שתף קטע נבחר

אפילו הנביאים התנגדו לממלכת דוד ושלמה

אחרי 80 שנה של מלכות דוד ושלמה, התפלג עם ישראל בארצו לשתי ממלכות ששקעו במלחמות אחים, וזאת בשל חטאיהם הכבדים - דוד עם אשת אוריה החתי, ושלמה עם הנשים הנוכריות. כך, לפי התנ"ך, התנהלה לה "מדינת ההלכה" בימי דוד ושלמה. מתי לאחרונה קרא ח"כ סמוטריץ' את פרקי שמואל ומלכים?

גפרור אחד שזרק ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשדה הטוב שממנו כולנו אוכלים – מי יצליח לכבות? הוא לא דיבר רק על המשפט העברי בדיני ממונות (ולא דיני נזיקין), וגם לא רק על "משפט התורה" - אלא ערבב לתוך התבערה גם את האופן שבו התנהלה ממלכת דוד ושלמה, לפי "משפט התורה", עם "התאמות לימינו".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

פעמים אחדות סירבו רבני ישראל לכונן מחדש את הסנהדרין, ולכן אין שום רב שיכול לקבל סמיכה בהלכות מדינה, וממילא גם אין שום הרכב של בית דין רבני שיפסוק בדיני נזיקין, ולא בהלכות ציבור.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

רק משום כך היה כדאי לח"כ סמוטריץ' לשתוק בנושא שבו אינו מבין. אבל הוא הגדיל לדבר "בגאווה ובגדל לבב" (ישעיהו ט', ח') על ימי דוד ושלמה, ועל האופן שבו התנהלה ממלכתם - וכאן כתובים בתנ"ך דברים מפורשים וקשים: אחרי 80 שנה של מלכות דוד ושלמה התפלג עם ישראל בארצו לשתי ממלכות, יהודה וישראל, ושתיהן שקעו במלחמות אחים, שפרצו שוב ושוב אחרי כל ניסיון לאיחוד.

 

חטאי דוד ושלמה

ההישגים העצומים של דוד ושלמה בניצחונות המופלאים על כל האויבים מסביב לא החזיקו מעמד בגלל החטאים הכבדים. ההלכה התירה למלך עד 18 נשים (רמב"ם הלכות מלכים, פרק ג' הלכה ב), אבל דוד המלך לקח דווקא את אשתו של אוריה החתי, "ואֹתו הרגת בחרב בני עמון; ועתה לא תסור חרב מביתך עד עולם, עקב כי בְזִתַני ותיקח את אשת אוּריה החִתי להיות לך לאישה", כדבר ה' הנורא בפי נתן הנביא (שמואל ב', י"ב, ט'-י'), ואכן כך התנהלה מלכות דוד מאז, עם חרב אבשלום בתוך בית דוד (שמואל-ב, פרקים י"ג עד כ').

 

כנס שנתי לשכת עורכי הדין אילת (צילום: יאיר שגיא )
מתי הוא קרא נ"ך לאחרונה? בצלאל סמוטריץ'(צילום: יאיר שגיא )

 

עוד יותר חמור מזה היה המצב שבו התנהלה הממלכה בימי שלמה: "והמלך שלמה אהב נשים נוכריות רבות ואת בת פרעה... וַיַטוּ נשיו את לִבּוֹ" (מלכים א י"א, א'-ג') – לכן גזר ה' בנבואת אחיה השילוני קריעה ופילוג על ממלכת דוד ושלמה, ובעקבות זה מספר לנו התנ"ך על פילוג המלוכה.

 

רוח ירבעם בן נבט

מתי לאחרונה קרא ח"כ סמוטריץ' את פרקי שמואל ומלכים? ירבעם בן נבט מרד כבר בימי שלמה בגלל העול הקשה שהטיל שלמה גם על שבטי ישראל, ו"השוטים" שבהם ייסר שלמה את עבדי הממלכה, והכביד עליהם את עולו (מלכים א י"ב, ד'). בימי שלמה נאלץ ירבעם לברוח, אבל אחרי מותו הוא "הצליח" לפלג את העם.

 

כך, לפי התנ"ך, התנהלה לה "מדינת ההלכה" בימי דוד ושלמה, עד שנתן הנביא ואחיה השילוני יצאו בחריפות כה קשה נגדה, בשם ה'.

 

אלפים ורבבות עוסקים בקירוב לבבות בעם ישראל, ובאיחוי הקרעים בין "דתיים" ל"חילונים", והנה בא סמוטריץ' ובהבל פה מעיר את רוח ירבעם בן נבט לפילוג ולמלחמת אחים, ושורף בגפרור אחד שדות שלמים שטופחו בעמל של שנים.

 

הרבנים תומכי סמוטריץ' חייבים להתנער ממנו ומסגנון דיבורו, ואם אינם עושים זאת, גם הם שקועים בתוך השסע והשנאה שמובילים למלחמת אחים בישראל, חלילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
בצלאל סמוטריץ' כנס שנתי לשכת עורכי הדין אילת
צילום: יאיר שגיא
מומלצים