחרי שעברתי לארה"ב, המשקל שלי עלה משמעותית וחיפשתי מסגרת תמיכה לרזות איתה."

 

מה המטרות שלך בתהליך?

"לפני שהתחלתי את התהליך חשבתי שידעתי הכל בענייני דיאטות, אבל נוכחתי לדעת שזה תהליך בלתי נגמר של אכילה נכונה ובריאה. עזר לי מאוד להתחבר לתמיכה אונליין."

 

מה הקשיים שאת חווה בתהליך?

"כאמא לארבעה בארה"ב לבד, ללא משפחה ועזרה, אני מוצאת את עצמי עומדת בהרבה אתגרים וקשיים. שמובילים לתסכולים, אכילה רגשית. ברור שלא תמיד בא לי להכנס למטבח ולבשל, אבל הלמידה הגדולה מהתוכניות השונות בהן השתתפתי היא רווח לעצמי ובעיקר משפחתי. לדעת שאני צריכה לבשל לא רק בשביל עצמי אלא בשביל הבריאות של כולם, הרי הכי קל להזמין טייק אווי. צריך לדעת לבדוק מרכיבים ולעשות את הבחירות הטובות ביותר. זה לא אומר שאני תמיד עושה אותם... אבל תמיד חוזרת לבייסיק. פותחת את ה"ספר" וחוזרת לעקרונות שלמדתי, ששינו לי את כל החיים".

 

מה היו האתגרים שחווית לפני תחילת התהליך והתגברת עליהם?

"למדתי לאהוב את עצמי ולהעריך את עצמי קצת יותר. למדתי שהמשקל במספרים לא חשוב כמו ההיקפים

והנראות של הגוף. זה מאבק עיקש ויום יומי, אבל קל יותר לעשות בחירות טובות יותר כשיש מידע, תמיכה ועזרה.

 

 

- ()
מעיין.

 

פסיה

בת 70 (מרגישה כמו בת ,40) נשואה ליעל, אמא ל2 ילדים וסבתא ל-4 נכדים, פנסיונרית

 

מה גרם לך להתחיל את התהליך?

"תמיד אהבתי לאכול, אהבתי את החיים. ערב אחד יצאתי לסרט, התיישבתי על הכסא, והוא לחץ לי לאורך כל הסרט בצידי הגוף. החלטתי שאני חייבת להתחיל, אחרת לא אוכל לשבת על כסא, ומשם זה רק יכול להדרדר."

 

מה המטרות שלך בתהליך?

"אחרי שירדתי 50 פאונד, ראיתי שהירידה שלי במשקל נעצרה, ושאני זקוקה לעזרה, וכך קיבלתי כלים להתמיד. המטרה ההתחלתית היתה לרדת 10 פאונד ולאט לאט המשקל התחיל לנשור, וההרגשה השתפרה. כרגע המטרה שלי היא להגיע למשקל שהצבתי לעצמי ואוכל להגיע למצב של שמירה בלבד.

 

מה הקשיים שאת חווה בתהליך?

"הקשיים בדרך היו לא מעטים, אני מטיילת, יוצאת מבלה, אני אוהבת את החיים, ואוכל ומסעדות זה חלק בלתי נפרד מהם, הקושי הוא לעמוד בפני הפיתוי במסעדות, בפגישות עם חברים, ולאט לאט למדתי ואני עדיין לומדת, מה להזמין במסעדות, אני תמיד יודעת למצוא את הדבר הנכון. אז כן אני תמיד אומרת למלצרים שאני קצת מסובכת עם ההזמנה שלי. אבל אני תמיד מחייכת ונחמדה, והם תמיד זורמים איתי.

 

מה היו האתגרים שחווית לפני תחילת התהליך והתגברת עליהם?

"בעקבות השינוי שחל בי, אני תמיד יודעת להגיע לאירוע כשאני לא רעבה שלא אתנפל, ללכת לקניות לא רעבה שלא אקנה שטויות. בעבר המקום היחידי שבו יכולתי לקנות בגדים היה אך ורק בחנות לנשים במידות גדולות, תמיד אהבתי לקנות בגדים, להשקיע בעצמי. אמנם תמיד מצאתי דברים שווים, אבל לא מעט פעמים הייתי נכנסת לחנויות ״רגילות״ ולא היה להם את המידה שלי. הייתי מתבאסת, הבטחתי לעצמי שיגיע היום שבו אוכל ללכת ולקנות בגדים בכל חנות, מבלי להתבאס, היה לי ברור שאני לא שואפת למידה 0 או 4 אבל רציתי להרגיש שאני באמת יכולה להכנס לכל חנות מבלי לחשוב פעמיים, ולשמחתי היום הזה הגיע ומגיע ככל שעובר עוד ועוד יום. וכמובן מבחינתי אחת המטרות הייתה ללכת לקולנוע להתיישב בכיף, ולדעת שיש מקום ביני לבין המשענת, שאני יכולה לשבת בהנאה, ולא לשבת שם בדוחק."

 

בשבוע הבא נקבל את הכלים והתנאים החשובים לשינויים השמעותיים שעושות הנשים של "ידיעות אמריקה" בתקווה שכולנו נדע ללמוד וליישם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים